MG Motor je na Festivalu hitrosti v Goodwoodu praznoval 100. let obstoja. Originalno britanska znamka, ki je v lasti kitajskega avtomobilskega velikana SAIC, je na spektakularnem dogodku predstavila številne novosti, kot sta MG3 in MG HS, ki kmalu prihajata tudi na slovenske ceste. V ospredju dogodka pa je bil aktaktivni dvovratni roadster s "škarjastimi vrati" in platneno streho, ki ponuja tudi izjemno hitro vožnjo, predvsem pa povsem tiho in brez emisij MG cyberster.
V čast 100 let MG Motor
Cybersterja, ki je nastal predvsem zaradi praznovanja 100. let obstoja znamke in je izdelan v poklon tako bogati športni zgodovini MG motor, v prvi vrsti čudovitemu roadsterju Mk1 MGB iz leta 1964 z 1,8-litrskim motorjem, hkrati pa cyberster s povsem električnim pogonom, pa tudi dizajnom, naslavlja svetlo prihodnost, ki je usmerjena v elektrifikacijo. Znamka MG Moto ima v Evropi velike načrte, tako s prodajo kot širitvijo modelne palete, za prepoznavnost pa bi morali poskrbeti tudi modeli, kot je cyberster.
Cyberster je bil v središču pozornosti na osrednjem dogodku festivala v Goodwoodu, pa tudi na bližnjem dirkališču, kjer smo ga lahko izbrani novinarji iz vsega sveta prvič preizkusili.
Edinstven avtomobil
Za zunanjo obliko so poskrbeli v Londonu, kjer ima znamka MG Motor tudi oblikovalski center. Cyberster je popolna novost ne le za MG, ampak tudi za ves svet električnih avtomobilov, saj Tesla svojega roadsterja še ni uspela spraviti na proizvodne trakove.
MG, ki je do zdaj najboljše prodajne dosegal rezultate dosegel s cenovno ugodnimi modeli, predvsem športnimi terenci, se je pri športnem roadsterju odločil, da zagotovo ne bo varčeval. Cyberster je že oblikovno nekaj posebnega, nekaj takega, kar tekmeci še niso imeli poguma predstaviti.
Serijska različica se na srečo ne razlikuje bistveno od dih jemajočega koncepta, ki ga je MG predstavil pred leti v Šanghaju. Cyberster je ohranil celo električno pomična škarjasta vrata, ki jih poznamo pri Lamborghiniju. Vrata se navpično odprejo z dotikom gumba na okenski oblogi (ali ključa) – kar deluje zelo posebno.
To je tudi podrobnost, s katerim se je ekipa dvajsetih oblikovalcev pod taktirko Carla Gothama najbolj ubadala. Pri MG so prepričani, da mora cyberster narediti prvi nepozabni vtis. Nekaj, česar ne morete spregledati in zagotovo ni videti skromno. Poleg tega so se oblikovalci potrudili, da cyberster ni videti retro, čeprav je ta model referenca na korenine znamke. Cyberster ima zato klasične roadsterske proporce z "neskončno dolgim" prednjim pokrovom, nizko linijo karoserije, nizkim vizirjem, nazaj pomaknjeno kabino in kratkim zadkom z razmeroma uporabnimi prtljažnikom. Na pripadnost MG Motor opozarja z največjim logotipom do sedaj, ki je tudi osvetljen.
Oblikovalci so cybersterju dodali številne detajle v črni barvi, kar avtomobil optično pomanjša. Le zaščitni loki za vzglavniki so srebrni. Prepoznavni znak cybersterja so tudi zadnje luči, ki imajo grafiko puščice, hkrati pa spominjajo na britansko zastavo. Seveda so platišča velika, kar 20-palčna, posebnost pa je tudi lahka platnena streha, ki voznika in sopotnika ščiti pred slabim vremenom. Streha se odpira in zapira električno in deluje ločeno od vrat. Streha se odpre v manj kot 15 sekundah, upravljati pa jo je mogoče tudi pri hitrostih do 50 km/h.
Zanimivo je, da so za notranjost poskrbeli v oblikovalskem studiu v Šanghaju, na Kitajskem. Prvi vtis je futurističen. Pred voznikom je zaobljena armaturna plošča s tremi zasloni, poleg tega pa voznik v rokah drži res atraktiven športno odebeljen volan.
