Volkswagen je začel v Sloveniji trženje in prodajo svojega naslednjega povsem električnega avtomobila. ID.7 tourer je družinam in drugim namenjen električni 'passat', pri katerem so tehnologijo iz limuzinskega 'fastback' petvratnega ID.7 prekopirali še v bolj praktično karavansko izvedbo.
Kaj je torej drugačnega v avtu, ki je za nepretiranih tisoč do 1.200 evrov dražji od limuzine? Zadek, seveda. Volkswagen ID.7 in ID.7 tourer se tam nekje do C stebrička praktično ne ločita med seboj. Celo zunanje mere so enake, v dolžino meri 4.961 mm. medosna razdalja ostaja pri raztegnjenih 2.971 mm. Nato pa se pri tourerju streha razpne v karavansko oblikovan zadnji del, zaradi katerega ima konkretno večji, predvsem pa uporabnejši prtljažnik.
Zadek zaključuje zdaj že značilna kombinacija svetil čez celotno širino. V rdeče je po novem obarvan tudi zadnji logotip, tako da se ID.7 tourer kot prvi volkswagen sveti počez 'od-do' tako spredaj kot zadaj. In še ena uporabna posebnost, na strehi ima tourer serijsko strešne sani. Avto ohranja zelo ugoden količnik zračnega upora pri Cd 0.24.
Nadgradnja uporabnega prostora v prtljažniku
Bistveni del avta je prtljažnik, zato opis notranjosti začnimo pri njem. V t. i. cargo postavitvi, ko so naslonjala zadnjih sedežev bolj pokončno postavljena, je za njimi za 605 litrov prtljažnika, kar je okoli 70 litrov več kot v limuzini, ki že tako zaradi petih vrat slovi kot zelo uporabna. Če so naslonjala pri tourerju postavljena v bolj udobnem položaju, potem je prostora v obeh modelih praktično identično enako.
Je pa konkretno večja prostornost v karavanu ob podrtih sedežih, saj zaradi višje strehe avto vase sprejme za maksimalnih 1.714 litrov tovora. Vanj gredo tudi malenkost pod dva metra dolgi predmeti. Prtljažnik je mogoče prilagoditi na različne načine, ima stranske vdolbine in dvojno dno, med kolesnima košema je širokih 925 milimetrov. Seveda je predvidena tudi uporaba prtljažne mreže.
Omenili smo že strešne sani, seveda si je mogoče omisliti tudi vlečno kljuko, v klasičnih različicah lahko volkswagen ID.7 vleče prikolico skupne mase do 1.000 kilogramov.
Suši premočene hrbte in zdaj vodi tudi v slovenščini
Glede ostalih kvalitet se ID.7 tourer bolj ali manj v celoti navezuje na svojega sorojenca. Največji električni volkswagen tako nudi udobje in tehnologijo, ki v marsičem povsem zabriše mejo s premijskim razredom. Lahko ima tri različne tipe prednjih sedežev, za doplačilo tudi takšne z masažo in hlajenjem. Še več, na podlagi senzorjev sedež prepozna, da imate hrbet moker od potu in vključi poseben program sušenja znoja.
Del opcij so tudi različne visokokakovostne tekstilne prevleke, serijski pa je kar 15-palčni sredinski zaslon, za katerim teče Volkswagnov infozabavni sistem četrte generacije z vključeno glasovno asistenco IDA in integracijo ChatGPT. Novost, ki jo pri znamki Volkswagen uvaja ID.7 za slovenski trg, je glasovno vodenje navigacije v slovenščini. To možnost bodo z nadgradnjami programske opreme dobili tudi ostali modeli.
Že serijska oprema z imenom Pro je bogata, med drugim vključuje head-up projekcijo, Park Pilot pomoč za parkiranje, tempomat z uravnavanjem razdalje ... Uvoznik stavi predvsem na kombinacijo s podpaketom opreme 4ALL, ki doda kovinsko barvo, asistenco za vožnjo Travel Assist, ogrevano vetrobransko steklo, boljše sedeže, matrične žaromete ... Vsa dodatno vgrajena oprema je ocenjena na prek sedem tisoč evrov, zato se zdi ponujena opcija resnično mamljiva.
