Avto
544 ogledov

Ne eden, s CO2 zavaja pet novih bencinarjev

Volkswagen EPA
Volkswagen je pojasnil, pri katerih modelih znamk VW, Audi, Seat in Škoda je navajal lažne podatke o porabi in s tem o emisijah CO2. Poleg dizelskih gre za precej več bencinskih motorjev, kot je priznaval doslej. Kar 430.000 grešnih avtov je praktično novih, modelnega leta 2016.

Koncern Volkswagen je objavil seznam vseh modelov, za katere je v ponovnem preverjanju pravilnosti normnih podatkov o porabi in CO2, ki so bili tudi osnova za homologacije in s tem odmero davkov, ugotovil, da so bili lažni. 

V izjavi za javnost so povedali, da gre med vsemi avti za 430.000 volkswagnov, audijev, škod in seatov, ki so modelnega leta 2016. To pomeni, da mnogi niso še niti prodani in so še vedno na parkiriščih predstavništev. 

Laže pet različic TSI bencinarja, tudi najmočnejši štirivaljnik

V nasprotju s prvim sporočilom 3. novembra, ko se je afera Dieselgate z zdravju škodljivimi NOx izpusti razširila še na laž s toplogrednim plinom CO2, pa Volkswagen priznava tudi, da ni prizadet le 1,4 TSI motor verzije ACT (izklapljanje dveh valjev), temveč "lažejo" tudi 1,0 TSI (polo, ibiza leon), 1,2 TSI (jetta), 1,8 TSI (leon) in 2,0 TSI (golf, passat).

Med avtomobili, ki uporabljajo najmočnejšo izpeljanko bencinskega štirivaljnika, sta tudi najbolj sloviti različici golfa, to sta GTI (162 kW/220 KM) in popoprani R (221 kW/300 KM).

  • Popoln seznam VW avtov na črni listi CO2 je dostopen TUKAJ.

Poleg tega se že od prej ve, da imajo močno podcenjene emisije dizelski 1,4 TDI, 1,6 TDI in 2,0 TDI motorji. Pri znamkah Audi in Škoda so prizadeti le dizli. Od novih prizadetih avtov jih je 282.000 volkswagnov, 83.000 je znamke Škoda, 32.000 znamke Seat in 16.000 znamke Audi. 
Še vedno pa ni jasno, kakšna je skupna številka novih in starejših modelov z napačnimi CO2 vrednostmi. Na začetku novembra je VW govoril o številki 800.000, vendar ni povsem jasno, ali še drži. 

VW zagotavlja, da sodeluje z vsemi pristojnimi homologacijskimi uradi in da bo poplačal vse odmerjene dodatne dajatve zaradi višjih izpustov. To bo veljalo tudi za Slovenijo, četudi se je pred dnevi pojavil dvom, ali na ministrstvu za finance nameravajo dodatno obdavčiti kar lastnike.

V nasprotju z emisijami NOx pa Volkswagen zaradi napačnih vrednosti CO2 ne bo vpokliceval vozil, saj ne gre za tehnični problem, tudi varnost ni v ničemer kompromitirana.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.