Avto
30 ogledov

Nadzorovati najmočnejšo črko na svetu

BMW M
1/30
BMW
M. Izjava, da gre za najmočnejšo črko na svetu, zveni na prvi pogled smešno. Ko pa to rečejo pri BMW, trditev dobi popolnoma drugačno težo.

V avtomobilski industriji imajo kombinacije črk zelo močno vlogo. GT, GTI, OPC, ST, RS, GTA, SS, AMG, GTS ... Povedo nam, da so avtomobili, ki se skrivajo za njimi, nekaj posebnega. Da so paša za oči, ušesa in vsa ostala čutila. In da so ekskluzivni, saj so dostopni le peščici. Že od leta 1984 pa med najbolj ekskluzivnimi kombinacijami domuje ena samcata črka. Črka M.

"Z nami se težko primerja katerakoli druga znamka," je bil v pogovoru samozavesten Maximilian Ahme, produktni vodja programa za M5 in M6, ki  ima na čez razvoj sestavnih delov, kot so zasnova hlajenje, izpušnih in dovodnih cevi, prenosov in zavor, zaradi katerih "emmi" v klasičnih tovarniških BMW-jev zbudijo njihovo brutalno plat. "Jaguarji in maseratiji so na stezi zunaj konkurence. Porsche panamera GTS je morda boljša na začetku med pospeševanji zaradi štirikolesnega pogona, ne more pa M5 priti do živega v ovinkih." Pri omembi RS-ov iz Ingolstadta dobrodušni Max le zmajuje z glavo, glede AMG-ja pa priznava, da zadnja leta delajo velike korake naprej, "... a le njihova 'black series'. Preostale gredo v ovinkih kar naravnost."

Katerega izbrati?

Ne zgodi se prav pogosto, da bi lahko hkrati sedli v več kot enega BMW-ja s slovito črko M na nosu. Če pa lahko v enem dnevu v varnem zavetju dirkališča odkrito izzivaš najbolj skrajne sposobnosti vseh njenih sedmih članov vključno s slovitimi M3, M5 in M6, potem je to gotovo razlog, da se dlake na rokah kar nočejo in nočejo poleči. Manjkal je le najnovejši član družine M6 gran coupe, ki ga bodo uradno predstavili prav te dni.

Avstrijski testni poligon Wachauring, ki leži poleg slikovitega zgodovinskega mesteca Melk kakih 70 kilometrov zahodno od Dunaja, je bil prejšnji teden prizorišče takšnega dogodka.

Sedem avtomobilov z oznako M, vsi na razpolago za uživaško, odvisno od voznikovega poguma tudi zelo dirkaško druženje. Razpon uporabnosti med njimi je velik, pospeški vedno bliskoviti, uglašeno grmenje šest- in osemvaljnikov pa bi prebivalci Tolmina gotovo takoj rade volje zamenjali za hrušč, ki ga ob Soči julija ustvarjajo na zdaj že evropsko znamenitem Metalcampu.

"Nikar ne izklopite popolnoma elektronskih sistemov. Nič hitrejši ne boste brez njih, le precej bolj nevarni bodo avtomobili za vas," pred hitrimi krogi voznike svari legenda avstrijskega reli športa iz konca 60. in 70. let minulega stoletja Herbert Grünsteid. Nekdaj je bil tekmec slovitega Walterja Röhrla, danes pa je pri svojih 69 letih vodja BMW-jevih inštruktorjev na tovrstnih dogodkih. A verjemite na besedo, še danes mu ni para, ko dobi v roke volan "petice".

Ampak nazaj k pomagalom. Da, ko sediš v M3 z vrtljaji pri številki 8 in sredi ostrega ovinka ugotoviš, da je voznik, ki je v avtu sedel pred teboj, izklopil čisto vsakršno pomoč elektronike, to dejstvo nemudoma poskrbi za dodatno injekcijo adrenalina. Vendar v tako odzivnem avtomobilu to ni usodno, je le dodatna spodbuda in izziv. Nekaj uigrane telovadbe rok in nog in drsenje "riti" hitro pospremi še širši nasmeh čez obraz.

Mali poper ...

Tu je mali M 135i, ki meji med kategoriji performance in čiste M žrebce. Njegov šestvaljnik ga skozi ovinke žene drzno, da je kaj. Pri modelu, gnanem le na zadnji par koles, pa je potrebno več opreznosti, saj je nos pri hitrih zavojih lahko hitro pozabi na ubogljivost. Za takšne skrbi je že na voljo tudi xDrive. Za precej hitrejšega in udobnejšega se je v primerjavi z ročnim izkazala tudi različica z avtomatskim menjalnikom.

... bliskovita titanika ...

Pri X5 in X6 je zgodba s črko M po mnenju marsikoga šla v smer pretiravanja. A hočeš nočeš je več kot le impresiven podatek, da se 2,3 tone težka gmota od 0 do 100 km/h "premakne" v 4,7 sekunde. Da, samo toliko potrebuje turbinski osemvaljnik s 408 kilovati moči. Oba "titanika", kot sta si ljubkovalno ime pridobila med novinarskimi kolegi, krasi še napredni štirikolesni pogon, ki je zmožen v vsakem trenutku celotno zgoraj omenjeno moč in navor prenesti zgolj na eno kolo. A velikanska masa in visoko težišče obeh v ovinkih seveda ne moreta preslepiti čisto vseh fizikalnih zakonov, zmrazi tudi misel, da je potrebno vsakih 85 porabljenih litrov zaviti na bencinsko črpalko. Poraba je namreč med našim tiščanjem znašala okoli 35 litrov, tudi tovarniško izmerjena je med kombinirano vožnjo 14 litrov!

... in smetanov kvartet

Preostane še četverica. Kateri izmed M3, M5, M6 in M6 kabriolet je najboljši? Tu mnenja postanejo zelo osebna. M6 kabriolet je gotovo najbolj ustvarjen za lepe dni, tudi brez razprostrte mehke zložljive strehe je mogoče uživati pri izredno hitri vožnji. Še za odtenek bolj suveren med ovinki je M6, ki je izbira največjih individualistov. Obe šestici sta tehnično zelo sorodni M5, poganja jih isti turbo V8 motor s po 412 kilovati moči.

BMW M | Avtor: BMW BMW
M5 je v primerjavi z M6 ustvarjen za družinsko naravnane poslovneže, zaradi daljše medosne razdalje in višje mase je morda za odtenek opreznejši v napadih na zavoje. Njegova velika prednost pa je vsestranskost. Z njim je mogoče peljati prikolico na morje, v "odprtem" doplačljivem tovarniškem paketu leteti po "autobahnu" prek 300 km/h ali pa  uživati popoln dan na dirkališču.

Presenetil je M3 coupe. Narejen še na podlagi prejšnje generacije E92, a ostaja najbolj agilen in zato tudi najbolj dirkaško naravnan med celotno M druščino. Pod pokrovom "poje" še klasični atmosferski osemvaljnik, primerjava z vrhunskimi sprinterji tipa Usain Bolt je pri njem najbolj na mestu.

Vsak M model ima svoj karakter, svoje prvine in seveda svojo ceno. Jasno pa je, da gre pri vsakem za nekaj posebnega v smislu športnega avtomobila za navadne ceste. In med to druščino bo čez nekaj dni zapeljal še en popolnoma nov model, ki doslej še ni imel predhodnika – M6 gran coupe.

Komentarjev 2
  • Merkava4 17:09 10.maj 2013.

    M3 in 5 še sprejemljivo, ostalo zelooo vprašljivo....Bo pa M ostal legenda, tako, kot je bil do sedaj...