Volkswagen je po aferi "dieselgate" naredil popoln preobrat v miselnosti in prehodu v elektromobilnost namenil milijardne vložke. Eden ključnih modelov, ki bi jih moral popeljati na novo pot, je bil ID.3, ki pa ni izpolnil ciljev prodaje.
Nova cena s 1. oktobrom
Po ukinitvi državnih subvencij ob prelomu leta se je prodaja električnih vozil v Nemčiji ustavila. Volkswagen je državo pozval k ponovni uvedbi subvencij, kot kaže pa je prvo odmevno potezo potegnil sam. Po vročih tednih, ko se je govorilo celo o morebitnem zaprtju dveh tovarn v Nemčiji, so v Wolfsburgu, v upanju na povečanje prodaje električnih vozil, močno pocenili prav model VW ID.3. Volkswagen do konca leta vstopno različico kompaktnega električnega modela ID.3 ponuja za ceno 29.760 evrov, poroča spletni Automobilwoche, kjer pišejo, da je popust v krizi tudi močan politični signal. Kataloška cena kompaktnega električnega vozila se bo močno znižala 1. oktobra. V kombinaciji z VW-jevim bonusom za nakup do konca leta je model ID.3 prvič zdrsnil pod psihološko pomembno mejo 30.000 evrov in to brez državnega bonusa za nakup.
Nič nenavadnega za tovarno
Slavko Ažman, vodja delovne skupine za davke pri Sekciji za osebna motorna vozila, nam je v intervjuju, ki ga bomo objavili v nedeljo zjutraj, povedal, da so tovarne zelo dovzetne za nižanje cen omejene količine modelov. To se je zgodilo tudi v Sloveniji, ko so bile objavljene nove, višje subvencije za električna vozila pri nas, ki so vezane na točno določeno cenovno mejo. Prav zato ni presenečenje, da se je Volkswagen odločil, da spusti cene za ID.3 v Nemčiji pod magično mejo 30 tisoč evrov.
Novi šef prodaje VW Martin Sander, ki se je junija preselil iz Forda nazaj v Wolfsburg, pravi: "Naš cilj je, da čim več kupcev navdušimo za prehod na električne volkswagne. Privlačne vstopne cene igrajo pri tem pomembno vlogo." In še: "Intenzivno smo delali na notranjih stroških. Zato lahko zdaj ponudimo ID.3 pure po bistveno nižji ceni."
Varčevalni načrti prinašajo dobre novice za kupce vozil
Kot poroča Automobilwoche je nižanje cene za ID.3 tudi politični signal. V zadnjem času so osrednjo znamko zaradi pomanjkanja cenovno dostopnih modelov za vstop v elektromobilnost kritizirali analitiki in politiki. Hkrati naj bi nova cena po ceniku dokazala, da Volkswagnovi varčevalni načrti začenjajo prinašati rezultate.
Cena za ID.3 je bila še decembra leta 2022 44.000 evrov. Marca 2023 je takratna direktorica prodaje VW Imelda Labbé ceno spustila pod 40.000 evrov, piše Automobilwoche.
Z letom 2025 nova pravila
VW je prvotno najavil cilj, da bo ID.3 stal manj kot 30 tisoč evrov, vendar ga do zdaj ni mogel doseči brez vladnih bonusov.
Drug vidik znižanja cen so po pisanju Automobilwocheja verjetno strožji cilji CO2 za vse evropske proizvajalce avtomobilov od leta 2025 dalje. Ažman je za Žurnal24 povedal, da se bodo po 1. 1. 2025 zgodile cenovne spremembe (več v nedeljskem intervjuju).
Za izpolnitev novih zahtev bo leta 2025 po mnenju analitikov potreben 25-odstotni delež EV vozil. "Nerealno je, da bo VW sam dosegel svoje cilje vezane na CO2. Preskok je prevelik," pravi Patrick Hummel, vodja evropskih avtomobilskih raziskav pri UBS. Predvideva se, da bo veliko ID.3 z nizko osnovno ceno, ki jih bo mogoče naročiti od oktobra, dobavljenih šele leta 2025.
Ko bodo letala letela na elektriko,no potem pa ga kupimo
Še vedno je razlika 2x med menoj, ki imam ''raj'' v EU in Kitajcem, ki je revež....ali 30 ali 16 jurjev, kaj menite?
Če imaš vsaj malo kmečke logike ti mora biti jasno, da je električno vozilo še slabše kot bencinski motor..ker če bi vsi kupili Ev bi to pomenilo enormno povečanje porabe elektrike in nastali bi gromozanski stroški z elektriko za vse… ...prikaži več prebivalce in nebi zmogli graditi jedrskih elektrarn ker to preprosto preveč stane..in če bi že bi ves strošek krili davkoplačevalci...gradili bi lahko he in te! Ev bi se splačalo šele ko bi izzumili baterije z večjo kapaciteto in bolj ekološkim polnjenjem!