Z novim letom 2026 Euroncapove zvezdice ne bodo odvisne le od tega, kako se avtomobil obnaša v prometni nesreči, ampak tudi, kako učinkovito jih lahko prepreči, kako voznika zaščiti pred slabimi odločitvami, kako zapleteni so sistemi in koliko lahko s pomanjkljivostmi "živcirajo" voznika.
Novi protokoli za ocenjevanje varnosti uvajajo štiri jasne ocenjevalne kategorije: Safe Driving, Crash Avoidance, Crash Protection in Post Crash Safety (varna vožnja, izogibanje trku, zaščita med trkom in zaščita po trku). Vsaka kategorija bo prinesla največ 100 točk, končna ocena pa bo poleg seštevka točk odvisna tudi od učinka v posameznih kategorijah.
Ena od največjih sprememb se nanaša na avtomobile z zloženimi ali motoriziranimi vlečnimi kljukami. Po nizu realčnih situacij, ko vozil niso mogli odpreti, je postalo jasno, da so lahko nevarne. Zdaj bodo preverjali, če se lahko takšne kljuke uporabi tudi po nesreči, da bi se pospešilo reševanje potnikov. V isto kategorijo spadajo tudi strožje zahteve za izolacijo baterij za zaščito pred požarom in samodejni klic SOS, ki mora sporočiti tudi točno število oseb v vozilu.
Drugih velikih sprememb so deležni sistemi ADAS. Dolgo so jih ocenjevali na zaprtih stezah v idealnih pogojih, kjer so vzorno delovali, žal pa sp v realnih situacijah delovali drugače. Sistemi za zadrževanje vozila na voznem pasu pogosto trzajo z volanom, zvočna opozorila pa so pogosto tako moteča, da jih vozniki raje izključijo.
Od leta 2026 bodo sistemi, ki se odzivajo na neobstoječe nevarnosti in preveč "paničarijo" prejeli negativne točke, zgledni pa bodo dobili plus točke. Prvič bodo testirali tudi sisteme za zaznavanje voznikove utrujenosti in nepozornosti ter znake alkoholiziranosti ali omamljenosti voznika.
Tretja novost pa so fizična stikala. Avtomobili, ki še imajo fizična stikala za klimo, luči, brisalce ali druge pripomočke, bodo prejeli dodatne točke, avtomobili, kjer so vsa stikala na za dotik občutljivem zaslonu, pa bodo ocenjeni slabše. Euroncap končno priznava, da preveč opcij v menijih na zaslonu moti koncentracijo in zmanjšuje varnost vožnje, na kar je veliko voznikov že dogo opozarjalo.
Preskuse izogibanja trčenjem bodo razširili na več realnih scenarijev, vključno z interakcijo s pešci, motociklisti in kolesarji v mestnih okoljih. Sisteme bodo ocenjevali tudi glede na to, kako naravno se odzivajo in ne le na to, kako učinkovito so preprečili trk. Dodatno bodo nagrajena tudi vozila, ki bodo prepoznavala, če je voznik pritisnil napačni pedal.
V preskusih bodo uporabljali tudi več lutk različnih velikosti, mas in starostnih skupin, ocenjevali pa bodo tudi do zdaj zanemarjene podrobnosti, kot so potencialne nevarnosti prednjega roba vetrobranskega stekla za pešce in podobno. Pravila bodo vsake tri leta tudi prilagajali trenutnemu razvoju na področju prometne varnosti.