Zdaj je dokončno znano, novi twingo bo prinesel nezamenljiv slog prve generacije iz leta 1992. Seveda s tehnologijo električnega avtomobila. Novi twingo bo s proizvodnega traku V Novem mestu zapeljal leta 2026, Francozi pa so tudi na avtomobilskem salonu v Parizu večkrat omenili, da bo to avtomobil za množice, saj bo njegova začetna cena pod 20.000 evrov.
Do zdaj evropski proizvajalci vozil niso zmogli in znali razviti funkcionalno električno vozilo za ceno pod 20 tisoč evri. Pri Renaultu so se pristopa lotili povsem drugače, s pomočjo kitajskih partnerjev. Tega niso skrivali, a več od sodelovanja s Kitajci do zdaj nismo slišali niti na tiskovni konferenci v Novem mestu, ko so uradno obelodanili, da bo mestni električni model od leta 2026 naprej nastajal v tovarni Revoz.
Twingo nastal v rekordnem času, v pomoč Kitajci
Glavni oblikovalec twinga Sandeep Bhambra nam je v pogovoru na avtomobilskem salonu v Parizu dejal, da je koncept med 80 do 90 odstotki dokončan avtomobil, vsaj kar zadeva zunanjost.
"Koncept smo oblikovali lani, sodelovali smo skupaj z inženirji. To je bilo ekipno delo. Razvoj je potekal izjemno hitro. Uspelo nam je oblikovati in izdelati avto v zelo kratkem času. V samo osmih mesecih. To še nikomur ni uspelo. Leta 2026 bo avto že v proizvodnji," je enega ključnih dejavnikov izpostavil Bhambra in dodal, da je oblikovno in tehnološko to Renaultov izdelek, kitajski partner pa je ključen dejavnik, da so pridobili znanje, kako v tako kratkem času razviti in izdelati cenejši avtomobil. Kitajci so danes znani prav po tem, da lahko v pol krajšemu času kot evropski proizvajalci na ceste pripeljejo povsem avtomobil.
Bhambra nam je povedal, da bo novi twingo v proizvodnjo v Novem mestu prinesel spremembe, saj bodo potrebna povsem nova orodja za izdelavo novega modela, ki prinaša tudi povsem nove barve. Zato že danes potekajo pogovori z dobavitelji. "Revoz je tovarna z bogato zgodovino, ki ima veliko izkušenj z izdelavo vozil naše znamke, zato smo še bolj samozavestni," nam je dejal sogovornik, ki smo ga vprašali tudi o mnenju o proizvodnem procesu Tesle, ki je močno pocenila proizvodnjo, saj velik del vozila izdela kar iz enega kosa. Na ta način zagotovijo nižjo prodajno ceno in pritiskajo na cene in prilagajanje konkurentov.
Boljši od Teslinih modelov
"Nimamo povsem enakega pristopa. Iz več razlogov. Tehnologija velikih odlitkov je izjemen proces, ki pohitri izdelavo avtomobila in tudi zmanjša težo vozila. Hkrati pa nastaneta ob tem dve težavi. Procesom je treba začeti od začetka, imaš veliko odpadka, gre za veliko naložbo, saj moraš kupiti nove stroje. Druga velika težava pa se pokaže v primeru prometne nesreče. Že, če do trčenja pride na parkirišču, je lahko škoda tako velika, da odpišeš vozilo. Naš kupec želi lahko vozilo brez kompromisov. Mi uporabljamo to tehnologijo, vendar pa v manjšem obsegu, za manjše dele. Če poznate našo platformo, je že zdaj najlažja, izdelujemo električne avtomobile, ki so lažji od Teslinih. Je pa njihov pristop zanimiv, seveda smo ga preučili."
Cilj narediti poceni električni avtomobil
Oblikovalca smo vprašali, kako se na twingu pozna nov pristop? Koliko manj delov je v konceptnem twingu, kot v originalu? "Dobro vprašanje. Res je, zelo smo zmanjšali število vgrajenih delov. Tako bo vozilo učinkovitejše in cenejše. Poglejte odbijač twinga in ga primerjajte z meganovim. Videli boste, daj je zelo enostaven, poenostavljeno je barvanje avtomobila. Tudi luči so iz enega dela. Danes so lahko majhni žarometi zaradi napredka visokotehnološki. Vse smo poenostavili. Enako velja za kabino avtomobila. Ne skrivamo, da želimo izdelati cenovno dostopen električni avtomobil za množice."
Cena pod 20 tisoč evri je bila vodilo tudi oblikovalske ekipe. "Imamo delovne skupine, ki sodelujejo z ekipami v proizvodnem procesu. Vse je podrejeno temu, da naredimo proizvodnjo enostavnejšo in hitrejšo. To lahko naredimo tudi zaradi manjšega števila komponent, ki smo jih poenostavili. Želimo poenotiti tudi barve. Uporabljamo veliko recikliranih materialov. Tudi digitalizacija je poenostavila in pocenila celoten proces."
