V AMZS Centru varne vožnje na Vranskem so med motoristi izvedli študijo o pripravljenosti na novo motoristično sezono in o težavah, s katerimi se motoristi srečujejo na cestah. Sodelovalo je 1.113 motoristov vseh starosti in voznikov različnih vrst motociklov, od potovalnih, naked in enduro, do športnih in chopperjev.
Večina motoristov (70 odstotkov) uporablja motocikel samo v toplih mesecih, manj kot tretjina (30 odstotkov) pa preko celega leta. 68 odstotkov motocikla sicer ne uporablja za vsakodnevne opravke, čeprav je delež tistih, ki ga uporabljajo v vsakodnevne namene tudi velik, skoraj tretjina. Prav tako se večina (57-92 odstotkov) motoristov izogiba nočne vožnje, 57 odstotkov pa motocikel uporablja tudi za večdnevna potovanja. Rezultati kažejo, da je motocikel prvenstveno namenjen preživljanju prostega časa.
Skoraj polovica je že imela nezgodo po lastni krivdi
"Vožnja motocikla je zahtevna in vedno predstavlja tveganje za nastanek različnih nevarnosti. Vzrok je verjetno v tem, da je odgovornost premalo osebno upoštevana. Morali bi preveriti pogoje
za vožnjo, zavarovati vse kose prtljage in pravočasno oceniti vozne pogoje ter preprečiti
možnosti padca ali zdrsa. Različni predmeti, kot so ptiči ali insekti so vsakdanjost pri vožnji,
pa tudi tu se nevarnost povečuje s hitrostjo. Podatek o zaspanosti pa opozarja na celoten
sklop vožnje, kjer monotonost voženj lahko povzroči upad pozornosti,“ rezultate ankete ocenjuje inštruktor varne vožnje Brane Legan.
Vožnja v skupini za mnoge težavna
Vožnje v skupini so med motoristi priljubljene: 66 odstotkov motoristov vsaj občasno vozi v skupini. Ker imajo motoristi različne motocikle, različno znanje in kondicijo, je vožnja v skupini lahko za nekoga prepočasna, za drugega pa prehitra. Zdi se, da je hitrost in strnjenost skupine za mnoge motoriste v resnici problem: kar 39 odstotkov motoristov poroča, da je tempo vožnje občasno ali pogosto prepočasen, prehiter (33 odstotkov) ali pa je skupina po njihovem občutku preveč strnjena (36 odstotkov). To je lahko problem, še posebej, ker je komunikacija v skupini med vožnjo omejena. 84 odstotkov pravi, da se z motorističnimi prijatelji v prostem času tudi sicer družijo.
Še vedno podcenjujejo zaščitno opremo
Motoristi so na cesti slabo vidni in zaradi tega še bolj kot drugi udeleženci v prometu izpostavljeni nesrečam. 48 odstotkov motoristov poroča, da vsaj občasno vozijo brez dodatne motoristične opreme, kot je npr. jakna, škornji, rokavice, želva. Dve tretjini motoristov ne uporablja varnostnih dodatkov, ki bi jih na cesti naredili bolj vidne, kot je npr. svetleči brezrokavnik, 22 odstotkov pa jih poroča, da so že vozili motocikel pod vplivom alkohola.
Motocikli z elektronskimi pripomočki v manjšini
Rezultati študije so pokazali, da ima zgolj manjšina motociklov elektronsko varnostno opremo, 40 odstotkov ima ABS, kateregakoli od dodatnih varnostnih sistemov, kot so npr. sistem za nadzor stabilnosti ali zdrsa zadnjega kolesa, pa približno vsak peti motocikel. 72 odstotkov med vožnjo ne uporablja navigacije. 93 odstotkov redno preverja tlak v pnevmatikah. K varnosti motorista na cesti, je pokazala študija, pripomorejo tudi tečaji varne vožnje, saj kar 95 odstotkov motoristov, ki so že bili kdaj na tečaju varne vožnje za motoriste, ugotavlja, da jim je znanje, pridobljeno na tečaju, na cesti prišlo že zelo prav.
No, če jih ni, se pa ne izživaljajte na normalnih cestah. Preprosto.
Sta me že dva prehitela. In sta bila po mojem preveč radodarna, na 100 motoristov je 80 arogantnih divjakov, ki mislijo, da so sami na cesti, cca. 20 pa je totalnih norcev. No, sem lahko štejemo predvsem sicer kakšne srednješolce,… ...prikaži več pa tudi kakšne odrasle, ko bi človek mislil, da jih je že srečala pamet. Pa še po možnosti dober del brez čelade oz. opreme, ki jo je pametno na motorju imet.
aha... katerih poligoinih to? jih namreč N I M A M O