Avto
10316 ogledov

Mnogi servisi ne sprejemajo vozil, zavarovanih pri tej zavarovalnici

Predstavniki avtomobilskih servisov pri varuhu konkurence.

O tem, da nekateri avtomobilski servisi ne sprejemajo strank z vozili, zavarovanih pri zavarovalnici Generali, smo na našem portalu že pisali. Tako so se odločili, ker Generali grobo krši pravice avtoservisov, ne plačuje nespornih delov škod in ignorira urno postavko,.

Predstavniki Slovenskega društva avtostroke (SDA), ki brani interese avtoservisov v odnosu do zavarovalnic, so se sedaj sestali s predstavniki Agencije RS za varstvo konkurence, kjer so jim predstavili, po njihovi oceni nepravilne prakse zavarovalnic, zaradi katerih več kot kot 150 servisov bojkotira zavarovalnico Generali.

Iz SDA so sporočili, da so se za obisk varuha konkurence odločili "po nekaj neobetavnih sestankih na zavarovalnicah ter na Agenciji za zavarovalni nadzor".

Sestanek pri varuhu konkurence so ocenili kot konstruktiven in pozitiven, predstavniki agencije pa so, kot so navedli, pokazali zanimanje za nesoglasja med avtoservisi in zavarovalnicamu, ki so pozornost javnosti vzbudila predvsem zaradi bojkota več kot 150 avtoservisov v razmerju do zavarovalnice Generali.

Predstavili nepravilne prakse

V SDA so zapisali, da so predstavnikom agencije za varstvo konkurence predstavili nepravilne prakse zavarovalnic, ki vplivajo tako na delovanje servisov kot na zavarovance. Med drugim so omenili vsiljevanje enostransko določenih urnih postavk za ličarska in kleparska dela, neizplačilo nespornih delov škod in "suženjske pogodbe" o sodelovanju.

Predsednik SDA Antonio Đureta je Agenciji za zavarovalni nadzor na to temo poslal tudi pismo, v katerem je regulatorja prosil za pravno mnenje glede tega, ali lahko oškodovanec sam izbere servis za popravilo, bodisi po zavarovalni polici avtomobilske odgovornosti - AO bodisi po polici kasko zavarovanja, in ali imajo zavarovalnice pravico avtoservisom vsiljevati višino urne postavke za opravljeno delo.

Zavrnili navedbe Generalija

V varuhu konkurence so po oceni SDA pokazali razumevanje tematike ter "neuradno zavrnili" navedbe Generalija, da naj bi šlo pri delovanju društva SDA za t. i. kartelno dogovarjanje. "Namen SDA ni v tem, da bi želel usklajevati cene storitev svojih članov oziroma da bi se njegovi člani dogovarjali o cenah svojih storitev ali da bi celo določali cene storitev svojih članov," zagotavljajo v društvu.

Kot pravijo, nobena njihova aktivnost ni usmerjena v kakršnokoli usklajevanje ali določanje cen avtoservisnih storitev. "Vsi člani SDA cene določajo samostojno glede na svojo poslovno politiko in se glede tega ne usklajujejo, niti v okviru SDA niti zunaj okvirov društva," so navedli v sporočilu.

Trenutne aktivnosti so tako po zagotovilih SDA usmerjene le v to, da bi se prekinila dolgoletna praksa zavarovalnic, pri kateri so popravila vozil plačevale "po cenah, ki so jih zaradi svojega izrazito močnejšega položaja na trgu enostransko vsiljevale serviserjem ter jih držale na tako nizki ravni, da je vprašljiva rentabilnost opravljanja te dejavnosti".

SDA si prizadeva za to, da bi zavarovalnice, tako kot vsi ostali naročniki servisnih storitev, upoštevale cene, ki jih serviserji oblikujejo prosto na trgu in vsak serviser po svoje glede na svojo poslovno politiko. Cilj je tako, da bi zavarovalnice popravila vozil plačevale po tržnih cenah, ne pa da so "pogojevane z enostransko določenimi in nerealno nizkimi urnimi postavkami ter s priznavanjem enostransko določenega popusta na material".

dezurni@styria-media.si

 
Komentarjev 1
  • atamama 18:21 26.julij 2024.

    Avtor bi lahko povprašal kaj storiti v primeru prometne nesreče z zavarovancem Generalija in v primeru njegove krivde noče avtoličar popraviti vozila?