Avto
26 ogledov

Müller bo čistil nesnago za Winterkornom

Matthias Müller EPA
Novi generalni izvršni direktor Volkswagna je v senci novih spoznanj o širini škandala s potvarjanjem emisij po pričakovanjih postal Matthias Müller. Medtem Slovenija čaka, kaj porečejo drugi.

Matthias Müller je bil zadnje dni največkrat omenjen kot verjetni naslednik Martina Winterkorna, ki je v sredo odstopil po silovitem pritisku, potem ko je postalo jasno, da je koncern Volkswagen s potvarjanjem emisij svojega najpomembnejšega dizelskega motorja s pomočjo vgrajene programske opreme močno načel lasten ugled, vrednost delnic pa je potonila za kar tretjino.

Nadzorni svet koncerna je današnjo sejo načrtoval že dlje časa, na njej pa naj bi po prvotnem dnevnem redu potrjevali WInterkorna za še en mandat. Namesto tega je teden dni po razkritju, da je Volkswagen namerno goljufal in v najmanj 11 milijonov vozil z dizelskim motorjem vgradil programsko opremo za potvarjanje rezultatov škodljivih izpustov v primeru uradnega laboratorijskega testa, WInterkorn že zgodovina. Nadzorni svet je WInterkornov odstop sprejel in po več urah razprav, ki so se gotovo vrtela tudi o vprašanjih, kako povrniti dobro ime, za novega direktorja imenoval Müllerja.

Ta je v prvi izjavi povedal, da si bo prizadeval priti zadevi s potvarjanjem emisij do dna, pri tem pa je pripravljen "obrniti vsak kamen". Kot eno najpomembnejših nalog si je zadal povrnitev ugleda, ni pa razkril, kdo od vodilnih se bo moral zaradi vpletenosti v afero posloviti. 

Je pa že jasno, da koncern čaka tudi prestrukturiranje delovanja. 

Sprememba na vrhu osrednjega vropskega proizvajalca vozil prihaja v luči novih razkritij. Tako je nemški prometni minister Alexander Dobrindt zgodaj popoldan povedal, da zgolj v Nemčiji vozi 2,8 milijona zmanipuliranih VW-jevih vozil. Za zdaj ugotovitve kažejo, da gre za 1,6- in 2,0-litrski dizelski motor, ali "laže" tudi 1,2-litrski motor, pa pristojni še ugotavljajo, poroča Motor Talk. 

Dobrint pa je po pisanju Die Welta še povedal, da po zadnjih podatkih niso prizadeti le osebni avtomobili temveč tudi določeni modeli lahkih gospodarskih vozil.

Pri največjem evropskem avtomobilskem avtoklubu ADAC so medtem predstavili lastne izsledke spremljanja emisij testiranih vozil. Tako po njihovih navedbah številni novi modeli po meritvah v realni vožnji ne izpolnjujejo standarda euro 6, nekateri celo za 16-krat presegajo dovoljeno normo izpusta 80 mg škodljivih NOx delcev. 

Pravi čas za spremembe

Pri organizaciji Greenpeace so pred enim od centrom Volkswagna razstavili več modelov golfa, poleg pa figuro Ostržka z dolgim nosom. Številne potrošniške organizacije pozivajo vse evropske regulatorje, naj končno napravijo red in uvedejo strožja pravila za testiranje in nadzor dejanske ekološkosti avtomobilskih modelov, ki se prodajajo na evropskem trgu. 

Očitno ne bo nič s slovensko nacionalno preiskavo

V četrtek je  komisarka za notranji trg, industrijo in podjetništvo Elzbieta Bienkowska članice EU pozvala, naj sprožijo nacionalne preiskave, ali vozila spoštujejo evropska pravila o izpustih škodljivih plinov. Ko smo o načrtih povprašali slovenske inštitucije, smo iz Agencije za varnost v prometu dobili naslednji odgovor direktorja Igorja Velova:"Glede na včeraj zvečer podano izjavo Evropske komisije bodo v tej fazi preiskav vključene inštitucije, ki so podelile homologacije (KBA Nemčija, TUV Nemčija itd.) ... Na osnovi njihovih izsledkov bo proizvajalec moral predvideti ukrepe za odpravo nepravilnosti na vseh spornih vozilih. V tem primeru pričakujemo vpoklic spornih vozil, kar pomeni, da se bodo na teh vozilih morale odpraviti napake na stroške proizvajalca v vseh državah EU, tudi Sloveniji."

Nemčija, Velika Britanija, Nizozemska, Italija, Francija in še številne druge države pa se bodo očitno precej dejavneje vključile in bodo same na svojih trgih sprožile preiskave glede nepravilnosti.

andrej.leban@zurnal24.si
Komentarjev 1
  • GIRL05377577 10:26 30.november 2024.

    🍓 Seks klepet s pravimi dekleti 18+ 👉 𝐖𝐖𝐖.𝐘𝐄𝐒𝟒.𝐅𝐔𝐍 💦 id06303142