Gre za pričakovano potezo delničarjev Mitsubishi Motorsa, potem ko je Nissan dokupil delež in sedaj poseduje 34 odstotkov delnic bolnega japonskega velikana. Mitsubishi je spomladi zašel v najhujšo krizo, potem ko je vodstvo priznalo, da je desetletja ponarejalo podatke o kombinirani porabi znamkinih vozil.
Delnice so takrat strmoglavile, Nissan, že prej v partnerskem odnosu z Mitsubishijem, pa je izkoristil trenutek in za dve milijardi evrov dokupil tretjinski delež v svojem velikem rivalu.
Karizmatični Carlos Ghosn, znan po brezkompromisnem rezanju stroškov v Renaultu in Nissanu, a hkrati tudi hvaljen kot rešitelj obeh znamk, je s seboj v Mitsubishi iz Nissana pripeljal kar nekaj svojih vodilnih ljudi, vseeno pa je položaj generalnega direktorja obdržal Osamu Masuko. Ghosn, ki bo imel v znamki položaj predsednika poslovodnega odbora, se je osebno zavzel zanj, njegovo ohranitev pa označil kot jasen znak, da ne bo Nissan tisti, ki bo spreminjal Mitsubishi, temveč se bo preobrat zgodil znotraj znamke same.
Hkrati je Ghosn tudi zavrnil strahove, da bi Mitsubishi postal le podružnica japonskega rivala, marveč naj bi sčasoma postal del enakopravne alianse Renault-Nissan-Mitsubishi.
dezurni@zurnal24.si