Prosta pot. "Kultura voznikov je še vedno zelo slaba. Pozabljajo, da imajo reševalna vozila prednost in da bodo nekoč morda oni tisti, ki bodo potrebovali nujno pomoč, a ta do njih ne bo mogla priti," o zakonsko določenem ustvarjanju prehodnega koridorja sredi avtoceste za vozila s prednostjo pravi Aleksander Jus iz centra za nujno medicinsko pomoč v Mariboru. Rešitev iz Avstrije, ko se morajo vozniki z novim letom k robu vozišča avtomatično umakniti že, ko vozijo v počasni koloni in še preden se popolnoma zaustavijo, se mu zato zdi "fantastična".
Po naši zakonodaji so se vozniki dolžni k robu umikati šele, ko so že v zastoju, takrat pa so premiki vozil precej oteženi.
Na voznem pasu morajo sicer tako pri nas kot v drugih državah vozniki zapeljati na desni rob, po potrebi tudi na odstavni pas, na prehitevalnem pasu pa na skrajni levi rob. Ob treh ali več voznih pasovih se morajo levo postaviti na zunanjem levem pasu, na preostalih pasovih pa se morajo vozniki pomakniti na desno.
Kazen za neupoštevanje je v Avstriji kar 1.280 evrov, pri nas pa le 200 evrov.
Najbolš da so kazni enotne, recimo po par 10000 tisoč evrov pa ni važn kaj si naredu, se bo že policaj spomnil. V časih yuge smo se policajev bali ker so prehitro radi koga namahali, sedaj te namahajo le če… ...prikaži veče si res dosadan drugače ne, ampak te pa opalijo po žepu k da si enga fentu.
Meni se zdi kazen 200 € čisto dovolj, saj če se v kolono zapelje provida hitro pokasira več kot 1k €, brez da se po nepotrebnem ustavlja. Samo na A5 in podobnih kvazi avtocestah to pač ne more veljati, ker… ...prikaži več se skorajda ni mogoče umakniti, čim imaš malo širše vozilo. Se mi zdi da so se avstrijci od nas nalezli pretiravanja pri kaznih, drugače pa se tudi meni zdi sistem odličen.