Avto
130 ogledov

Napaka, ki vas vsakih 100 kilometrov stane dodatne tri evre za gorivo

denar bankovci gorivo Profimedia
Poraba goriva v avtomobilih je v zimskem času večja. Pri nemškem avtomobilskem klubu ADAC opozarjajo na napako, ki jo številni vozniki spregledajo – in je lahko zelo draga.

Za voznike hladni meseci ne pomenijo le spolzkih cest in poledenelih vetrobranskih stekel, temveč tudi opazno višje stroške goriva. Vendar povečana poraba ni zgolj posledica ogrevanja vozila in daljši čas ogrevanja – zlasti zimski dopustniki pogosto spregledajo pravi vzrok večjih stroškov: strešni kovček.

Vozniki ga pogosto pustijo na vozilu tudi po vožnjah na smučanje. Dejstvo pa je, da lahko že pri 80 km/h poveča porabo goriva za 11 odstotkov, pri 130 km/h pa do 0,2 litra na kilometer. Pri 130 km/h dva litra na 100 kilometrov. Razlog je v tem, da poveča zračni upor. To je draga napaka, ki se finančno sešteva. Zato pri ADAC svetujejo, da strešni kovček uporabljate le, kadar je to nujno potrebno.

Strešni kovček | Avtor: Thule Thule

Napačno je tudi razmišljanje številnih voznikov, da so električni porabniki v vozilu "zastonj", vendar v resnici porabljajo gorivo. Dodatna oprema, kot so ogrevani sedeži, električno ogrevanje stekel in ogrevani volani, porabi več, kot številni menijo. S hitrim izklopom porabnikov, ko niso potrebni, lahko zmanjšate porabo goriva za do 1 deciliter na kilometer. Vendar pa ne smete varčevati z električnimi sistemi in napravami, ko so resnično potrebni.

Prtljaga v vozilu je še en od razlogov za večjo porabo goriva. Izogibajte se vožnji s težkimi stvarmi v avtomobilu, kadar to ni potrebno. Za vsakih 100 kilogramov, ki jih naložite v avtomobil, avtomobil porabi do 0,03 litra dodatnega goriva na kilometer.

Gorivo | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Skrita dejavnika porabe goriva pozimi sta tudi led ali sneg, če ju ne odstranimo iz vozila. Plasti snega in ledu na vozilu poslabšajo aerodinamiko in povečajo težo, kar vodi v večjo porabo goriva. Pravilen tlak v pnevmatikah prav tako igra ključno vlogo: premajhen tlak znatno poveča kotalni upor.

dezurni@sytria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.