Agencija AlixPartners je pripravila poročilo, v katerem ugotavlja, da so povprečni stroški za nakup materialov za električni avtomobil znašali 4.830 evrov, medtem ko so še leta 2020 povprečno znašali 2.047 evrov. Stroški za avtomobile z motorjem z notranji zgorevanjem, vključno s hibridni, so v nasprotju s tem letos povprečno znašali 1.761 evrov, leta 2020 pa 1.403 evre.
Pri agenciji so izračunali, da je za električne avtomobile specifičnih 60 odstotkov materialov, drugi pa so enaki, kot pri ostalih vrstah avtomobilov. Direktor Dario Duse pravi, da bi že menjava dobaviteljev baterij za cenejše močno potisnila stroške proizvodnje električnih avtomobilov navzdol.
Električni avtomobili trenutno uporabljajo litij-ionske baterije, ki so izdelane iz litija, kobalta, mangana in niklja, ki so se v zadnjem času močno podražili. Do vrhunca v cenah materialov je sicer prišlo že marca, ko so stroški materialov za povprečen električni avtomobil dosegli celo 6.516 evrov. Od tedaj konstantno padajo in naj bi še padli.
Izvršni direktor Renaulta je na avtomobilskem salonu v Parizu oktobra povedal, da do cenovne primerljivosti med električnimi in avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem še ne bo prišlo tako kmalu, kar je tudi posledica dragih surovin. Dodal je, da so v industriji pred osmimi leti pričakovali, da se bodo baterije v naslednjih petih letih pocenile pod 100 evrov za kilovatno uro, vendar do tega še ni prišlo. De Meo pravi, da proizvajalci lahko izboljšajo baterijsko tehnologijo ali kontrolno elektroniko, vendar jim to nič ne pomaga, če se cena kobalta v pol leta podvoji.
Po letu 2025 bi električni avtomobili sicer lahko začeli uporabljati natrij ionske ali litij žveplove baterije, ki bi lahko bile celo dve tretjini cenejše od sedanjih litij ionskih, vendar pa je njihova uvedba odvisna od prebojev v elektrokemiji. Duse dodaja, da bo v vmesnem času k nižjim cenam električnih avtomobilov gotovo pripomogla njihova množičnost.
Dizel je zakon, fuck štrom in njegove cene!!!?
V Nemčiji bodo gospodinjstva od prvega januarja plačevala kilovatno uro štroma po pol evra..;)...Rusijo bomo očitno spravili na kolena z lastno gladovno stavko...Bruseljski Butalci..
nekaj mi je padlo v oči, ves material za električarja stane 4830 eurov. torej je material pocen, košta pa kdo ? reklama in trgovec. delavce pustmo stat, kot bi rekel iztok mlakar. pomislite na vse rude in surovine in koncesije… ...prikaži veče za rude pa na koncu pride manj kot 5 jurjev. in potem hočjo za avto 30 jurjev in več. in potem se spomnite naših trgovcev kako jokajo ko se kao nek energent podraži, kako nimajo nilč rezerve in je marža mejhna. oh svizec je dal odpoved.