Bolhca je legendaren vzhodnoblokovski, v Sloveniji žal že skorajda izumrli avto. Njegovo rivalstvo s fičom je bilo zelo ostro, posebnost pa zgolj zračno hlajen mlinček z dvema batoma.
A sposobnosti fiata 126P pa vendarle ne gre podcenjevati, kar dokazuje video z neke kmetije, ko so fantje nanj priključili kar štiri velike kmetijske prikolice in še enega malega potnika. Bolhca je sicer malce "grebla", a trma se je izplačala.
Z videa sicer ni jasno, če se je kompozicija srečno vrnila na kmetijo, ali pa je bila vmes potrebna kakšna traktorska pomoč.
V Sloveniji je po uradni statistiki registracij, ki jo zagotavlja podjetje Ardi, registriranih še manj kot 20 poljskih fiatov, čeprav je bil to nekdaj zelo priljubljen avtov med Slovenci zaradi svoje cenovne dostopnosti.
Polski fiat 126P so po italijanski licenci za model 126 izdelovali na Poljskem med letoma 1973 in 2000. Najprej je imel motor prostornino 594 ccm, kasneje pa 652 ccm, valja sta bila sposobna spraviti na zadnji kolesni par 17 kW (23 KM) in 39 Nm navora. Leta 1984 je doživel prvo večjo spremembo z novo armaturo in zunanjimi lepotnimi popravki, dobil je tudi zadnjo meglenko.
Prava prelomnica je bila različica 126P bis po letu 1987, saj je dobil 704-kubični motor z vodnim hlajenjem, ki je imel na razpolago kar 19 kW (26 KM). Nekaj časa so 126P licenčno izdelovali tudi v Zastavi v Kragujevcu.
Poljaki so izdelali kar 3,3 milijona modelov, še 1,3 milijona pa je bilo italijanskih originalov.
dezurni@zurnal24.si