Avto
18 ogledov

Močneje, hitreje … 911

Porsche 911
1/24
Andrej Leban
911 je eden najbolj ikoničnih avtomobilov v zgodovini, v nasprotju z nekaterimi nekdaj slovitimi znamkami pa Porscheju uspeva, da je vsaka nova generacija kljub jasni oblikovni kontinuiteti boljša v večini, če ne vseh pogledih.

Sedma generacija s kodno oznako 991 ima v primerjavi s prejšnjo 997 90 odstotkov novih delov: nova je konstrukcija, predvsem pa se poznata manjša masa in kar deset centimetrov daljša medosna razdalja, zaradi česar je v notranjosti občutno več prostora za voznika in sopotnika (na zadnja dva sedeža ne velja računati, tudi otrokom bo tesno). Nekaj manj kot 4,5 metra dolg avtomobil ima še bližje idealu razporejeno maso, na videz pa deluje mišičasto. Kaj bo šele, ko bosta na trg prišli turbo in RS izvedenki.

Notranjost je zmes 50-letne tradicije in modernih ergonomskih prijemov z vrhunsko obdelavo. Tako se avto še vedno vžge levo od volana, ostaja klasična razporeditev petih merilnikov z največjim za vrtljaje, na sredini tapecirane armaturne plošče je ura – štoparica. Strešna odprtina se odslej odpira navzven, kar dobrohotno vpliva na prostor nad glavo. Kaj prida s seboj na izlet ne bi mogli vzeti, prostora pod prednjim pokrovom je 135 litrov. V notranjosti je sicer tudi vzvod za pokrov motorja, a več kot ventilatorjev hladilnega zraka in odprtin za tekočine ne boste videli. Zadaj sicer kraljuje velik uvlačljivi spojler.

Zvočni vihar lahko spustimo v kabino

Testno 911 carrero S je poganjal 294-kilovatni šestvaljni bokser motor, ki vžge silovito in nadaljuje z rezkim značilnim zvokom nasproti si stoječih batov. S pritiskom na gumb na sredinski konzoli je v množici gumbov za nastavljanje podvozja tudi gumb, s pomočjo katerega omogočimo, da v notranjost pride več fenomenalnega zvoka. S pritiskom na gumb sport ali celo sport plus, ki spreminjata nastavitve podvozja in odzivnost motorja, se to zgodi avtomatično. V normalnem režimu se avto pelje zelo GT-jevsko in ni naporen niti na daljši poti.

V avtomobil je bila vgrajena vrsta tehnologij, ki so se skrivale za različnimi kraticami. Izpostavljamo predvsem sedemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko in naperki na volanskem drogu PDK ter sistem za preprečevanje nagibanja avtomobila PDCC. Menjalnik je hiter, avtomobil po njegovi zaslugi brutalno pospešuje do neomejene hitrosti 302 kilometrov na uro (pospešek od nič do sto kilometrov na uro je sekunde). Sedma prestava je izrazito varčevalna, pri velikih hitrostih denimo pri vožnji po rahlem klancu navzdol se menjalnik in motor razdvojita, avtomobil pa tako še dodatno varčuje z gorivom. PDCC s podporo drugih sistemov omogoča že kar nesramno kljubovanje fizikalnim silam, a hkrati je avtomobil odpustil marsikateri naš greh, s katerim smo ga skušali vreči s tirnic. Volan je seveda zelo neposreden, pri zasuku do skrajne točke med počasno vožnjo pa sprednje obese zelo trpijo. Poraba pri takšnem avtomobilu seveda ni v ospredju, uradni tovarniški podatek 8,7 litra je sicer impresiven, a z vsaj malo adrenalina v krvi se podatek pomnoži s številko dve. Zavore za 20-palčnimi platišči potrebujejo nekaj ogrevanja, nato zaustavljajo brezkompromisno.

Osnovna cena carrere S coupe pred napovedanimi novimi obdavčitvami luksuznih vozil je 117.656 evrov, kar je okoli 16 tisoč evrov nad vstopnim modelom. Seznam doplačil pa je lahko tako dolg, da o končni ceni nima smisla razpravljati. Gre pač za športno ikono, ki ohranja ogromno količino čustev in ekskluzivnosti tudi, ko je zunaj že nekaj naslednjih generacij.

Podatki o vozilu (Porsche 911 carrera S)
Motor: šestvaljni, bencinski, bokser
Prostornina: 3.800 ccm
Najvišja moč: 294 kW (400 KM) pri 7.400
Najvišji navor: 440 Nm 5.600 vrt./min
Zmogljivosti: 302 km/h, pospešek 4,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.491 x 1.295 x 1.808, medosna razdalja: 2.450
Prtljažnik: 135 litrov
Cena osnovnega modela: 117.656 evrov

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.