Spomnimo, da je NHTSA asistenčni sistem autopilot na 765.000 avtomobilih pod drobnogled vzela po okoli dvanajstih nesrečah, v katerih so se avtomobili zaleteli v stoječa intervencijska vozila. Pozneje so identificirali še nekaj podobnih trčenj.
NTHSA s sondami preverja predvsem, če autopilot zadostno zagotavlja, da vozniki ohranjajo pozornost na vožnjo. Pri agenciji sicer glede na dokaze sklepajo, da so vozniki v večini omenjenih nezgod upoštevali opozorila, s katerimi želi sistem zagotoviti voznikovo pozornost, kar seveda sproža vprašanja o učinkovitosti samega sistema.
Razširitev analize
Z nadgradnjo sonde bi radi razširili obstoječo analizo trkov, ocenili dodatni nabor podatkov, opravili oceno vozil in ugotovili stopnjo, do katere lahko autopilot in povezani Teslini sistemi s spodkopavanjem učinkovitosti voznikove pozornosti poslabšajo človeške dejavnike ali vedenjska varnostna tveganja.
NTHSA je sicer navedla poročila o šestnajstih nesrečah, v katerih so bili udeleženi avtomobili znamke Tesla Motors, ki so trčili v mirujoča reševalna vozila ali vozila za vzdrževanje cest. V sedmih od teh nesreč je prišlo do telesnih poškodb udeležencev, v eni pa je oseba celo umrla.
Analiza NHTSA je pokazala, da so bila pred trkom v večini primerov aktivirana opozorila pred trčenjem in da je v približno polovici primerov posredovalo samodejno zaviranje v sili. Vendar pa je v večini primerov autopilot nadzor nad vozilom prekinili manj kot sekundo pred samim trkom, prvi odzivnik pa se je povprečno aktiviral osem sekund pred trkom. Časa za voznikov odziv je bilo torej malo.
106 nesreč pod vprašajem
Pri agenciji so preučili tudi 106 drugih prijavljenih nezgod, v katerih so bili udeleženi avtomobili z autopilotom. Raziskovalci so ugotovili, da so pri približno polovici obstajali znaki, ki navajajo na zaključek, da se je voznik premalo odzival na potrebe dinamične vožnje. Dodali so, da tudi voznikova napačna uporaba ali celo zloraba avtomobilskih sistemov ne izključuje možnosti okvare sistema. Pri približno četrtini teh prometnih nesreč je bil glavni dejavnik povezan z delovanjem sistema autopilot.
Te nesreče so bile v glavnem povezane z dejavniki, ki jih tudi Tesla Motors navaja kot kritične, Po njihovih navedbah namreč obstajajo omejitve med vožnjo izven avtocest in v okoljih s poslabšano vidljivostjo, ki vključuje dež, sneg, led in podobne dejavnike. Pri ameriškem proizvajalcu dodajajo, da autopilot vozilom omogoča, da samodejno zavirajo in avtomobile usmerjajo v voznih pasovih, ne omogoča pa jim avtonomne vožnje.
Pri NHTSA temu dodajajo, da lahko napredne asistenčne funkcije pripomorejo k večji varnosti vožnje, saj voznikom pomagajo, da se izogibajo nesrečam in ublažijo njihovo resnost, vendar jih morajo vozniki uporabljati pravilno in odgovorno.
Dodatne raziskave
Tesla Motors so tudi pozvali, naj odgovori na vprašanja o 758 poročilih o nepričakovanem aktiviranju zavor v povezavi z autopilotom, ki jih preučujejo v ločeni preiskavi 416.000 novejših vozil. Odgovore sicer pričakujejo do 20. junija, torej je zadeva še odprta. Sprožili so tudi 35 posebnih preiskav z vozili tesla, v katerih sumijo na neustrezno uporabo autopilota ali drugih naprednih sistemov. Ti primeri vključujejo tudi 14 smrti od leta 2016, vključno z nesrečo v Kaliforniji, v kateri so prejšnji mesec umrli trije ljudje.
Poleg tega so tudi druge avtomobilske proizvajalce, med njimi GM, Toyoto in Volkswagen, prosili, naj odgovorijo na vprašanja o strategiji vključevanja pozornosti voznika v delovanje asistenčnih sistemov.