Avto > Na Štrom
2251 ogledov

Dokaz: Največji strah kupcev električnih vozil je pretiran

Električni avto davek nakup izračun avta Andrej Leban
Ali baterije električnih avtomobilov delujejo bolje v realnih pogojih kot v laboratoriju? Nova študija je pokazala, kako zanesljive so baterije električnih avtomobilov.

Življenjska doba baterij – in s tem povezana izguba vrednosti električnih avtomobilov – je ena največjih skrbi za potrošnike. Vendar pa nova študija SLAC-Stanford Battery Center iz ZDA kaže, da bi lahko baterije zdržale dlje, kot se je prej domnevalo.
Raziskovalci inštituta so spremljali stanje pregledanih baterij po dveh različnih vrstah procesov polnjenja in praznjenja, študijo povzema spletni Automobilwoche.

Ena vrsta procesa se običajno uporablja v laboratorijih: baterije se polnijo in praznijo s konstantnim tokom. Druga vrsta je posnemala pogoje v resničnem svetu z obdobji aktivnosti in počitka – tako imenovani dinamični cikel.

Dinamično polnjenje baterije

Avtorji študije so ugotovili, da je bilo stanje baterij, ki so bile izpostavljene dinamičnim ciklom polnjenja in praznjenja, boljše. Med drugim so izmerili količino litija in obrabo elektrod. Povedano enostavno, dejanska potrošniška vožnja električnih vozil z ustavljanjem in speljevanjem koristi baterijam bolj kot enakomerna uporaba, simulirana v skoraj vseh laboratorijskih testih novih modelov baterij, ugotavlja študija Stanford-SLAC.

Polnilnica za električni avto, električna polnilnica | Avtor: Profimedia Profimedia

Študija EY, objavljena septembra, je pokazala, da so stroški zamenjave baterije in dostop do javnih polnilnih postaj na vrhu seznama razlogov, ki potrošnike odvračajo od nakupa električnega vozila.

Pri trgovanju z rabljenimi električnimi avtomobili se kupci sprašujejo tudi o stanju baterije, katere zamenjava je lahko draga. Nasprotno pa je ADAC konec leta 2022 po dolgotrajnih testih izjavil, da do zmanjšanja kapacitete baterije na 70 odstotkov pride šele po povprečno 200.000 prevoženih kilometrih, odvisno od načina vožnje.

Rezultati nove študije so bili nepričakovani tudi za raziskovalce. Predvidevali so tudi, da bo polnjenje in praznjenje v nepravilnih izbruhih – za razliko od laboratorija – povzročilo hitrejšo obrabo.

Električni avto na javni polnilni postaji. | Avtor: Profimedia Profimedia

"Baterij za električna vozila nismo preizkušali na pravi način," je povedala Simona Onori, avtorica študije in izredna profesorica znanosti o energiji in inženiringa na Šoli za trajnost Stanford Doerr. "Na naše presenečenje resnična vožnja s pogostim pospeševanjem, zaviranjem, ki nekoliko napolni baterije, ustavljanjem, da bi skočili v trgovino, in puščanjem baterij, da počivajo ure in ure, pomaga, da baterije zdržijo dlje, kot smo mislili na podlagi industrijskih standardnih laboratorijev testi."

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 10
  • Avatar Garancija
    Garancija 09:28 10.januar 2025.

    Je bila dva dni nazaj slika iz ameriške avtoceste,ko vsakih 300m stoji kar nekaj avtomobilov Tesla,zunaj pa -18 stopinj,ki so jih vozniki pustili tam,bi rad vprašal lastnike,če so zadovoljni z vozilom

  • Rim 08:53 10.januar 2025.

    Kako se trudijo tile skrajni električarji, če parafraziram politične oznake. Z najgljobljimi vrtinami za iskanje podatkov se trudijo najti razloge v prid električarjem. Ta trud je tako očiten, da je že smešen. Pozimi vsem debelo upade in kapaciteta in moč. ...prikaži več Je recimo samo en podatek okoli katerega ne morejo storiti nič. V čem je poanta, če in pozimi in poleti izključujejo porabnike, da dobijo vsaj kakšen kilometer. Itd, itd.

  • atamama 07:46 10.januar 2025.

    Spet en članek poln polresnic, brez preverjanja v praksi. Ne vem ali ste novinarji plačani za take nebluze? I3, ''extended battery pack'' in potovanje do Pule. Probajte g.novinarji. Pa eden z mopedom naj gre zraven. Bosta oba enak čas porabila ...prikaži več za pot. To je v praksi. Ali pa krožišče pri Žalah..... stoji ID in gospodična v joku, saj je kazal še 102km pa ne gre.... Taka je praksa, živčkanje ali bo prispel ali ne....