Še pred nekaj leti se je Evropa smejala kitajskim avtomobilom in njihovi tehnologiji. Danes to ne velja več. Evropska avtomobilska podjetja so nekdanji prezir zamenjala s spoštovanjem in tudi najuglednejše znamke, za katere kitajski modeli še pred desetimi leti ne bi bili omembe vredni, se ne sramujejo prevzeti njihovih tehnologij.
Stellantis premagal Volkswagen
Za nekatera kitajska avtomobilska podjetja poteka velik boj. Audi namerava od kitajske znamke kupiti platformo za svoje električne avtomobile, govori se o velikanu SAIC. Volkswagen in Stellantis pa sta se v preteklih mesecih borila za partnerstvo s kitajskim avtomobilskim podjetjem Leapmotor. Zmaga je pripadla Stellantisu, ki bo za 1,5 milijarde evrov dobil 21-odstotni delež kitajskega proizvajalca električnih avtomobilov.
Tehnološki preboj
Leapmotor je namreč razvil edinstveno "štirilistno" električno arhitekturo, v središču katere so zmogljivi čipi Snapdragon podjetja Qualcomm, medtem, ko v nove avtomobile že uvajajo Snapdragon 8295, trenutno verjetno najzmogljivejši čip v avtomobilih, zgrajen na osnovi 5 Nm arhitekture.
V primeru Leapmotorja lahko osrednji sistem imenujemo tudi glavni krmilni računalnik avtomobila, saj kokpit, pogon, karoserijo in krmilne sisteme povezuje tako učinkovito in edinstveno, kot do zdaj ni uspelo še nikomur. Kot zanimivost, zahvaljujoč napredni arhitekturi je bilo mogoče zmanjšati dolžino napeljave v električnih avtomobilih s približno štirih kilometrov na kilometer in pol.
Istočasno bo Stellantis pridobil dostop do napredne električne 800-voltne arhitekture, ki jo uporablja platforma Leap 3.0. Zanimivo je tudi, da je celotno ohišje spremenjeno v veliko baterijo, saj so baterijske celice nameščene neposredno v njej in ne v običajnih baterijskih modulih. Leapmotor pa bo prejel razmeroma veliko finančno injekcijo, s katero naj bi s uveljavil v tujini, predvsem pa na zahtevnem in konkurenčnem domačem trgu. Hkrati bo v partnerstvu s Stellantisom pridobil dostop do njegove de facto globalne poslovne mreže, ki je za kitajsko znamko izjemno pomembna.
Leapmotor in Stellantis sta objavila tudi načrte za ustanovitev skupnega podjetja za proizvodnjo in distribucijo avtomobilov zunaj Kitajske, v katerem bi Stellantis nadzoroval 51 odstotkov. Za Evropo naj bi nova tovarna proizvajala poceni in tehnološko napredne električne avtomobile. Osredotočil pa se bo tudi na azijski in ameriški trg.
Izracun je pokazal, da ni dovolj rude, da bi vsi vozili na elektriko. Nove baterije sicer vkljucujejo nove materiale in izkljucujejo redke kovine pa vserno. Evropske firme bojo prodale kronske dragulje, da bi prisle do tehnologije. S kitajci moras po… ...prikaži več zakonu odpreti skupno firmo in deliti know how. Potem bojo prisli avti na amoniak in vodik. Japonci niso tolk naivni kot evropske firme. Zadnjic en Škot ni mogel ustavitivkitajskega jajca. Policija je morala
še naprej se bomo smejali Kitajcem, pa če cel svet kupijo...
5 Nm arhitektura ..... hud navor čipov ...