Avto > Na Štrom
30023 ogledov

Razmeroma novi avtomobili padejo na tehničnem pregledu

AMZS tehnični pregled Saša Despot
Velika teža električnih vozil je povezana z obrabo komponent šasije, zlasti amortizerjev, in vzmetenja.

Statistika nemških strokovnjakov za tehnične preglede, tako imenovana poročila TÜV, so med najbolj objektivnimi viri podatkov o zanesljivosti avtomobilov. Skozi njihove tehnične postaje se vsako leto zapelje na milijone vozil. To so dragocene informacije za tiste, ki jih zanimajo nova in rabljena vozila. Po drugi strani pa je treba dodati, da se pri pregledih upoštevajo le zakonsko predpisana merila in starost, ne pa števila prevoženih kilometrov.

Električni avtomobili že dolgo niso redkost in so vse pogostejši obiskovalci tehničnih pregledov. Rezultati TÜV ne potrjujejo njihove nadpovprečne zanesljivosti in so v nekaterih primerih celo med najslabšimi v svoji starostni kategoriji. To je nasprotno od razmišljanja, da so električni avtomobili zanesljivejši od tistih, ki jih poganjajo motorji z notranjim zgorevanjem, ker imajo manj gibljivih delov, pa tudi filtrov za trdne delce, ventilov EGR ...

Subvencija za električni avto | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Vendar pa je delovanje električnih avtomobilov drugačno in zahteva redno vzdrževanje. Med tehničnimi pregledi so tehniki največ pomanjkljivosti odkrili pri zavorah, ki se pri električnih avtomobilih zaradi pogostega regenerativnega zaviranja manj uporabljajo in se hkrati ob aktiviranju spopadajo s precej večjo težo kot pri avtomobilih z motorji z notranjim zgorevanjem. Posledica tega je pogosta korozija in precejšnja obraba materiala zavornih kolutov in ploščic. Visoka teža je povezana tudi z obrabo delov podvozja, zlasti amortizerjev in vzmetenja.

Nekateri električni avtomobili so po podatkih TÜV bolj nagnjeni k okvaram. Za zanesljivejše so se izkazali volkswagen e-golf, mini cooper SE, hyundai kona, volkswagen ID.3 ter volkswagen ID.4 in ID.5. Na nasprotnem koncu lestvice so se znašli volkswagen e-Up, opel Corsa-e, renault zoe in tesla model 3. Poudariti je treba, da imajo vozila Tesla največje povprečje števila prevoženih kilometrov, a so imeli tudi avtomobili mlajši od treh let, visoko stopnjo okvar 14,2 %, kar je najslabši rezultat med vsemi modeli ne glede na vrsto pogona.

Zato je še kako pomembno, za vse, ki jih zanimajo električni avtomobili, da pred nakupom dobro preverijo tehnično stanje vozila. Tudi nekateri avtomobili mlajših letnikov ne opravijo tehničnega pregleda, ugotavljajo na TÜV.

Baterija električni afto prerez | Avtor: Profimedia Profimedia

Naredite domačo nalogo

Skupaj s spletno stranjo za transparenten nakup rabljenih vozil DoberAvto smo pripravitli nekaj nsvetov, kaj morate paziti pred nakupom električnega vozila. Naredite domačo nalogo! Malo verjetno je, da boste kupili rabljeni avtomobil, ne da bi ocenili svoje želje in potrebe, pri nakupu električnega vozila pa je treba upoštevati še druge stvari. Pomembno je, da je EV prava izbira za vas in vaš življenjski slog. Električni avtomobili so za nekatere briljantna rešitev, drugi vozniki pa bi lahko ugotovili, da je zanje bolj primeren varčni bencinski, dizelski ali hibridni avtomobil.

Začnite pri vprašanju polnjenja: če nimate lastne garaže ali prostor z ustrezno električno napeljavo, kamor lahko namestite pametno polnilno postajo, lahko avto morda napolnite tudi v službi. V nasprotnem primeru boste odvisni od javnega polnilnega omrežja Slovenije.

V zadnjem primeru bo treba ob lastništvu električnega vozila imeti tudi nekaj potrpljenja, saj polnilna postaja ne bo vedno na voljo, ko boste želeli polniti baterijo vozil in se boste morali prilagajati. Nobenega zagotovila ne bo, da bo polnilna točka, na katero se boste podali, vedno delovala, morda pa ne bo ustrezala zahtevam polnjenja vašega avtomobila ali bo polnjenje potekalo z maksimalno polnilno močjo.