Notranjost bo razkrita kmalu
Sogovornik obljublja, da bo zaradi vsega naštetega tudi vzdrževanje in popravilo twinga enostavnejše in cenejše. Glavni oblikovalec dobro pozna twinga, vozil ga je in preučeval. To je bil v devetdesetih letih priljubljen avto med študenti. Takrat je bil tudi sam študent. Tudi zato ni pomembna zgolj oblika in cena, enako pomembna bo uporabnost. Marsikateri študent je v twingu tudi prespal. Dokončna oblika notranjosti še ni bila sprejeta. Po besedah sogovornika je modularnost ključen element prihodnjega twinga.
"Ne, notranjost ne bo podobna R4 in R5. Twingo ima svojo identiteto. Kar lahko povem je, da bo podobna kakovost in digitalna izkušnja," pravi Bhambra in dodaja: "Twingo je 25 centimetrov krajši kot R5. V prtljažniku bo manj prostora, saj je manjši avto. V kabini pa bo prostoren. Konceptni avto je namenjen štirim potnikom."
Znano je, da 3,75 metra dolg twingo tudi ne bo imel dodatnega prtljažnika spredaj (t. i. frunka) za shranjevanje polnilnih kablov. "Twingo je premajhen, da bi to naredili. Vsaj pri tej obliki, enoprostorski zasnovi. V nasprotnem ne bi bil podoben originalnemu twingu," pravi oblikovalec, ki nam je potrdil, da je notranjost že izdelana, razkrili pa jo bodo prihodnje leto.
Nekaterih podatkov še niso želeli deliti, na primer, kolikšna bo kapaciteta baterije, čeprav platforma omogoča, da bi utegnila biti velikost baterije zelo podobna kot v R5. "Ne želimo, da bi bil avto pretežek. Baterije dodajo težo, zato še preučujemo, kaj bi bilo optimalno za twinga," pravi Bhambra.
Niso kopirali R4 in R5
Čeprav so vse tri Renaultove ikone, twingo, R4 in R5, v javnost pripeljale skoraj sočasno, pa je bil pristop oblikovanja precej drugačen med modeli. Oblikovalec nam je razložil: "Res so ikone. Za nas je vsak avtomobil legendaren. Ljudje jih poznajo in vsak od teh avtomobilov ima prepoznavno obliko. Vendar pa vsak prihaja iz različnega obdobja. Renault 4 iz leta 1962, renault 5 iz leta 1972 in twingo iz leta 1992. Gre za različne generacije in poglede, zato pristop ni mogel biti enak. Najtežje je bilo oblikovati renault 4. Proizvodnja se je ustavila pred mnogimi leti, preteklo je veliko časa, zato smo imeli velik izziv, kako se lotiti dizajna, da bo ljudem všeč. Renault 5 je v primerjavi z R4 modernejši avto. Proporci so bili ključni. To je bil tudi čas, ko smo naredili platformo, namenjeno malim električnim vozilom. Twingo je malo drugačen primer. Lažji z vidika oblikovanja. Sem res velik ljubitelj originalnega twinga. Za vse oblikovalce je bil dober prvi twingo. Tudi druga in tretja generacija sta odlična avtomobila, vendar pa je bil original enoprostorske oblike in kot tak zelo učinkovit. Prostoren, a hkrati majhen. Zaradi ICE motorja spredaj in novih pravil je bil drugi drugačen kot prvi. Z električno platformo pa se vračamo h koreninam," pravi sogovornik.
Poraba bo izredno majhna
Dodaja, da je R4 zelo retro, twingo pa je moderen. "Za nas je twingo neke vrste iphone, ima enostavne poteze in površine, nič kičastega, čist, dober dizajn."
Twingo je tipičen mestni avto, vendar pa se bodo lastniki z njim vozili tudi po avtocesti in podeželju. Zanimalo nas je, ali so morali obliki zato kaj dodati, kaj spremeniti?
"Aerodinamika je bila zelo pomembna, saj smo želeli, da bo poraba energije majhna. Avto bo učinkovit tudi pri vožnji po avtocesti. Predvidevamo, da bo 70 odstotkov poti z njim narejenih v mestu ali primestju, po vaseh, ko bodo zavili na avtocesto, pa bo še vedno učinkovit. To mu omogoča oblika, spredaj in zadaj. Naš cilj je, da bo povprečna poraba 10 kWh na 100 kilometrov," nam je še razkril Bhambra.
Manjkata strešna nosilca ,da bi lahko Twinga nosili v hribe .
Samo vi delajte te električne kante, jokali se boste sami, ko boste zapirali tovarne.