Mercedes-EQ je brezemisijska podznamka vozil Mercedes-Benz. Prvi model mlade znamke 100-odstotno električnih vozil je družinski športni terenec EQC, ki je prvi od številnih EQ modelov, ki bodo že letos na voljo pri nas, zapeljal v naše prodajne salone.
Vse bolj postaja jasno, da je elektromobilnost področje, ki bo zaznamovalo avtomobilsko prihodnost. Brezemisijska vožnja prinaša proizvajalcem vozil številne izzive, kupcem vozil pa novo vozniško izkušnjo. Pri uvozniku za vozila Mercedes-EQ so dejali, da bo prvi med številnimi modeli EQ, EQC nagovarjal kupce, ki imajo aktiven življenjski slog, so občutljivi na trajnostno noto in si še zmeraj želijo tipični mercedes, vse od kakovosti materialov, možnosti individualizacije in naprednih tehnologij ter prepričljivih voznih lastnosti.
Avtomobil kot človek potrebuje obraz
Na Žurnal24 smo EQC spoznali že pred dobrima dvema letoma, ko nam ga je na avtomobilskem salonu predstavil vodja zunanjega oblikovanja pri Mercedesu, Slovenc Robert Lešnik.
»To je začetek. EQC spada v najbolj popularen format, SUV srednje velikosti. To je avto, ki se ga trenutno povsod po svetu, po vseh trgih, da najbolje prodajati,« nam je zakaj najprej kompaktni športni terenec razložil Lešnik.
EQC je na prvi pogled tipičen mercedes, a hkrati drugačen, saj so mu dodali določene elemente, ki bodo ločili model znamke EQ od klasičnih mercedesov z motorji na notranje zgorevanje.
Lešnik nam je razložil, zakaj je EQC »normalen«. »Z obliko moramo zadovoljiti vse okuse sveta. Sprašujejo nas, zakaj vozilo še ima sprednjo zračno režo, ki je električni avto ne potrebuje. Menimo, da avtomobil, tako kot človek, potrebuje obraz. Mi smo praktično tisti, ki smo izumili avtomobil. Kljub temu, da je avto gnan na elektriko še vedno potrebuje obraz.«
EQC vključuje pametne rešitve za optimalno koriščenje električnega pogona in povečanje dosega. Predhodna klimatizacija omogoča nastavitev želene temperature notranjosti vozila, ki se aktivira neposredno prek sistema MBUX ali aplikacije Mercedes me.
Izračuni optimizirane navigacije EQ vedno temeljijo na najhitrejši poti ob upoštevanju najkrajšega časa polnjenja. Načrtovanje poti se dinamično odziva na spremembe in lahko poteka izven vozila prek aplikacije Mercedes me ali v vozilu. Na ta način je olajšano iskanje polnilnih postaj doma in tudi v tujini.
Za doseganje še bolj oddaljenih ciljev je EQC opremljen z aktivnim nadzorom dosega: haptični pedal za plin pa ohranja voznika v optimalnem območju hitrosti za maksimalen doseg.
Kaj je torej drugačnega. Če se osredotočimo na vidne spremembe, so to črna maska z obrobo prednji žarometi, oblikovani v eno celoto, značilni sredinski svetlobni element, ki optično povezuje prednja žarometa v celoto. Zgodba se ponovi na zadku, kjer so zadnje luči povezane s svetlobnim elementom.
Pomembno je učinkovito rezanje zraka
So pa tudi spremembe, ki jih bodo opazili večji poznavalci, vse pa imajo svojo funkcijo, da je vožnja čim bolj gladka. Gre za prijeme na aerodinamiki, kot so večji usmerniki znaka, ki zrak porivajo na bok, kjer se naredi bočno zavesa, zrak pa se ob boku pomika proti zadku. Tridelni zadnji strešni spojler je običajno le na zgornjem delu streha, pri EQC pa ima bočna elementa, ki dodatno prispevata k dodatnemu zmanjšanju vrtinčenja zrak za vozilom.
Še boljše aerodinamične lastnosti prinašajo AMG dodatki.
EQC si sicer veliko tehničnih komponent deli z modelom GLC. Platformo so predelali za potrebe električnih vozil, medosna razdalja pa je na dnu zasedena z velikim baterijskim sklopom. Tehnologije s področja sistemov za udobje in pomoč pri vožnji so zelo podobne med obema modeloma, zato pa EQC prinaša samosvojo notranjost, z drugačnimi materiali, posebnimi barvami in poudarkom na kupejevski - športni zasnovi.
EQC je serijsko opremljen z vodno hlajenim vgrajenim avtomobilskim polnilnikom (OBC) z zmogljivostjo 7,4 kW, zaradi česar je primerno tudi za polnjenje na domačih polnilnicah, v primeru stenske polnilnice pa se lahko moč polnjenja poveča za trikrat. Na poti za kratke postanke poskrbi uporaba hitrih polnilnic z močjo 110kW, kjer je mogoče baterijo od 10 do 80 % napolniti v 40 minutah.
Inženirji so posebno pozornost namenili zatesnitvi kabine, saj jo morajo običajno zatesniti pred zvokom motorja, zdaj pa so morali zatesniti številne druge zvoke, ki prihajajo od zunaj, izpod koles ….
EQC ima najnovejšo generacijo multimedijske enote MBUX, ki se pohvali z umetno inteligenco in govornim ukazovanjem.
Voznik lahko izbira med petimi načini vožnje (comfort, eco, max range, sport in individual).
Velika baterija in velika moč
SUV ima vgrajeno dobrih 600 kilogramov težko litij-ionsko baterijo z uporabno kapaciteto 80 (kWh), kar mu po zagotovilih tovarne zagotavlja 470-kilometrski doseg z enim polnjenjem baterije (NEDC cikel).
Avto ima dva elektromotorja s skupaj 400 kW moči (408 KM), vsakega na eni osi. Primarno kolesa poganjajo zadnja kolesa, prednja se vklapljajo po potrebi. Skupni navor je 760 Nm.
Pospešek 2425 kilogramov težkega terenca od 0 do 100 km/h je 5,1 sekunde, kar pomeni, da v primerjavi s SUV GLC le športna AMG različica do stotice pospešuje hitreje. Največja hitrost je v korist preobremenjenosti baterije elektronsko omejena na 180 km/h. Baterijo je možno na hitri polnilnici (110 kW) do 80 odstotkov kapacitete napolniti v 40 minutah.
Garancija 8 let ali 160 tisoč km. Cena s serijsko opremo bogato založenega EQC brez vključene subvencije je 73.179 evrov.
Ja mercedes je avto vse ostalo je samo avto
Torej cel kup napredne tehnologije , da ti ob idealnih pogojih z veliko srece uspe priti v enem dnevu recimo do Korcule. No to sicer zmore se kaksen 15 let star Twingo. Je pa Mercedes ocitno odpustul vse oblikovalce interierja,… ...prikaži več, ker to kar je zadnje case naredil Mercedes z notranjostjo res ni za nikamor. Izgleda kot bi pozabili narediti armaturo in potem na hitro nabili prci zaslon ki jim je prusel pod roke. Katastrofa od estetike