Avto
23905 ogledov

Mlada voznica: Pred policijo je že rešena, pred zavarovalnico še ne

Mlada voznica mladi voznik Profimedia
Bralka je bila presenečena, ko so ji ob sklenitvi avtomobilskega zavarovanja zaračunali tudi zavarovanje za mlado voznico, čeprav po zakonodaji ni več mlada voznica.

Na zavarovalnici Generali so 27-letni bralki pojasnili, da za "policijo" res ni več mlada voznica, tako da zanjo ne veljajo več tako stroga pravila kot prvi dve leti od izdaje vozniškega dovoljenja, a da je za zavarovalnico še vedno mlada voznica, zato mora še za eno leto doplačati polico za mlado voznico (Moja prva avto polica, op. p.).

Voznik sicer lahko vozi tudi brez te zavarovalne police, toda v primeru povzročitve škode bi moral pri kritju te škode denar prispevati tudi sam. V zavarovalnici Grawe so nas opozorili tudi na to, da morajo posebno zavarovalno polico skleniti tudi vozniki, ki vozijo s spremljevalcem v skladu z veljavno zakonodajo. Če je torej posameznik leto dni uveljavljal pravico vožnje s spremljevalcem, nato naredil izpit, mora kar štiri leta plačevati dodatno zavarovalno polico. To pa lahko pomeni okoli 250-350 evrov dodatnih stroškov v štirih letih.

Ker je bralki bilo vse skupaj precej nenavadno, se je obrnila tudi na nekatere druge večje slovenske zavarovalnice, a hitro ugotovila, da enako pravilo velja tudi pri drugih. Čeprav zakonodaja tega ne predpisuje, se ji je zdelo zanimivo, da imajo zavarovalnice, ki naj bi med seboj konkurirale s ponudbo, v svojih pogojih identična pravila.

In kaj pravijo v slovenskih zavarovalnicah Generali, Grawe in Triglav?

Poškodovan avto v prometni nesreči, zavarovanje, prometna nesreča, nezgoda | Avtor: Profimedia Profimedia

"Zakonodaja definira voznika začetnika, zavarovalnica pa v splošnih pogojih določa – neodvisno od zakonskega določila –, kdaj obstaja povečana nevarnost," so o tem, zakaj prihaja odstopanj v primerjavi z zakonodajo, jasni v zavarovalnici Grawe.

"Ocena rizičnosti stranke izhaja iz ocene zavarovalnice na podlagi ocene lastnih strank. Zakonodaja (Obligacijski zakonik) določa, da lahko zavarovalnica za povečano nevarnost zaračuna dodatno premijo in pri tem je pomembno, da je ta okoliščina oz. povečana nevarnost (voznik z manj kot tri leta izkušenj) zapisana tudi v zavarovalnih pogojih," pa so nam zaupali pri zavarovalnici Generali. 

Pri Generaliju pravijo, da zavarovalnica premijo računa na podlagi ocenjene rizičnosti posamezne skupine. "Naši podatki kažejo na pomembno razliko pri osebah, ki imajo manj kot tri leta glede na ostale osebe in temu primerno je določena tudi premija. Razliko v premiji oz. rizičnosti iz vidika, ali ima stranka izpit manj/več kot tri leta, uporabljamo samo pri določitvi premije za zavarovanja osebnih vozil in samo pri zakonsko obveznem zavarovanju (avtomobilska odgovornost - AO)," so pojasnili pri Generaliju.

Povedano drugače: doplačati je treba zgolj za AO, zavarovalnica pa sicer ponuja običajno cenejšo možnost, in sicer sklenitev police Moja prva avto polica. Bralka nam je sporočila, da jo je ta tretje leto po pridobitvi vozniškega dovoljenja stala malo manj kot 50 evrov.

So mladi po dveh letih vožnje res bolj nevarni vozniki kot starejši? 

