Avto
112 ogledov

ML je gospod na cesti in terenu

Mercedes-benz ML
1/26
Andrej Leban
Razred M. Oblikovno bolj dovršen SUV se z vstopnim dizlom ne sramuje downsizeinga.

ML nima lahkega dela, saj je talentiranih premium tekmecev med velikimi SUV-i veliko. V svoji tretji generaciji stavi na gosposki videz, a brez pretiranega nastopaštva. Zadržal je izstopajoči C-stebriček, zadnje položne luči so precej večje, bolj limuzinske. Dodatki, kot so zunanji prag, tonirana zadnja stekla ali panoramsko steklo, so testnika še olepšali, ni pa imel še ksenonskih žarometov.

Notranjost je po videzu uglajena, kot to od znamke pričakujemo. Z novo generacijo je prišlo veliko novih serijskih elektronskih pomagal, še veliko več opreme in okrasnih elementov pa je ostalo na spisku dodatne opreme. Ambientalna svetloba iz ozadja doda svoj čar med nočno vožnjo. 
Kljub splošnemu občutku za natančnost in kakovost izdelave pa so precej bodla v blazinice prstov  stikala za uravnavanje temperature s plastičnostjo, nedoraslo razredu.

Mercedes-benz ML | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Komandna ročica za smernike, brisalce in dolge luči je s spremembo pozicije navzgor odslej bolj pri roki, ročica tempomata je po novem pod njo. Po ameriško minimalistično je rokovanje z menjalnikom prek ročice na desni strani volana, v pomoč so bile še obvolanske ročice. Sedemstopenjski menjalnik je pustil bled vtis glede na visoko postavljene letvice dveh glavnih nemških konkurentov – na zahteve voznika se odziva počasi, ko pa želite za kratek čas sami prevzeti nadzor nad prestavljanjem, menjalnik sam od sebe ne bo preklopil znova v avtomatski režim in bo potreben večkraten pritisk na ročico. Za rokovanje z vmesnikom infotainment sistema je potrebno kar nekaj vaje.

Udobje, udobje, udobje

Kjer ML po našem mnenju blesti, je udobje med vožnjo. Foteljski sedeži, bliskovito delovanje ogrevanja, obilo prostora, izvrstna zatesnitev pred zunanjim hrupom in predvsem podvozje, ki je bilo v primeru testnika zračno, so poroki za zares lahkotno potovanje. Čeprav je na voljo športni program trdote podvozja, po njem nismo posegali, ML niti ne mara pretiranega kolovratenja skozi ovinke, saj se nagibanju in podkrmarjenju pri njegovih merah in masi (2.150 kilogramov) ni mogoče izogniti. Pri višjih hitrostih se avtomobil samodejno spusti, za pohod izven asfalta pa se podvozje lahko dodatno dvigne do 285 milimetrov, medtem ko serijska elektronika omogoča plazenje. Prtljažnik je ogromen, vanj gre brez težav tako uplenjeni merjasec kot vsa oprema za teden oddiha. Nima pa dvojnega dna, tudi obdelava je za razred povprečna.

Ni ga sram downsiezinga

Nad zgolj štirimi valji pod pokrovom motorja bi še nedavno marsikdo vihal nos, a pri Mercedes-Benzu sledijo splošnemu trendu "downsizinga". 2,2-litrski vstopni dizel ima na razpolago 150 kW (203 KM) moči in 500 Nm navora (alternativa sta še 190-kilovatni dizel ali 225-kilovatni bencinar), simbioza obojega pa je dovolj za veliko večino potreb, še posebej, ker Euro 6 motor v zameno vrača zelo dobro ekonomijo. Naša poraba na testu je bila 8,6 litra na 100 kilometrov, na avtocesti je še dodatno padla.

Osnovna cena ML-a v tej motorni različici je 56.280 evrov. Nekaj, nikakor pa ne veliko dodatne opreme, med katero bi se sami najbolj težko odpovedali parkirnemu pomagalu (ki je brez kamere) ali zračnemu podvozju, je ceno dvignila na 73.681. Veliko? Za ciljno publiko verjetno ne.

Podatki o vozilu (Mercedes-benz ML 250 BlueTEC 4MATIC)

Motor: turbodizelski, štirivaljni
Prostornina: 2.143 ccm
Najvišja moč: 150 kW (203 KM) pri 4.200 vrt./min
Najvišji navor: 500 Nm med 1.600 in 1.800 vrt./min
Poraba na testu: 8,6 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 158 g CO2/km
Zmogljivosti: 210 km/h, pospešek 9,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.803 x 2.141 x 1.796, medosna razdalja: 2.916
Cena: 56.280/73.681 (osnovni/testni)

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.