Pri Newsweek so se pogovarjali z več avtomobilskimi managerji in strokovnjaki iz avtomobilske ter sorodnih industrije. Zbrali so 12 zanimivih trendov, ki bodo letos v ospredju na na področju avtomobilizma. Med anketiranci so bili podpredsednik JD Power za podatke in analitiko Tyson Jominy, podpredsednik avtomobilskega salona SEMA Mike Spagnola, Pat Ryan, izvršni direktor in ustanovitelj podjetja CoPilot, Stephanie Brinley, glavni avtomobilski analitik IHS Markit in drugi.
Napoved številka 1: Avtomobili bodo postali dražji
Posledica tega bodo vedno višji stroški za plače, za material in tudi za spremembo načina proizvodnje, saj bodo morali imeti proizvajalci vozil večje zaloge, kar bo zanje dražje. V Evropi bo k temu pripomogla tudi stroga emisijska politika in vedno večje zahteve po varnosti avtomobilov. Zanimivost - leta 2017 je bilo skoraj 20 odstotkov ameriških avtomobilov, prodanih v najnižjem cenovnem razredu, pod 20.000 ameriškimi dolarji. Danes je le en odstotek prodanih avtomobilov cenejših od omenjenega zneska.
Napoved številka 2: Povečalo se bo zanimanje za predelave
"Predelave starejših vozil postajajo vse bolj priljubljeno, zanimanje bo raslo, vendar bo to postalo bolj vidno šele v letih 2023 in 2024," je dejal Mike Spagnola, podpredsednik znanega sejma SEMA (največji sejem predelanih vozil). Povečal se bo tudi trg rezervnih delov in materiala za individualizacijo, na katerem bodo avtomobilski proizvajalci poskušali izriniti podjetja, ki so bila do zdaj specializirala za ta segment vozil.
Napoved številka 3: Ljudje bodo pripravljeni več vlagati v avtomobile in opremo
Razlog je preprost – mobilnost je postala zmanjšala, prihranki so začeli rasti. Hkrati se je z vidika varnosti pred okužbo s covid-19 v času pandemije povečalo zanimanje za individualno mobilnost, upadlo pa je zanimanje za uporabo javnega prometa. Zato bodo ljudje kupovali bolje opremljene avtomobile po višjih cenah.
Napoved številka 4: Število prodanih modelov in tipov se bo zmanjšalo
Kriza v pod izvajalskih verigah pritiska na poenostavitev in cenejšo proizvodnjo avtomobilov, zato se bo količina ponujene dodatne individualne opreme zmanjšala, poleg tega pa bodo opremo začeli ponujati v več paketih, sestavljenih iz več izdelkov. 50 in večstranski ceniki nekaterih modelov, ki so obstajali do sedaj, bodo tako počasi postali preteklost.
Napoved številka 5: Zanimanje za limuzine in športne avtomobile se bo zmanjšalo
Zanimanje za limuzine po vsem svetu že približno pol desetletja upada. Trend se bo nadaljeval. S trga jih izrivajo predvsem križanci in terenci. Zanimanje za športne avtomobile upada, naraščajo njihove cene, stroški lastništva in nenazadnje tudi stroški parkiranja se povečujejo. Zato si v mestih le redki lahko privoščijo več avtomobilov, od katerih bodo imeli enega »samo za zabavo«.
Napoved številka 6: Zanimanje za starodobnike bo naraščalo
Tudi to je trend, ki traja že dalj časa. Zanimanje za stare in predvsem športne avtomobile močno narašča. Številni jih vidijo kot dobro naložbeno priložnost. Zaradi padca obrestnih mer v bankah, se je v posel starodobnikov usmerilo veliko ljudi. Veliko jih išče stare avtomobile, ki že imajo zgodovinsko vrednost ali pa naj bi vrednost hitro pridobili.
Napoved številka 7: Prodanih bo več gospodarskih vozil
Prodaja osebnih avtomobilov je močno upadla, prodaja gospodarskih vozil pa manj dramatično, saj jih podjetja preprosto potrebujejo za svoje poslovanje. Tega se zavedajo tudi njihovi proizvajalci.
Napoved številka 8: Količina dodatne opreme se bo zmanjšala
Tudi ta trend je povezan s krizo polprevodnikov in hkrati s prizadevanji proizvajalci avtomobilov, da čim bolj znižajo proizvodno ceno in povečajo lastno maržo. Idealno je prodajati dražje avtomobile z omejenimi možnostmi individualizacije. V tej smeri se bo ponudba profilirala v letu 2022.
Napoved številka 9: rabljeni avtomobili postajajo dražji
Cena rabljenih avtomobilov se bo dvignila, oziroma bo njihova vrednost padala počasneje kot do zdaj. Ta trend je bil opazen že v letu 2021, ko so bile na primer cene rabljenih eno- in dve leti starih avtomobilov primerljive s ceno novih. V ameriški analizi podjetja CoPilot je navedeno, da so enako hitro rasle cene tri leta starih in novejših avtomobilov kot tudi cene najstarejših avtomobilov, starih 13 let in več.
Napoved številka 10: Način predstavitve vozil se bo spremenil
Lani avtomobilskih salonov skoraj ni bilo, oziroma so bili organizirani v omejenem obsegu in v inovativnih oblikah. Sprememba načina razkrivanja novih avtomobilov naj bi bila trajna. Vse več demonstracijskih dogodkov se bodo odvijali na različnih krajih, kamor bodo proizvajalci avtomobilov skušali stranke privabiti na račun pristnih izkušenj. Ne gre le za delavnice, ampak tudi specializirane dogodke na dirkah ali sejmih.
Napoved številka 11: Zanimanje za električne avtomobile se bo povečalo
Ta trend ni presenetljiv. Priljubljenost in prodaja električnih avtomobilov sta na prelomu med letom 2019 in 2020 začela občutno naraščati in od takrat ta trend dobiva vse večji zagon. Leta 2022 se ne bo nič spremenilo in povpraševanje po električnih avtomobilih bo raslo v ZDA, Evropi in tudi na Kitajskem. Tam je zdaj povpraševanje celo tako veliko, da bo Kitajska od leta 2023 naprej ukinila programe subvencij za električne avtomobile.
Napoved številka 12: Globalna prodaja avtomobilov se bo povečala
Če ne bo prišlo do nepredvidenih razmer, bi se moral svetovni trg novih avtomobilov letos stabilizirati in celo rasti. Omejuje ga lahko le še trajajoča kriza polprevodnikov.