Velika anomalija, ki je vladala na področju ureditve t. i. koles s pomožnim motorjem, naj bi se s spremembami zakonodaje končno odpravila. Znano je, da so v zadnjih letih predvsem med mladimi postali zelo popularni mopedi oziroma uradno kolesa s pomožnim motorjem, ki uradno naj ne bi presegala 25 km/h. Zato je lahko voznik s takim vozilom zapeljal na kolesarsko stezo, ni ga bilo potrebno registrirati in s tem zavarovati, ni bilo potrebno nositi niti kolesarske čelade. Voznik za vožnjo takšnega vozila ne potrebuje izpita za moped, dovolj je kolesarski izpit.
Uradno do 25 km/h, neuradno hitreje kot avto
A ta dvokolesa se z malce brkljanja po njegovem motorju in odpravo blokade hitrosti lahko hitro prelevijo ne le v prave mopede, temveč že kar v kategorijo motornih koles, saj so policisti zelo pogosto naleteli na takšne primerke, ki so sposobni dosegati tudi hitrosti nad 90 km/h na uro. Takšni izstrelki (uradno koles) pa seveda predstavljajo veliko nevarnost v prometu, saj konstrukcijsko (zavore, okvir ...) niso prilagojeni takšni vožnji.
Vladna koalicija je očitno prepoznala problematiko zastarelosti prometne zakonodaje, ki je vsa "počasna" dvokolesa metala v isti koš, zato so poslanci SMC, SD in DeSUS v DZ po skrajšanem postopku vložili predlog sprememb zakona o voznikih in zakona o pravilih cestnega prometa. Bistvo sprememb je, da bi bilo odslej veliko jasneje postavljena ločnica, kaj je kolo s pomožnim motorjem in kaj moped, pa čeprav nobeno ne presega 25 km/h.
Kolo s pomožnim motorjem bi bilo po novi definiciji le tisto enosledno ali dvosledno (trikolesniki in štirikolesniki) vozilo s pedali, ki bo opremljeno s pomožnim električnim motorjem z največjo trajno nazivno močjo 0,25 kW, katerega moč "se progresivno zmanjšuje in končno prekine, ko vozilo doseže hitrost 25 km/h ali prej, če voznik preneha poganjati pedala. Vozila ki spadajo pod to definicijo, so izvzeta iz postopkov ugotavljanja skladnosti vozil, za ostala pa izjema ne velja."
Povedano drugače, predlog predlaga, da so odslej kolesa s pomožnim motorjem le še vozila, ki jih poznamo pod pojmom električna kolesa in so počasnejša od 25 km/h. Vsa ostala dvokolesa, vključno z mopedi, ki ne presegajo 25 km/h, bodo morali biti odslej ustrezno evidentirana kar pomeni, da bo obvezna registracija, ki vključuje "obvezno dokazilo o izvoru in lastništvu vozila, dokazilo o sklenjenem zavarovanju avtomobilske odgovornosti ter obvezen tehnični pregled. Na ta način je mogoče zagotoviti večji nadzor nad lastništvom teh vozil, kar vodi v zmanjšanje števila kršiteljeve cestno prometnih predpisov, lažjo identifikacijo in izsledljivost prekrškarjev ter zmanjšanje števila kraj," utemeljujejo koalicijski predlagatelji predlog .
Na vseh mopedih, ki ne presegajo 25 km/h, bo odslej obvezna tudi uporaba čelade, bodisi kolesarske, bodisi motoristične.
Ampak ... to sploh ni uradni predlog ministrstva!
Zanimivo je, da je predlog vložilo 50 koalicijskih poslancev (SMC, SD in DeSUS) in ne ministrstvo za infrastrukturo, ki ga vodi Peter Gašperšič, sicer minister iz kvote SMC. Zato na ministrstvu za Žurnal24 predloga niso mogli komentirati, kot se tudi do njega uradno niso opredelili, zato ni jasno, ali bodo podprli takojšnje spremembe, ali pa bi sami ureditev stanja še enkrat več preložili v prihodnost, saj na ministrstvu že dlje časa pripravljajo konkretno reformo zakona o voznikih, o pravilih cestnega prometa in o vozilih. Za zdaj je najdlje le zakon o voznikih, pa še ta ima veliko lukenj.
Da pa predlog takojšnje ureditve stanja na področju dvokoles le ima podporo ministra, daje slutiti njegova četrtkova izjava, ko je vpričo komisarke za transport Violete Bulc in vodje programa EuroRAP Johna Dawsona izpostavil pravkar vložene spremembe v zakonodajni postopek kot doprinos države k izboljšanju alarmantnega stanja na področju letošnje prometne varnosti.
Ostreje tudi nad alkohol za volanom
Minister Gašperšič je v četrtek napovedal še druge spremembe, ki pa jih bo prinesla šele konkretna sprememba prometne zakonodaje. Minister obljublja, da se obetajo težji časi za tiste, ki za volan sedejo pod vplivom alkohola. Med drugim namerava država uvesti alkoholne ključavnice za povratnike. Več sredstev bo namenjenih tudi za policijski nadzor prometa.
PREBERITE ŠE:
-
"Če ne bi bilo tistega drevesa, bi moja študentka Maja še živela"
-
Novi zakon o voznikih razočaranje za stroko
andrej.leban@zurnal24.si
O pa upajo, pa upajo... Samo ne morejo se sprijaznit da nemorejo biti tako hitri v križiščih, po pločnikih, itd...
"Takšni izstrelki (uradno koles) pa seveda predstavljajo veliko nevarnost v prometu, saj konstrukcijsko (zavore, okvir ...) niso prilagojeni takšni vožnji."Večina je pripravljena, da se samo vstavi CDI, ki blokira na 25 oz 50km/h, potem se samo izda primerna dokumentacija.… ...prikaži več ;)Nekatere 125ke imajo okvir in vse ostalo enako, le da je mašina 125cc (in par malenkosti).In zakaj za kolo z pomožnim motorjem ne potrebuješ izpita, za kolo z motorjem pa? Sistem vožnje je enak, križišča in pravila so za vse enaka, če pa potrebuješ izpit, da se lahko pelješ 50 po ravnini namesto 25 potem pa nevem ne. Ko se pelješ 25 si še v večji nevarnosti, saj te vozila v nedogled prehitevajo, potem se pa še najde kakšen kolesar...Čelada... tvoja odločitev, če se želiš zavarovati ali ne.Sam sem se vozil z 25ko, ki je šla cca 90kmh 5 let in nikoli nisem povzročil problema. (sedaj imam izpit)Problem pa lahko povzročijo nekateri tudi pri 25kmh, z čelado, registracijo, ipd... Ko mu
Tudi v Italiji tega nisi videl?