Avto > Na Štrom
25913 ogledov

Konec subvencij: Trenutek resnice za električne avtomobile

Priključni hibrid PHEV mitsubishi eclipse cross polnjenje električna polnilnica Saša Despot
Prodaja električnih vozil v Nemčiji je po koncu okoljskega bonusa za poslovne stranke na resni preizkušnji. Septembra je prodaja električnih avtomobilov močno padla.

Automobilwoche izpostavlja številke prodaje novih električnih vozil potem, ko so v Nemčiji ukinili subvencije za poslovne stranke. Avgusta so bili v Nemčiji priča močnemu povečanju prodaje BEV (baterijsko električnih vozil) v avgustu, saj so vsi lovili rok nakupa pred septembrom, ko se je iztekel okoljski bonus za komercialne stranke. Ustrezno temu so prodajne številke septembra močno padle.

Po analizi revizorske hiše Ernst & Young (EY) so se registracije novih električnih avtomobilov v Nemčiji v primerjavi z avgustom septembra zmanjšale za 63 odstotkov! V primerjavi s septembrom lani je bil upad 29-odstoten. To je največji upad po decembru 2016, takrat so zabeležili 31-odstotni upad novih registracij električnih vozil.

PRIMA električni avti polnjenje doseg ionity | Avtor: PRIMA PRIMA

Manjše bodo tudi subvencije za fizične stranke

Automobilwoche izpostavlja, da je bil tržni delež električnih avtomobilov septembra 2022 19,7 odstotka, letos septembra pa so registracije BEV predstavljale le še 14,1 odstotka celotnega trga. Avgusta, ki ima posebno vlogo zaradi enkratnega navala, je bil električni tržni delež skoraj 32 odstotkov.

Glede na podatke študije so komercialne registracije avgusta predstavljale 75 odstotkov vseh nakupov električnih avtomobilov. Z januarjem leta 2024 se bo zmanjšala tudi državna subvencija za zasebne kupce, in sicer s 4500 na 3000 evrov.

"Padec števila registracij novih električnih avtomobilov ni presenečenje," Automobilwoche navaja besede Constantina M. Galla, poslovodnega partnerja in vodjo oddelka za mobilnost pri EY za regijo Zahodna Evropa: "Lastniki podjetij so načrtovane nakupe električnih avtomobilov prestavili v avgust, s tem so še vedno imeli koristi od državnih subvencij. Seveda se to zdaj pozna v septembrskih statistikah prodaje – to bomo videli tudi v registracijskih številkah v prihodnjih mesecih."

Gall napoveduje, da bo konec leta še en »vmesni vrh« prodaje električnih vozil, saj si bodo tudi zasebni kupci želeli zagotoviti celoten znesek subvencije. "Potem bo prišlo do hudega prebujenja. Povpraševanje po električnih avtomobilih se bo umirilo na nižji ravni. V prihodnjem letu pričakujemo zelo šibko povpraševanje po novih električnih vozilih."

Električni avto polnjenje kabel | Avtor: Profimedia Profimedia

Električni avtomobili so predragi za vse

Lani je bilo v Nemčiji na novo registriranih okoli 470.000 električnih avtomobilov, letos se bo po napovedih EY številka povzpela na 570.000. To bi ustrezalo rasti 21 odstotkov – po 32-odstotni rasti v letu 2022. Gall v letu 2024 pričakuje trend upadanja.
Za zdaj se trg električnih avtomobilov v Nemčiji »ne bo mogel postaviti na lastne noge«, še posebej, če ne bo govora o novem državnem financiranju – tudi z vidika želenega prehoda na mobilnost. Kot bolj pomembno za prehod na električno mobilnost pa strokovnjaki vidijo dostopnost do cenejših vozil. Gall pravi, da ima avtomobilska industrija tudi dolžnost, da na trg ponudi cenovno ugodnejše električne avtomobile za širši krog kupcev vozil.

Nemčija želi imeti na cestah do leta 2030 15 milijonov e-avtomobilov, vendar strokovnjaki menijo, da je malo verjetno, da bo cilj tudi dosežen.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 75
  • devote 15:50 07.oktober 2023.

    je ze kdo videl elektricni avto z avtoprikolico?..😁

  • Kmodri 14:33 07.oktober 2023.

    Če ne bodo izboljšali tehnologije baterij in znižali cene električarjev bodo dolgoročno postali nevzdržni! Da so električarji čistejši drži za končno uporabo. Izdelava pa je veliko bolj umazana od bencinerjev!

  • Željko 14:00 07.oktober 2023.

    Elektro sekret so kupovali ker se je denarno splačalo sedaj tega sranja ne bo kupoval nihče oz samo zblojenci