Pri znamki radi izpostavijo tudi napredno strešno panoramsko steklo, ki deluje s pomočjo tehnologije PDLC oziroma tekočih kristalov. S pritiskom na gumb ali glasovnim ukazom se tekoči kristali v hipu prerazporedijo med prozorno ali neprozorno stanje.
Zadnja sedežna vrsta nudi veliko razkošje prostora, po zaslugi karavanske zasnove tudi za visokorasle. Avto je brez nadležnega sredinskega grebena, dno je ravno.
Glede same pogonske tehnike so razlike med tourerjem in limuzino praktično neopazne oziroma le z minimalnimi preureditvami. Različici Pro in Pro S imata pogon še vedno na zadnji premi, GTX pa ima dodan še prednji asinhronski elektromotor. Kot opcija, pri GTX pa že serijsko, so vgrajeni prilagodljivi blažilniki za dinamično prilagajanje podvozja.
Dolge poti niso noben izziv
Verzija ID.7 Pro tourer uporablja baterijo z neto 77 kWh (82 kWh brtuto), WLTP doseg z njo malenkost presega 600 kilometrov z enim polnjenjem. Druga izvedba je Pro S, ki ima baterijo z neto kapaciteto 86 kWh (91 kWh bruto) in je v primerjavi z limuzino tudi nekoliko posodobljena po zasnovi. Skupni doseg z enim polnjenjem je kar do 685 kilometrov daleč.
Tako Pro kot Pro S imata skupno moč elektromotorja 210 kW (286 KM) in navor 545 Nm ter maksimalno hitrost 180 km/h. Pro S je zaradi večje mase celo za desetinko počasnejši v pospešku, a tudi 6,7 do stotice za družinskega karavana ni slabo.
Različici se poleg baterije razlikujeta tudi glede polnilne tehnologije, pri Pro S je s 175 kW maksimalne moči na enosmernem toku dvignjena na 200 kW. Od 10 do 80 odstotkov se baterija napolni v 28 oziroma 26 minutah. AC polnjenje poteka pri maksimalnih 11 kW, povsem prazna baterija se nabije v osmih oziroma devetih urah.
Različica Pro starta pri 55.447 evrih, s paketom 4ALL pa pri 57.447 evrih. Verjetno pa bo večina posegla po Pro S izvedbi, ki je le za 1.400 evrov dražja, a še občutno bogatejša s serijsko opremo in seveda z večjo baterijo. S paketom 4ALL je na voljo za 58.851 evrov, kar je še vedno dovolj, da je mogoče pridobiti 4.500 evrov državne subvencije za nakup električnega avta.
Povsem na vrhu pa je različica za izstopanje na cesti GTX. V njej najdemo vse, kar smo bili sicer vajeni iz GTI, GTD oziroma R-line sveta. Ima drugačno, bolj športno notranjost ter različne atraktivne detajle pri zunanjosti, ki upravičujejo športno poslanstvo. Oba elektromotorja imata skupaj konkretnih 250 kW (340 KM) moči, zaradi česar je pospešek do stotice le 5,5 sekunde, za 200 kilogramov se na 1.200 kilogramov poveča tudi vlečna masa prikolice. Ocenjen doseg z enim polnjenjem je 584 kilometrov. Cena starta pri 63.578 evrih, s paketom 4ALL je še za dva tisočaka dražja.
Pri uvozniku pravijo, da gre trenutno prodaja limuzinskega ID.7 v skladu z načrti, tourer bo številke le še pospešil. Ker je razlika med limuzino in karavanom le dobrih tisoč evrov, pričakujejo, da bo dobršen del kupcev razmišljal o tourerju. Veliko zanimanje je bilo doslej s strani podjetij.
Ubogi trgovci ki bodo vzeli staro za novo te eavte,kdo usekan bo rabljenega vzel,že z novim nima dosega bogvekaj ,še marsikdo bo propadel zdaj
"prijaznih 55000€" hahahahahahah crknes od smeha. Tole je vredno max 20k + zastonj strom za 10 let
Država daje sama sebi subvencijo za nakup teh avtov v JU. Samo taki bedaki še kupijo odhajajočo znamko in njen manj pogost model. Prazno snobovstvo nekaj posameznikov, ki za tuj denar sebi kupuje eksotiko.