BYD Co. je na dobri poti, da prehiti Teslo Inc. in postane največji prodajalec električnih vozil na svetu. Globalna prodaja kitajskega proizvajalca avtomobilov se bliskovito pospešuje. BYD je najbolj prodajana avtomobilska znamka na Kitajskem, kmalu pa utegne po prodaji prehiteti tudi Teslo. BYD je v treh mesecih, ki so se končali 30. septembra, prodal 431.603 popolnoma električnih vozil, kar je 23 % več kot v drugem četrtletju. Tesla je v zadnjem četrtletju na trg po vsem svetu poslala 435.059 avtomobilov - razlika med obema proizvajalcema je bila 3.456 enotami najmanjša do zdaj.
BYD bo v četrtem četrtletju prodal več popolnoma električnih osebnih vozil kot Tesla, je povedal Taylor Ogan, izvršni direktor hedge sklada Snow Bull Capital s sedežem v Šenzenu na Kitajskem. Vključno s hibridi je BYD, ki ima prav tako sedež v Šenzenu, v še enem rekordnem četrtletju prodal skupno 822.094 vozil, kar mu je pomagalo utrditi vodilno vlogo najbolje prodajane avtomobilske znamke na Kitajskem.
BYD z velikim uspehom tudi v Evropi
BYD je sicer znan po prodaji cenovno dostopnih avtomobilov množicam, v prihodnje pa namerava BYD širiti svojo globalno prisotnost z več novimi električnimi vozili. Kitajski električni križanec BYD atto 3 je na Švedskem postal najbolje prodajani električni avtomobil, skupno pa se je uvrstil tudi na drugo mesto v prodaji novih avtomobilov nasploh. Pred njim je bil le volvo XC60.
BYD sicer v Evropi ni več neznana znamka, saj v nekaterih državah že nekaj časa prodaja avtomobile, kot so atto 3, han, tang, seal in dolphin EV. Do zdaj je prodrl tudi na zelo ugledne evropske trge, med katerimi so tudi Norveška, Švedska, Danska, Velika Britanija, Francija, Nemčija, Nizozemska, Belgija, Avstrija in Španija. V Evropi načrtuje tudi gradnjo nove tovarne, ki jo bodo verjetno postavili v Nemčiji, možno pa je, da bodo zgradili celo dve tovarni.
Pri njegovem uspehu na trgu igra pomembno vlogo določena posebnost trga električnih vozil. Ljudje, ki kupujejo električna vozila, namreč niso čustveno povezani z določenimi znamkami, kot to velja za avtomobile z motorji z notranjim zgorevanjem. Kitajski proizvajalci jim pridejo nasproti tudi s tem, ko ponujajo solidno oblikovane in izdelane avtomobile za ugodno ceno.
Tako BYD kot Tesla pa sta se zdaj znašla pod drobnogledom evropskih oblasti, ki so sprožile preiskavo kitajskih subvencij za električna vozila, za katere trdijo, da postavljajo evropske proizvajalce avtomobilov v slabši položaj.
Kvaliteta izdelave je pri Tesli res na dnu in sploh ne vem, kako lahko pride NOV avto iz tovarne, kjer so lufti na karoserijskih delih popolnoma različni.