Življenjska doba baterij – in s tem povezana izguba vrednosti električnih avtomobilov – je ena največjih skrbi za potrošnike. Vendar pa nova študija SLAC-Stanford Battery Center iz ZDA kaže, da bi lahko baterije zdržale dlje, kot se je prej domnevalo.
Raziskovalci inštituta so spremljali stanje pregledanih baterij po dveh različnih vrstah procesov polnjenja in praznjenja, študijo povzema spletni Automobilwoche.
Ena vrsta procesa se običajno uporablja v laboratorijih: baterije se polnijo in praznijo s konstantnim tokom. Druga vrsta je posnemala pogoje v resničnem svetu z obdobji aktivnosti in počitka – tako imenovani dinamični cikel.
Dinamično polnjenje baterije
Avtorji študije so ugotovili, da je bilo stanje baterij, ki so bile izpostavljene dinamičnim ciklom polnjenja in praznjenja, boljše. Med drugim so izmerili količino litija in obrabo elektrod. Povedano enostavno, dejanska potrošniška vožnja električnih vozil z ustavljanjem in speljevanjem koristi baterijam bolj kot enakomerna uporaba, simulirana v skoraj vseh laboratorijskih testih novih modelov baterij, ugotavlja študija Stanford-SLAC.
Študija EY, objavljena septembra, je pokazala, da so stroški zamenjave baterije in dostop do javnih polnilnih postaj na vrhu seznama razlogov, ki potrošnike odvračajo od nakupa električnega vozila.
Pri trgovanju z rabljenimi električnimi avtomobili se kupci sprašujejo tudi o stanju baterije, katere zamenjava je lahko draga. Nasprotno pa je ADAC konec leta 2022 po dolgotrajnih testih izjavil, da do zmanjšanja kapacitete baterije na 70 odstotkov pride šele po povprečno 200.000 prevoženih kilometrih, odvisno od načina vožnje.
Rezultati nove študije so bili nepričakovani tudi za raziskovalce. Predvidevali so tudi, da bo polnjenje in praznjenje v nepravilnih izbruhih – za razliko od laboratorija – povzročilo hitrejšo obrabo.
"Baterij za električna vozila nismo preizkušali na pravi način," je povedala Simona Onori, avtorica študije in izredna profesorica znanosti o energiji in inženiringa na Šoli za trajnost Stanford Doerr. "Na naše presenečenje resnična vožnja s pogostim pospeševanjem, zaviranjem, ki nekoliko napolni baterije, ustavljanjem, da bi skočili v trgovino, in puščanjem baterij, da počivajo ure in ure, pomaga, da baterije zdržijo dlje, kot smo mislili na podlagi industrijskih standardnih laboratorijev testi."
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Kje bo polnilo 3000 ljudi ki živijo v enem izmed blokovskih naseljih? Seveda če bi se odlowčili za elektriko, ali 30.000 ljubljančanov ki živijo v blokih.? Koliko časa bo treba čakati na črpalkah?
Je bila dva dni nazaj slika iz ameriške avtoceste,ko vsakih 300m stoji kar nekaj avtomobilov Tesla,zunaj pa -18 stopinj,ki so jih vozniki pustili tam,bi rad vprašal lastnike,če so zadovoljni z vozilom