Avto
12 ogledov

Nastopač med miniji

Mini paceman
1/19
Anže Petkovšek
Čeprav ima le troje vrat, pa je paceman vseeno lahko uporaben. Zaradi svojega videza križanca med mini terencem in kupejem je tudi znotraj ponudbe vozil znamke Mini, posebnež.

Gre za  sports activity coupé, ki je s šesterokotno rešetko hladilnika s širokim kromiranim okvirjem, velikim pokrovom motorja, črtno obrobo na spodnjem robu karoserije, razpotegnjenim stranskim profilom v kupe stilu, položnimi zadnjimi luči  in dvojimi dolgimi in težkimi bočnimi vrati, dovolj drugačen, da ga ne bomo zamenjali z drugimi miniji. Dodatno izstopa zaradi 19-palčnih platišč, ki zvišujejo atraktivnost in boj z visokimi robniki, a po drugi strani tudi stroške ob menjavi.

Zakaj paceman, če je tu countryman?

Mini paceman | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ob njegovem prihodu na trg so se mnogi zmrdovali. Zakaj pacema, če pa ima Mini countrymana, ki je za nameček zaradi dodatnega para vrat in lažjega vstopanje na zadnjo klop, bolj praktičen. Odgovor je preprost. Avtomobil je videti bolj športen, trendi, sedi se bolj športno, vsi vozniki pa ne potrebujejo štirih vrat. Dokaz za to je tudi prodajna uspešnica range rover evoque coupe, paceman pa je cenovno še bolj dostopen.

Notranja ureditev je znana iz drugih minijev, oprema pa je odvisna od debeline denarnice. Sedi se res dovolj športno in dovolj visoko , ter s tem pregledno, predvsem pa potniki nimajo občutka utesnjenosti, kot pri klasičnem modelu. Sedežna zasnova 2+2  pomeni, da sta spredaj in zadaj dva ločena sedeža, med katerima je v obliki železniških tračnic prostor namenjen odlaganju očal ali telefona. Do zadnjih sedežev se dostopa nerodno, potnika v drugi vrsti se ne smeta nadejati velikemu udobju. Je pa prostora za kolena vsekakor več kot pri navadnem miniju. 330-litrski prtljažnik (20 manj kot countryman) sicer ne ponuja presežkov, a je ta številka za minija povsem sprejemljiva, kakor tudi 1.080 litrov, ko povečamo prtljažnik.

Živahen in trd

Mini paceman | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Pod motornim pokrovom najdemo znani 1,6-litrski štirivaljni turbobencinski agregat s 135 kilovati (184 KM) moči, enak kot v 75 kilogramov lažjem mini cooperju S s petimi vrati. Kljub dodatnim kilogramov je to še vedno zelo živahen avtomobil, ki maksimalni navor 240 Nm ponuja že zelo zgodaj. Zgodnji in zvezni pospeški do 5.500 vrtljajev v minuti, športen zvok, natančni hodi dobrega ročnega šeststopenjskega menjalnika, ter gokart občutek opravičuje logotip minija na pokrovu motorja. Kljub višjemu sedenju in višji odmaknjenosti od tal, se v ovinkih pelje zelo športno, a si lahko privoščimo vseeno malo manj drznosti, kot pri klasiki. Tisti, ki iščete udobje ne boste prišli na svoj račun, saj je na vseh cestah podvozje zelo trdo, na dolgih vožnjah že moteče neudobno.

Mini paceman | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Prepričal ne bo niti tiste, ki stavite na ekonomičnost. Takšen mini ni prida varčen z gorivom, pa saj temu tudi ni namenjen. Tisti, ki ga bo imel, že ve, zakaj je temu tako in se tudi ne bo obremenjeval, ali bo porabil osem, devet ali deset litrov bencina na 100 kilometrov.

Mnogi se bodo še vedno verjetno spraševali, čemu sploh kupiti takšen avto, še posebej, ker skupaj z dodatki v vrednosti 9.000 evrov, končni izdelek stane 37.546 evrov. Gre za prepoznaven slog, trend vozne lastnosti in izstopanje, ki pacemana na cesti naredi drugačnega in posebnega.

Podatki o vozilu: Mini paceman CooperS
Motor: 1.598 cm3, turbobencinski
Moč:184 KM, 135 kW pri 5.500 vrt.
Navor: 240 Nm od 1.600 do 5.000 vrtljajev
Poraba na testu: 8,8 litra/100 km (mešani cikel), izpust 143 g CO2/km
Zmogljivosti: 217 km/h, 7,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 28.450/37.546 evrov (testni)

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.