Dva kitajska proizvajalca zaganjata serijsko proizvodnjo baterij, ki bi lahko omogočile dosege nad 1.000 kilometri. Nio bo zagnal proizvodnjo baterij s poltrdnim elektrolitom, SAIC pa napoveduje prve množično izdelane baterije s trdnim elektrolitom.
IM Motors, ki je del skupine SAIC (pri nas jo poznamo predvsem po avtomobilih znamke MG Motor) in svoje avtomobile prodaja tudi preko kitajskega portala Alibaba, je že za letošnji maj napovedal začetek prodaje modela L6, ki bo imel serijsko vgrajene baterije s trdnim elektrolitom.
800 kilometrov po WLTP
IM Motors bo sicer električno limuzino L6, ki jo je pokazal na ženevskem avtomobilskem salonu, začel v Evropi prodajati konec leta. Za baterijo z 900-voltno arhitekturo pravijo, da naj bi zahtevala zelo kratke čase polnjenja in visoko kapaciteto 130 kilovatnih ur. L6 naj bi z njo, merjeno v skladu s kitajskim ciklusom CLTC, prevozil več kot 1.000 kilometrov. Prevedeno v ciklus WLTP to pomeni približno 800 kilometrov.
Podobne dosege obljublja tudi Nio, ki pravkar začenja proizvodnjo baterij s poltrdnim elektrolitom in kapaciteto do 150 kilovatnih ur. V začetku jo bo ponudil v enajstih modelih na kitajskem trgu, o evropskih načrtih pa ni še nič znanega. Razvoj nove baterije so sicer napovedali leta 2021, prve baterijske celice pa jim je proizvajalec WeLion dobavil junija lani.
Da bi dokazal resničnost navedb o novih baterijah, je Niov šef William Li decembra lani z niom ET7 prevozil 1.044 kilometrov dolgo pot med Šanghajem in Xiamenom. Po prihodu na cilj je bilo v baterijah še za tri odstotke elektrike, ki bi zadostovala za dodatnih 36 kilometrov vožnje.
Postaje za zamenjavo baterij
Kot poroča kitajski portal CNEVpost, pri Niu načrtujejo, da bodo nove baterije od poletja ponujali na postajah za menjavanje baterij. Na Kitajskem namreč upravljajo več kot 2.000 postaj, kjer lahko stranke izpraznjeno baterijo avtomatsko zamenjajo za polno. Ves postopek traja manj kot tri minute in je torej veliko hitrejši od polnjenja baterij na polnilnicah.
Žal pa so stroški gradnje takšnih postaj zelo visoki. Pri Niu so oktobra 2021, ko so vstopili na evropski trg, načrtovali tudi postavitev okoli 120 postaj za menjavo baterij do konca leta 2023, vendar so načrte doslej že močno oklestili. V Nemčiji je denimo odprtih le 11 postaj.
Razlog za to je tudi v tem, da so doslej v Evropi prodali zelo malo svojih avtomobilov. V Nemčiji so denimo januarja in februarja letos prodali le 27 novih vozil. Nio sicer trenutni v Evropi ponuja naročniški model, po katerem kupec avtomobil dejansko najame za mesečno najemnino, potem pa po potrebi baterije menjava na menjalnih postajah.
Tudi stroški izdelave nove baterije so ogromni. Niso podpredsednik Lihong Qin je lani povedal, da baterija s kapaciteto 150 kilovatnih ur stane toliko kot celotni nio ET5.
Saj ni poanta o dosegu. PREGREŠNO PREDRAGA VOZILA IN POČASI TUDI VSE OSTALO, ZAVAROVANJE, CESTNINA,TEŽA VOZILA, GUME, SERVIS, NOVA BATERIJA IN NA KONCU TUDI EL. ENERGIJA.
Čas polnjenja za 1000 km?
Baterije so že pripravljene,ker zgleda to sranje zdaj nobeden noče imeti.Ko bo baterija zdržala 1000 km,pa da je cena vozila manjša kot dizel,no potem pa morda