Ker zakonodaja očitno dopušča, da lahko zavarovalnica za povečano nevarnost zaračuna dodatno premijo, smo ob dejstvu, da vse pogosteje poročamo o prometnih nesrečah, ki jih zakrivijo starejši vozniki nad 70 let ali celo nad 90 let, omenjene tri zavarovalnice povprašali, ali razmišljajo o tem, da bi tudi tej skupini voznikov zaračunale dodatno premijo za povečano nevarnost.

Starejši voznik | Avtor: Profimedia Profimedia

"Glede na lastne statistične podatke trenutno ne razmišljamo o spremembi splošnih pogojev in premije, ki je povezana z vozniškimi izkušnjami ali starostjo voznika. Starejši vozniki imajo sicer res večje število škod, kot so jih imeli v svojih srednjih letih, so pa še vedno boljši vozniki, torej z manjšim številom škod kot trenutni mladi vozniki," so nam odgovorili v zavarovalnici Triglav.

Zelo podoben odgovor so nam ponudili tudi v zavarovalnici Generali. "Tudi starejši vozniki predstavljajo nekaj višji rizik glede na povprečno stranko, ampak to ni toliko višje, da bi bilo treba ukrepati na tak način, kot imamo to urejeno za mlade voznike," so zapisali.

Vse tri omenjene zavarovalnice smo povprašali o statističnih podatkih, in sicer kakšni so škodni podatki za mlade voznike (torej z obdobjem vozniškega dovoljenja do 3 let) v primerjavi s tveganjem voznikov, ki imajo izpit 3–4 leta, ter kakšno je tveganje voznikov nad 70 let. 

Žal nam niti ena zavarovalnica na to vprašanje ni odgovorila, zakaj so se tako odločili, lahko le ugibamo. S temi natančnimi statističnimi podatki (npr. o številu povzročenih nesreč) bi lahko preverili njihove besede, ali so mladi res toliko nevarnejši vozniki od skupine 70+ letnikov. So pa nam v zavarovalnici Generali odgovorili, da njihovi podatki kažejo, da je trenutna ocena rizičnosti pri mlajših voznikih ustrezna in zato ne predvidevajo sprememb. 

Tudi v zavarovalnici Grawe so zapisali, da o spremembah na tem področju trenutno ne razmišljajo. 

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 11
  • Avatar Zoran
    StarMačk 10:27 04.januar 2025.

    Zavarovalnice zavarovanje za mlade voznike zaračunavajo še dodatno leto po zakonskem roku, ker gre prvič za lahko pridobljena sredstva, najbrž iz vidika ustvarjanja dobičkov delničarjem in ker še nihče ni poizkusil te sporne prakse pravno ovreči... Obstaja pa za tovrstno ...prikaži več prakso posebno poimenovanje, ki se mu pravi legalna kraja! V prispevku pa pogrešam kar bi mogoče bralce najbolj zanimalo in dalo ustrezno primerjavo in sicer kako mlade voznike obravnavajo zavarovalnice v državah znotraj EU!?

  • rd2dmk2 10:16 04.januar 2025.

    torej nekoč (mogoče je tudi sedaj ) je obstajal sistem bonus-malus. in je vsak začel z zelo, zelo dragim zavarovanjem. paje bilo čist vseeno ali si bil star 20 al pa 40 let. če me spomin ne vara, je bilo ...prikaži več možno da še ko si zamenjal zavarovalnico so ti udarili malus. potem se je pa začelo. razno raznoi kripen dilerji so začeli smuglat in si dobil 50 % popust na AO zavarovanje brez muke. in namest da se tužite , raje kupte EV pa bo sve zastonj. a to vam pa ne gre v nos..

  • Avatar Garancija
    Garancija 10:16 04.januar 2025.

    So mladi po dveh letih vožnje res bolj nevarni vozniki kot starejši? Eni mečkajo da je za znort,drugi pa divjajo,da te je kar strah.Najslabše pa so atijeve punčke v bmw jih,ki vozijo kot da drugih ni v prometu,za popi