Lahko bi rekli, da so tudi pnevmatike na nek način zavile po poti mleka, salame, sira in čipsa, ko veliki trgovci pod lastnimi blagovnimi znamkami prodajajo nek izdelek, ki ga je sicer izdelal ugledni proizvajalec. Za razmeroma dokaj ugodno ceno ob tem kvaliteta naj ne bi trpela oziroma kupec tega ne bi smel opaziti.
Motrio je znamka, ki jo je že kakih 20 let nazaj ustanovil Renault, v zadnjem letu pa prek novih izpostav množično osvaja tudi Slovenijo. Pod blagovno znamko so združeni tako rezervni deli kot tudi servisne storitve. Trenutno ima v Sloveniji v mreži deset servisnih izpostav, načrtujejo pa še precej pestrejšo razporeditev, s katero bodo konkurirali obstoječim servisnim mrežam (Euroservice, Maxx, B.H.S. ...) kot tudi prodajalcem rezervnih delov (Adel, Euroton, Bartog ...).
Novost pri ponudbi poleg ostalega asortimana rezervnih delov v Sloveniji je, da je odslej mogoče kupiti prenovljeno paleto pnevmatik blagovne znamke Motrio. Za Renault oziroma Motrio jih izdelujejo pri nemškem Continentalu, enem vodilnih gumarjev na svetu, čigar lastni izdelki se na testih tradicionalno uvrščajo v sam vrh glede vseh bistvenih lastnosti (zaviranje na mokrem in suhem, stabilnost, ...)
Ali torej ob nakupu pnevmatike Motrio kupec kupi tipično premium pnevmatiko za diskontno ceno? Primerjava s hrano ni najbolj na mestu, so pojasnjujevali odgovorni za znamko Motrio na dinamični predstavitvi pnevmatik v centru varne vožnje Oryx pri Zagrebu.
Star Continentalov model z novim imenom? "Nikakor!"
Razlike med samo Continentalovo pnevmatiko ali Motrio pnevmatiko je namreč lahko kar nekaj. Prva je namenjena premium segmentu, kjer so kupci za najnovejšo tehnologijo zmesi, ki zagotavlja čim boljšo uravnoteženost, tudi pripravljeni primerno več plačati, med drugim pa Continentalove pnevmatike kot originalno opremo med proizvodnjo v tovarni namestijo na marsikateri avtomobilski model, še posebej pri bolj zmogljivih.
Temu primerno je prilagojena zmes gume, ki jo je Continental pripravil glede na zahteve Renaulta pri njihovem pozicioniranju kupcev in torej ne gre za neko tehnologijo izpred desetih let. Drugačna od originalnih continentalk je tudi oblika asimetričnega profila pnevmatik, pojasnjujejo predstavniki. Tabela pnevmatik kaže, da se Motrio izdelki uvrščajo v C razred glede obnašanja na mokrem ter v E ali F razred glede hrupnosti. Najboljša ocena, ki jo lahko doseže neka pnevmatika, je v teoriji sicer A, vendar so takšne ocene v praksi še redke.
Kot trdijo pri Motriu, na tej podlagi njihove pnevmatike glede kakovosti sodijo v zgornji del srednjega razreda, kot referenčno primerjavo pa navajajo znamki Sava ali Semperit.
Tri kategorije, od 13 do 18 palcev
Da so pri Motriu resno in preudarno napadli trg pnevmatik, priča nova linija conquest (prejšnja se je imenovala impulsion), ki je razdeljena v tri segmente. Klasični asortiman je namenjen dimenzijam med 13 in 15 palci, conquest sport pa pokrivajo pnevmatike večjih dimenzij in hitrostnih razredov med 16 in 18 palci. Letošnja novost je segment conquest van, s katerim pokrivajo celotni trg lahkih gospodarskih vozil.
Le na Motrio točkah
Bodo Motrio pnevmatike prodajali poleg polic s hrano v supermarketih, kot lahko vidimo v primeru nizkocenovnih (in temu primerno kakovostnih) kitajskih pnevmatikah? Nikakor, Motrio pnevmatike bodo na voljo le na pooblaščenih servisnih točkah Motrio oziroma prek njihovega spletnega servisa. V celotni regiji Adriatik, kjer so glavni trgi Slovenija, Hrvaška in Srbija, na leto trenutno prodajo po 10.000 kosov, a napovedujejo še naprej strmo rast.
andrej.leban@zurnal24.si