Vrata zaprete s pregibnim stikalom na sredinski konzoli, nad njim pa boste poleg zaslona na dotik našli vrsto gumbov za izbiro prestav, kjer preklapljate med načini vožnje. Za volanom so trije ločeni zasloni, z odčitki na številčnici na sredini, navigacijo in mediji na levi, potovalne informacije se prikazujejo na desni. Vtis je, da je zaslonov res veliko, ergonomsko bi se še dalo kaj izboljšati.
Električni roadsterji v vožnjo prinašajo svoje posebnosti
Če je kdo že sedel v športnih roadsterjih, tudi manjših, na primer mazdi MX-5 ali pa BMW Z4, bo opazil, da se v cybersterju sedi presenetljivo visoko. To pa zato, ker so morali pri MG Motor nekam vstaviti veliko baterijo. V primeru najzmogljivejše GT izvedenke z dvema elektromotorjema ima baterija kapaciteto 77 kWh. In vstavili so jo seveda v dno. Baterija se od 10 do 80 odstotkov napolni v 38 minutah.
To pomeni, da sta sedeža postavljena višje, kar izboljša preglednost naprej. Še posebej na dirkališču je bil pogled na vsak naslednji ovinek res dober. Zato pa višje sedenje nekoliko vpliva na čar dirkanja. Dvosedežnik je radodaren s prostorom v kabini. Voznik se ne počuti preveč utesnjenega, to bi znal biti tudi povsem udoben avto za vsak dan, hkrati pa je res poseben v vseh pogledih.
Pritisk na poseben gumb prinaša veliko dirkaških užitkov
Posebnost na športno oblikovanem volanu je rdeč gumb z oznako super sport, ki " odklene vse kar ponuja vozilo." Električna motorja pri cybersterju GT ponujata kar 400 kW moči (536 KM) in 725 Nm navora, ki je na voljo takoj od začetka pospeševanja. In cyberster je brutalno hiter, tudi, če pospešujete z odprto streho. 3,2 sekunde je potrebnih, da na digitalni številčnici merilnika hitrosti dve toni težkega roadsterja zagledate številko 100 km/h. In občutek je vznemirljiv, saj je cyberster res nekaj novega v avtomobilski industriji.
Pospešek poteka v popolni tišini (možno je nastaviti tudi umeten zvok), le piš vetra se sliši okoli glave voznika. Pri tem pospešek zaradi veliko navora jemlje dih v prav vsakem ovinku. Presenetilo me je, kako dobro uravnotežen je avto - inženirjem je uspela idealna razporeditev teže 50 odstotkov spredaj in 50 odstotkov zadaj. Podvozje in volan sta izjemno natančna, zato je bil avto na "polikanem" dirkališču izredno dobro vodljiv, predvsem pa kljub hitri vožnji ni deloval nevarno. Cyberster s pogonom na vsa štiri kolesa je izjemno stabilen pri veliki hitrosti in tudi pri polnem zaviranju pred ovinkom in pospeševanju iz ovinka. Kakšna je vožnja na slabših, javnih cestah, pa bomo morali še preizkusiti.
"Veliko dela smo vložili v to, da smo zagotovili, da se res dobro pelje," so nam dejali pri MG Motor, kjer obljubljajo tudi velik doseg cybersterja. Vozilo obljublja do 580 kilometrov vožnje na elektriko z enim polnjenje baterije večje baterije. Cyberster je sicer na voljo tudi zgolj z enim motorjem s 335 konjskimi močmi in Nm navora na zadnji pogonski osi in manjšo baterijo s kapaciteto 64 kWh.
Cyberster v Slovenijo prihaja to jesen, cena pa tudi zaradi negotovosti glede carin, ki jih je EU uvedla vozilom, ki jih proizvajajo na Kitajskem, še ni znana. V Veliki Britaniji avto stane manj kot 60 tisoč evrov. Cyberster bo vsaj do prihoda Teslinega roadsterja, pa tudi porsche pripravlja naslednjo generacijo električnega boxsterja, brez konkurence.
& kaj potem k se ga malck razbije ... je pa fain totalka s`ne'de
Lep je.
Še eno, človeštvu povsem nepomembno vozilo.