Avto > Na Štrom
3573 ogledov

Hyundai na slovenske ceste pripeljal dirkalnik za samo 77 tisočakov!

predstavitev Hyundai Ioniq 5
1/20
Saša Despot
Hyundai je po treh letih v Slovenijo pripeljal oblikovno in tehnološlkonadgrajeno različico električnega modela ioniq 5. Hkrati so predstavili tudi športno različico ioniq 5 N s kar 650 konjskimi močmi in pospeškom od 0 do 100 km/h v 3,4 sekunde. Znane so tudi cene.

Prihod hyundaia inoniq 5 smo v slovenske prodajne salone smo leta 2021 označili kot tehnološki presežek. Šlo je namreč za prvi model, ki so ga zasnovali na električni globalni modularni platformi E-GMP (isto platformo uporablja tudi koncernska sorodnica KIA), ki so jo namensko razvili za baterijska električna vozila nove generacije, s katerimi je znamka vstopila v novo obdobje čiste mobilnosti.

Poleg retro-futurističnega videza je bistvo električnega ioniq 5 v električnem pogonu, baterijah in sistemu za polnjenje baterij na polnilnih postajah, na katerih je za dobrih sto kilometrov vožnje dovolj le pet minut polnjenja. 18 minut pa je na hitri polnilnici dovolj, da se baterija iz 10 odstotkov napolni na 80 odstotkov kapacitete.

predstavitev Hyundai Ioniq 5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Zdaj je na slovenske ceste zapeljal prenovljeni ioniq 5, ki je bila leta 2022 razglašen tudi za Svetovni avto leta. Pri Hyundaiu so mnenja, da bodo z izboljšavami, tako oblikovnimi kot tehničnimi in tudi novimi tehnologijami ohranili konkurenčnost po vsem svetu.
Ena od novosti je večja baterija. Standardna se je z 58,2 kWh povečala na 63 kWh, večja 77,5 kWh pa na 84 kWh. S tem se je pri standardni bateriji doseg povečal za okoli 56, pri večji pa za okoli 70 kilometrov. Na ultra hitri polnilnici se baterija kapacitete 84 kWh od 0 + 80 % napolni v 18 minutah, na 50 kW polnilnici pa v 1 uri in 10 minutah.

Nekaj sprememb je bilo narejenih pri zunanjem videzu. Predrugačene so pozicijske luči v obliki črke V, preoblikovana sta sprednji ter zadnji odbijač, vozilo je tudi za dva centimetra daljše. V korist boljšega pretoka zraka so zadnji spojler malenkost podaljšali, dodali so tudi nova, bolj aerodinamična platišča.

predstavitev Hyundai Ioniq 5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ponudbi se po novem pridružuje tudi ioniq 5 N Line, športna različica, ki je umeščena med osnovni model in visokozmogljivega ioniq 5 N. Prinaša bolj agresiven dizajn, ki vključuje posebna odbijača spredaj in zadaj, bolj elegantne stranske pragove ter posebna 20-palčna aluminijasta platišča. Drugačna je tudi potniška kabina s posebnim volanom in armaturno ploščo, ter kovinskimi pedali, črnim stropom, športnimi sedeži z logotipom N in rdečimi kontrastnimi šivi.

V kabini so na sredinski konzoli na zgornjem delu fizični gumbi, s katerim je mogoče upravljati pogosto uporabljene funkcije, kot so ogrevanje in prezračevanje sedežev v prvi vrsti, ogrevan volan in funkcija pomoči pri parkiranju. Tudi površina za brezžično polnjenje je v korist večje uporabnosti s spodnjega dela prestavljena na zgornji del. Nov je volanski obroč z interaktivnimi piksli, na novo so razporedili tudi kontrole infozabavnega sistema in klimatske naprave.

predstavitev Hyundai Ioniq 5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

V vozilo je zdaj vgrajen infozabavni sistem nove generacije, Connected Car Navigation Cockpit (ccNC). Na voljo so tudi brezžične posodobitve programske opreme na daljavo.

Povečan je tudi nabor varnostnih in priročnih funkcij za voznike. Te vključujejo sistem za zaznavanje prisotnosti rok na volanu, sistem za ohranjanje voznega pasu 2, sistem za parkiranje na daljavo 2 in aktivni sistem za preprečevanja naleta ob vzvratni vožnji. Kot zagotavljajo pri Hyundai so na zahteve kupcev in za povečanje tržne privlačnosti ponudili na voljo več funkcij, vključno z LED matričnimi žarometi, digitalnim ključem 2, vhodi USB-C, enostavnim zlaganjem sedežev v drugi vrsti in zadnjim brisalcem.
Napredek na področju voznih lastnosti prinašajo novi amortizerji, ki blažijo vibracije s ceste in zagotavljajo bolj gladko vožnjo. Ojačano je podvozje, kar zagotavlja boljšo stabilnost in okretnost. Za zmanjšanje nizkofrekvenčnega hrupa je okrepljena togost karoserije, za zmanjšanje šuma motorja pa poskrbi optimizirana izolacija. Dodatna izolacija je namenjena tudi zadnjemu pogonskemu elektromotorju, kar zmanjšuje splošen nivo hrupa.

predstavitev Hyundai Ioniq 5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kar zadeva varnost, so karoserija, sprednja in zadnja vrata ter deli stebrička B ojačani za boljšo zaščito pred bočnim trkom. Za večjo varnost je vozilo opremljeno s sistemom osmih zračnih blazin, vključno s stranskimi zračnimi blazinami v drugi vrsti.