Če ste prepričani, da boste lahko polnili EV vozilo, je naslednja stvar, ki jo morate upoštevati, kakšno vožnjo običajno opravljate. Če prevozite veliko avtocestnih kilometrov, potem EV ne bo ustrezal vašim potrebam, saj tudi popolnoma napolnjena baterija pri avtocestnih hitrostih veliko hitreje izgublja napolnjenost, kot vam še pred vožnjo svetuje računalnik avtomobila z ocenjenim dosegom. Če krajša mestna in primestna potovanja zavzamejo večino vaše vožnje, pa je lahko EV idealen izbor. Pri nekaterih modelih zaviranje pogosto celo polni baterijo, ko ste na poti.

Električna polnilnica, električno polnjenje, kabel | Avtor: Profimedia Profimedia

Od avtomobila je odvisno tudi možnost polnjenja baterije, ki so vam na voljo. Vsi modeli imajo na voljo polnilni kabel s standardnim vtičem za polnjenje na navadni, šuko vtičnici (2,3kW/10A). Na ta način lahko avto preprosto priključite na električno omrežje, je pa to najpočasnejši način polnjenja EV vozil.

Druga možnost je postavitev polnilne postaje za EV na vašem domu, kar lahko skrajša čas polnjenje od 0 do 100 odstotkov na le nekaj ur oziroma v večini primerov čez noč (22.00 do 6.00). Seveda, če imate to možnost. Danes je nujno, da se novi električni avtomobili polni vsaj z močjo 11 kWh, če je to omogočeno, v preteklosti pa to ni bilo pravilo. Tudi pri najdražjih in premijskih avtomobilih. Jaguar I-pace (letnik 2018) lahko polnite s polnilno močjo 7,4 KWh, kar pomeni, da se bo velika, 90 kWh baterija do popolnosti napolnila šele po 12 urah in 10 minutah (podatki spletne strani e-mobilni), enako moč polnjenja dobite pri mercedes EQC (2019), kar pomeni polnjenje daljše od 10 ur. Električni e-golf (letnik 2017) omogoča polnjenje z močjo 7,2 KWh, nissan leaf pa s 6,6 kWh. Na drugi strani imate renault zoe, ki omogoča polnjenje z močjo do 22 kWh (letnik 2018), kar pomeni, da boste baterijo v najboljšem primeru na javni polnilni postaji polnili le okoli 2 uri. Pri nakupu rabljenega avtomobila se zato prepričajte tudi kakšen kabel za polnjenje vam bo priložil prodajalec, ali zgolj za polnjenje na navadi šuko vtičnici ali tudi kabel za polnjenje na javnih polnilnih mestih – pogosto je treba pri nakupu novega avtomobila ta polnilni kabel doplačati.

Baterija je tisti del avtomobila, ki najbolj vpliva na to, ali je konkreten rabljen avto dober ali ne. Kot pojasnjujejo pri Doberavto.si se mora vsak kupec rabljenega električnega avtomobila zavedati, da je najdražji del avtomobila baterija, ta pa z leti izgublja svojo kapaciteto in s tem tudi zmanjšuje doseg avtomobila z enim polnjenjem. Zadeva je zelo podobna kot pri stanju baterije pametnega telefona, če zelo poenostavimo to poglavje.

Nasvet je, da preverite kapaciteto baterije in število polnjen, ki sta bistvena podatka, ko iščete rabljen električni avto.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 10
  • bobubob 09:18 07.september 2025.

    Zakaj električarji? Da povečamo število pripadajočih naprav, osebja in postopkov? Kje nastaja elektrika? V termocentralah, vetrnih poljih, sončnih poljih? Kako bo vse to razgrajeno, reciklirano? Z zakopavanjem v zemljo in z odmetavanjem v vodo? Pridobivanje litija za baterije, plastika za ...prikaži več vozila...da ne pomislim na zdravje voznika, potnikov in vseh ostalih okoli teh zadev ! Končni strošek? Nepredstavljiv ! Da pa bi se organizirali tako, da bi bilo manj potovanj, tranzita...kaj pa vloga psihe???

  • Avatar PomisliNaSonce
    PomisliNaSonce 17:38 02.september 2025.

    Amortizerji so včasih še pri 20 letih povsem normalno delovali, sedaj pa ti en od dveh spusti olje in potrebno je zamenjati oba. Pa to pri dizelašu priznane blagovne znamke, kaj šele se dogaja z komplet podvozjem elektro vozila nepriznanih blagovnih znamk :)

  • 4krogci 11:26 01.september 2025.

    vozilo z motorjem na notranje izgorevanje proti vozilu na el. pogon je cenovno po prevozenem kilometru povsem identicno kar se stroskov tice!! Tko da nehajte prodajat bučke, da je EV vozilo cenejse!!!