Izvršni direktor podjetja Zeekr Europe Lothar Schupet nam je pojasnil ozadje Zeekrovega nastopa v Evropi. Poudarja, da znamka, ki je stara malo več kot štiri leta, ni le še ena kitajska znamka, ampak ima poseben položaj z močjo velikana.
Kot del skupine Geely imajo namreč dostop do širokega ekosistema, ki ga sestavljajo različne znamke in njihove izkušnje. Iz tega črpajo finančno moč, mrežo dobaviteljev in distribucije, tehnično znanje in druge elemente, ki so jim omogočili, da so lahko tudi v Evropi hitro razvili avtomobile z inovativnim pristopom.
Visoka tehnologija
Danes mora biti znamka, kakršen je Zeekr, pravi Schupet, vizionarska in stopati korak naprej pred drugimi, zato ponujajo tudi vodilno tehnologijo. Ena od teh so robotski taksiji, ki se že vozijo po določenih mestih, druga je avtomatizirana varnost, ki avtomobilu omogoča, da se s pomočjo umetne inteligence izogiba nesrečam, tretja pa je naslednji korak pri polnjenju baterij. Razvili so namreč samodejni način za polnjenje baterij. Voznik avtomobil samo pusti v garaži, potem pa ga avtopilot odpelje na polnilno mesto, kjer ga oskrbi robot za polnjenje, potem pa avtopilot avtomobil tudi odpelje in sproti mesto za naslednjega.
Zeekr je sicer v vsega štirih letih predstavil devet modelov vozil. V tem času so na več kot štiridesetih trgih prodali več kot pol milijona avtomobilov. Avtomobile razvijajo v štirih središčih za raziskave in razvoj, v katerih je zaposlenih več kot 7.000 ljudi, imajo tudi dve oblikovalski središči in v katerih so zaščitili več kot 5.800 patentov, avtomobile pa proizvajajo v štirih inteligentnih tovarnah s tehnologijo 5G.
Evropska duša
Da imajo njihovi avtomobili "evropsko dušo", so poskrbeli z globalnim oblikovalskim centrom na Švedskem, kjer dela večinoma evropska ekipa, ki razume razlike med evropskim in kitajskim razumevanjem avtomobila. Tudi prilagodljivo platformo SEA, na kateri so zasnovani Zeekrovi avtomobili, je razvila evropska tehnična ekipa.
V evropsko rast zaupajo iz različnih razlogov. Schupet pravi, da ponujajo električne avtomobile, za katere je značilno, da so kupci veliko manj zvesti znamki, kot je to veljalo za avtomobile z motorji z notranjim zgorevanjem. Izpostavlja tudi dobro kombinacijo cene, dosega, tehnične kakovosti, oblike in zmogljivosti. Poleg tega je veliko tehnologije "in house", kar pomeni, da se lahko tudi hitro odzovejo na morebitne težave.
Trije modeli
V Sloveniji bodo najprej nastopili s tremi električnimi modeli: elegantnim "shooting brakom" zeekr 001 ter križancema zeekr X in zeekr 7X, ki je tudi najbolj tehnološko izpopolnjen avtomobil v njihovi ponudbi. Vsi prihajajo s polnimi paketi opreme, v top različicah se je med drugim znašlo tudi ime audio velikana Yamahe, in finiširani z vzdržnimi materiali.
Zeekr 001, ki je s ceno od 58.490 do 68.490 evrov cenovno uvrščen najviše, je s 4,955 metra dolžine tudi največji zeekr v trenutni slovenski ponudbi. Cilja predvsem na kupce premijskih vozil, kar poleg razkošne notranjosti, kaže z močjo od 200 kilovatov za dvokolesno, do 400 kilovatov za štirikolesno gnano različico. Solidni so tudi pospeški 3,8 oziroma 7,2 sekunde do sto, predvsem pa mu baterija s kapaciteto 100 kilovatnih ur omogoča doseg do 620 kilometrov. Prihaja tudi športna izvedba zeekr 001 sport edition, ki so jo prilagodili evropskih pričakovanjem.
Najmanjši avtomobil v ponudbi je zeekr X, urbani SUV z dolžino 4,432 metra, ki bo s ceno od 38.990 do 47.990 evrov nagovarjal kupce avtomobilov, kakršen je denimo BMX iX1. Zanj pravijo, da je za evropske kupce tudi najbolj prepričljiv avtomobil, ki ga trenutno ponujajo. Za to med drugim poskrbi z močjo 200 kilovatov, oziroma 315 kilovatov v različici AWD, ki mu omogoča pospeške v 5,9 do 3,8 sekundah do sto, odvisno od različice. V osnovi je na voljo z baterijo s kapaciteto 49 kilovatnih ur za doseg do 330 kilometrov, lahko pa ima tudi baterijo s kapaciteto 69 kilovatnih ur za doseg 446 kilometrov, oziroma 425 kilometrov v različici AWD.
Za večji SUV zeekr 7X, ki se loteva kar tesle model Y, pa pri Zeekru pravijo, da je SUV naslednje generacije. Oprema je najsodobnejša in vrata se med drugim odprejo samodejno po pritisku na gumb. Velik SUV z dolžino 4,787 metra stane od 53.990 do 63.990 evrov in z močjo 310 oziroma 475 kilovatov tudi ponuja premijske zmogljivosti. Premijska je tudi kapaciteta baterije 75 kilovatnih ur v osnovni različici in kar 100 kilovatnih ur v zmogljivejših, kar se prevede v 480 do 615 kilometrov dosega.
Pri podjetju SEEAG, ki Zeekr zastopa v Sloveniji, obljubljajo, da bodo prvi kupci avtomobile lahko prevzeli še pred koncem letošnjega leta. Podjetje bo prve prodajne salone odprlo v ključnih slovenskih mestih, podprlo pa jih bo tudi z rastočo mrežo pooblaščenih servisov.
Panamera s Temua??
Cena na Kitajskem za model 001 je cca 28000 eur, je zelo kvaliteten auto, podobno kot pri nas Audi
Pri nas imamo ceker le še za na tržnico!