N pomeni športen, v pravem pomenu besede

Ioniq 5 N je prvo Hyundaievo visokozmogljivo serijsko električno vozilo in prvo serijsko vozilo znamke N s popolnoma električnim pogonom na vsa kolesa. To je najzmogljivejši Hyundaiev električni avtomobil, ki se ponaša z močjo 478 kW (650 KM) in pospeškom od 0 do 100 km/h v 3,4 sekunde, kar je značilnost dirkalnih vozil.

predstavitev Hyundai Ioniq 5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pri Hyundaiu verjamejo, da lahko ta ioniq 5 N spremeni pogled zagrizenih ljubiteljev bencina na električne avtomobile. Tehnični podatki to tudi obljubljajo. Avto je narejen za vožnjo po dirkališču, ali pa zabavo med ovinki. Njegovi elektromotorji dosežejo do 21.000 vrt./min. z vključenim sistemom N Grin Boost pa zagotavljajo 478 kW (650 KM). To je rezultat dela dvostopenjskega pretvornika s povečano energijsko učinkovitostjo za doseganje višje zmogljivosti iz nove baterije s kapaciteto 84 kWh. N Grin Boost omogoča povečanjem moči za 10 sekund, s tem je boljši tudi pospešek, sistem za zagon N Launch Control pa zagotavlja tri različne stopnje oprijema za najhitrejši možni start.

Track SOC (stanje napolnjenosti) je sistem, ki samodejno izračuna porabo baterije na kolo. Opremljen je s toplotnim upravljanjem z večjo odpornostjo na degradacijo toplotne zmogljivosti, tj. izgubo največje zmogljivosti zaradi pregrevanja. Elektromotorji so tudi bolje hlajeni. Ioniq 5 lahko pospeši od 0 do 100 km/h v samo 3,4 sekunde in doseže največjo hitrost 260 km/h. Za tiste, ki bi pogrešali zvok motorja, so dodali akustični sistem N e-shift, ki simulira 8-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko (DCT) vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem N in prestavljanje z nadzorom motornega navora, kar ustvarja občutek sunkovitosti pri menjavi prestav. Močnejši je tudi zavorni sistem, z vozilom pa se lahko prepustite tudi driftanju.

predstavitev Hyundai Ioniq 5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Hyundaieva oznaka „N“ pomeni Namjang, Hyundaijev globalni center za raziskovanje in razvoj v Južni Koreji, kjer je tudi vzniknila zamisel, in Nürburgring, kjer je Hyundaijev evropski testni center ter v katerem je bila družina N dodatno razvita in preizkušena. Temelj črke N je tesna povezava med Namjangom in Nürburgringom. Logotip „N“ obenem simbolizira šikano in pooseblja agilno vozilo, ki ga je zabavno voziti ter predstavlja vrhunsko doživetje vožnje na ovinkasti cesti.

Vozilo je od klasičnega drugačno že na prvi pogled. Aerodinamični paket zagotavlja večjo tlačno silo, dopolnjujejo pa ga posebna 21-palčna platišča, obuta v pnevmatike Pirelli P-Zero s profilom 275/35 R21 in oranžnimi kontrastnimi elementi. Drugačna je sprednja maska, v zadnji spojler je vgrajena trikotna zavorna luč HMSL. Ekskluzivna črna prevleka odbijača N z grafičnim motivom šahovnice prevladuje nad pokrovom prtljažnega prostora. Ioniq 5 N ima dodatno ojačano karoserijo in ojačano pritrditev motorja, baterije in osi.

predstavitev Hyundai Ioniq 5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Spremembam ni ušla niti notranjost. Na novo je zasnovan volan N, ki je okrašen z značilnim logotipom N, ki ga obdajajo gumbi N, ki se uporabljajo za nastavitev želenega načina vožnje. Dodan je Gumb N Grin Boost, ki omogoča takojšen dostop za maksimalno pospeševanje. Sedeži N imajo ojačana stranska vodila, trdno podpirajo zgornji in spodnji del telesa, tako da voznik ohranja stabilen položaj. Školjkasti sedeži N so nameščeni okoli 20 mm nižje kot pri osnovni različici.

Dirkalnik za 77 tisočakov!

Osnovni Ioniq 5 z manjšo baterijo in pogonom na zadnji kolesi stane 46.940 evrov, z večjo baterijo je cena 51.340 evrov, s pogonom na vsa štiri kolesa in večjo baterijo pa je cena 55.140 evrov. Zelo zanimiva je cena za športno različico ionoq 5 N, še posebej zaradi moči in številnih delov, ki so prirejeni za res športne lastnosti vozila. Cena za "dirkalnik" je 76.660 evrov.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 5
  • Avatar Zoran
    StarMačk 10:44 09.september 2024.

    Zanimivo, da avtor v članku natrosi malo morje referenc tega modela, le razkritju o realnem dosegu z enim polnjenem se izogiba kot hudič križa!? Navede le, da so baterijam povečali doseg od dobrih 50 do cca. 70 km/h, odvisno od ...prikaži več kapacitete baterije! Torej na koliko, 250, 350, 450 kilometrov??? Verjetno so se v prispevku temu, za potencialne kupce pa enega najosnovnejših podatkov, kar se električnih avtomobilov tiče, z razlogom izognili!?

  • Toma 08:41 09.september 2024.

    Ceno na pol pa kupim!

  • Avatar Garancija
    Garancija 08:35 09.september 2024.

    In bomo dirkali po avtocesti 50km/h