Kot navaja medijski portal Table.Media, ki ga citira Focus Online, je Evropska komisija že zagotovila sredstva za domnevne nevladne organizacije, ki bodo pritisnile na odločitve evroposlancev v zvezi z elektromobilnostjo.
Gre za kontroverzne pogodbe med Evropsko komisijo in okoljskimi nevladnimi organizacijami, ki jih je izvršna agencija komisije CINEA sklenila v okviru večletnega finančnega okvirja LIFE. V tem okviru je evropska komisija nevladne organizacije pooblastila, naj evropskim poslancem svetujejo določene odločitve v zvezi s predlogi za širitev elektromobilnosti. O tem so pred nedavnim razpravljali tudi v Evropskem parlamentu.
Neprofitne organizacije z vprašajem
Table.Media poroča, da je ena od omenjenih nevladnih organizacij tudi ClientEarth, ki uradno nima komercialnih interesov in se financira iz programa LIFE. Organizacija je med drugim vložila več tako imenovanih klimatskih sodnih tožb, financirala pa je tudi protidizelske tožbe nemške okoljske organizacije DUH. Slednjo so leta 2024 kritizirali, ker je pred leti kot uradna neprofitna organizacija lobistom za zemeljski plin za dva milijona evrov ponudila kampanjo za promocijo taksijev s pogonom na zemeljski plin. Kampanja je bila izrecno usmerjena proti uporabi dizelskih taksijev.
Lobistična prizadevanja organizacije Transport&Environment (T&E) so še bolj kritična, saj jo politiki in mediji sprejemajo kot neodvisno in bolj ali manj znanstveno ustanovo. Pri Table.Media so ugotovili, da je leta 2023 od Evropske komisije prejela 700.000 evrov v zameno za promocijo agende "Zero Emission and Circular Cars". Namen agende je reforma reforme obdavčitve poslovnih in flotnih avtomobilov v vsej EU, s katero bi do leta 2030 zagotovili, da bi v flotah vsi avtomobili imeli ničelne emisije.
Glede na to, da Evropska komisija kritikam strokovnjakov navkljub kot avtomobile z ničelnimi emisijami ne glede na realno tvorbo ogljikovega dioksida obravnava izključno električne avtomobile, to dejansko pomeni prepoved bencinskih, dizelskih in hibridnih avtomobilov. In to naj bi se zgodilo celo pet let pred napovedano prepovedjo prodaje avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem. Ob tem pa sploh ne upošteva trenutnih razmer na trgu ter volje kupcev in večine evropskih držav.
Kitajski interesi
Pristop Evropske komisije ima sicer tudi nekaj podpornikov, predvsem nemški stranki SPD in Zeleni. Nekateri poslanci jo namreč podpirajo kot protiutež avtomobilskemu lobiju. Šef T&E William Todts je za Table.Media povedal, da so popolnoma neodvisni od Evropske komisije in drugih zunanjih institucionalnih donatorjev. Dodaja, da 15,6 milijona, kolikor jih je zagotovil program LIFE, veliko manj od stroškov za 50 največjih lobističnih organizacij, ki so leta 2024 dosegli 200 milijonov evrov.
Te navedbe nimajo povsem trdnih temeljev. Tudi od lobiranja T&E in drugih nevladnih organizacij imajo namreč koristi določeni avtomobilski proizvajalci. To so predvsem kitajske avtomobilske tovarne, ki lahko električne avtomobile ponudijo za občutno nižje cene od tekmecev.
To pa denimo velja tudi za Polestar in Volvo, k sta sicer v kitajski lasti. Polestarjev izvršni direktor Thomas Ingenlath je leta 2022 celo zahteval, naj se prepoved prodaje klasičnih avtomobilov uveljavi celo pred letom 2035.
Mislim da je čas, da začnemo razmišljati o Sloexitu, če že ni prepozno.
Ja prepovedati na bencin in nafto...medtem pa gre ena kura is službe vsak teden na izlet v Bruselj, kjer lapajo in lapajo in nič pametnega ne naredijo...koliko ogljičnega odtisa pa ona naredi???? Butasta Evropa, butasta Slovenija.
medtem pa ves transport še vedno na nafto. ala naj se tile lobisti sparavjo na jahte, in ostalo ladjevje in naj zamenjajo nafto z jadri pa bomo mogoče mal jih uslišal. drugače bo treba tele podrepniki in prodane duše namočit… ...prikaži več v katran in povaljat v perje po možnosti za ptičjo gripo pobite perjadi. in jih poslat na luno z muskom vred pa da mi spet malo v miru zaživimo.