Avto > Na Štrom
660 ogledov

Trgovec, ki bo prodal električni avto, bo nagrajen

Prodajalec avtomobilov Profimedia
Da bi se izognil kaznim zaradi zaostrenih emisijskih norm CO2, morajo avtomobilske tovarne prodati več električnih avtomobilov. Stellantis želi nagraditi trgovce na drobno svojih 14 avtomobilskih znamk za prodajo električnih avtomobilov.

Stellantis mora podobno kot ostale evropske avtomobilske znamke letos drastično povečati prodajo električnih avtomobilov, če se želi izogniti plačilu milijonskih kazni Evropski uniji zaradi previsokih vrednosti CO2 skupne flote prodanih vozil.

Avtomobilski koncern s 14 blagovnimi znamkami želi to doseči tudi s posebej visokimi spodbudami za svoje trgovinske partnerje pri prodaji električnih modelov. To je v Bruslju ob robu aktualnega avtomobilskega salona po odhodu izvršnega direktorja Carlosa Tavaresa povedal najvišje pozicionirani vodja Stellantisa v Evropi, glavni operativni direktor Jean-Philippe Imparato.

"Letos moramo prodati bistveno več električnih vozil. Leta 2024 je bilo približno dvanajst odstotkov vse prodaje v EU električnih avtomobilov, vendar moramo letos prodajo povečati na 21 odstotkov, če se želimo izogniti plačilu kazni Evropski komisiji. In "Tega nimamo namenov narediti!" besede Imparata skupini novinarjev navaja spletni Automobilwoche.

Baterije CATL, električni avto | Avtor: Profimedia Profimedia

Cen električnih vozil še ne bodo prilagajali

Imparato je napovedal, da bodo trgovci, ki se bodo potrudili za prodajo e-avtomobilov, zaslužili "približno" dvakrat več od e-avtomobila kot, če bi prodali vozilo z motorjem z notranjim zgorevanjem.

Podrobnosti o strukturi bonusa niso znane. "Ti mi pomagaj, jaz bom pomagal tebi - to je načelo," je dejal evropski šef. Imparato je poudaril, da Stellantis cen električnih vozil za zdaj ne bo prilagajal. Po pisanju nemškega spletnega portala s številnimi viri v avtomobilski industriji dobri opazovalci avtomobilske industrije pričakujejo, da bo to proizvajalcem pomagalo povečati prodajo električnih avtomobilov v naslednjih nekaj mesecih. "Ne delamo panike glede znižanja cen nekaterih proizvajalcev," je dejal Imparato. "Za 49 evrov (strošek lizinga na mesec) je nemogoče ponuditi avto."

Polnilnica za električni avto, električna polnilnica | Avtor: Profimedia Profimedia

En električni avto nadomesti štiri vozila s klasičnim pogonom

Vendar pa je Stellantisov dolgoročni cilj električne avtomobile ponuditi po ceni modelov z motorji z notranjim zgorevanjem. "Električni avto bomo umestili na isto cenovno raven kot vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem."

Razvoj bo po besedah Imparata potekal z različnimi hitrostmi. "To je odvisno od zrelosti trga za e-mobilnost." Na Kitajskem je to razmerje med električnimi avtomobili in motorji z notranjim zgorevanjem že dolgo doseženo, kar velja za pomemben dejavnik za vse večji uspeh električnih modelov v državi.

Kitajska znamka Leapmotor, ki jo Stellantis od lani ponuja na vse več evropskih trgih, ima pomembno vlogo ledolomilca skupine. Leta 2024 se je začela prodaja malega povsem električnega avtomobila T03 in kompaktnega modela C10.

Leta 2025 bo Leapmotor v Evropi ponudil tudi priključno-hibridno različico C10 s podaljševalnikom dosega, C10 REEV. 1,5-litrski motor z notranjim zgorevanjem ima nalogo po potrebi polniti baterijo.

"Leapmotor je moj najboljši prijatelj," je rekel Imparato. Nazadnje, kar zadeva račun za CO2, bi lahko prodaja enega samega 100-odstotno električnega avtomobila nadomestila registracijo štirih modelov z motorjev z notranjim zgorevanjem.

Leapmotor T03 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Avtomobili s klasičnimi pogoni ostajajo v ponudbi

Najslabša rešitev za pospešitev e-prodaje bi bila ustavitev prodaje nekaterih modelov vozil z motorjev z notranjim zgorevanjem, ki imajo posebej visoke izpuste CO2, je poudaril Imparato. "Vzorčni postanek bi bil res absolutno zadnji ukrep, ki bi ga sprejeli."
Zadnjo besedo v avtohiši morajo vedno imeti kupci in ne proizvajalci ali regulatorji, je še dejal in zaključil, da bi morale vlade podpreti prehod na električne avtomobile, kar pomeni tudi, da mora prodajo električnih vozil spremljati dovolj gosto omrežje polnilnih postaj, kratki časi polnjenja in poceni cene električne energije. "Če bodo vlade rešile ta vprašanja, potem vsi ne bomo imeli več težav z električno mobilnostjo."

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
  • Avatar karjola
    karjola 07:24 18.januar 2025.

    ko bo amerika in kitajska nehala proizvajati elektriko iz termo elektrarn bom kupila ta električna jajca