"Good news! (Dobra novica!)", je pred več kot desetletjem v oddaji Top Gear zavpil voditelj James May vsakič, ko je beseda nanesla na takrat še prvo generacijo romunskega modela sandero. May se je namreč takrat zelo veselil, da bo Dacia skušala skromnega sandera prodajati tudi na zahtevnih trgih zahodne Evrope, ne pa samo v domači Romuniji in nekaj drugih nezahtevnih sosedah.
In danes? Na podlagi prodajnih številki in napovedi za zadnjo tretjino Evrope so pri Automotive News Europe napovedali, da se bo znamka Dacia s svojim modelom sandero leta 2024 uvrstila na prvo mesto po skupni prodaji v Evropi.
To sicer ne more biti presenečenje, saj se je mali poceni model B segmenta z motorjem na notranje zgorevanje odlično prodajal vseh prvih 11 mesecev leta. Kupci so očitno prepoznali veliko prednost, ki jo prinaša dostopna cena sandera, v Sloveniji od 14.300 evrov.
S tem lahko s tem na dolgi rok kljub višjim stroškom uporabe parira tudi električnim avtom. V vmesnem obdobju, ko so iz zelo različnih vzrokov (manjši) električni avti še predragi, vse dražji pa postajajo tudi (manjši) avti na termični pogon, je sandero torej odkril zmagovito nišo.
Po podatkih Jato Dynamics v Evropi (EU, EFTA in Združeno kraljestvo) je sandero samo novembra našel prek 22 tisoč novih kupcev. Po zelo veloviti letošnji prodaji je novembra zelo dobro šel v promet tudi tesla model Y, lanskoletni absolutni prvak Evrope. Vendar pa je bil letos velik del leta bolj v ozadju in le še po kakšnem čudežu bi uspel ta ameriški električni model do konca leta nadoknaditi zaostanek za skromnim romunom.
Klasika se je vrnila v ospredje
Zelo dobro se je letos znova začel prodajati tudi VW golf, ki je dolga leta vladal lestvici. Med najbolj prodajanimi avti je sicer še nekaj avtov klasičnega B segmenta (renault clio, peugeot 208, toyota yaris), kar morda nakazuje, da so začeli kupci razmišljati bolj racionalno in da želja po suvih in križancih ni več samoumevna.
V absolutnih številkah bo sicer prodaja novih vozuil ostala nekje na ravni leta 2023. Zadnji meseci letošnjega leta so prinesli tudi ugodnejše številke za električne modele.
He-he, EU dežela revčkov! Sem še pravičas kupil pravi avto za 25 jurčkov - to je bila životna prilika!
Kaj torej zmaguje? Cena. Ne elektrika. To lahko ostali bencinarji in dizlaši vzamejo kot namig.
model dacie bo v letu 2024 zavladal Europi. zdej ne vem al novinar nima pojma od slovnice ali živi na luni. prosil bi pa da del honorarja nameni meni, ker ga lektoriram in rešujem blamaže.