"Preklopil sem v "režim preživetje. Bilo je predaleč, da bi se vrnil peš," so besede s katerimi je Emile Leray v celoti poenostavil svojo genialnost, ki mu je leta 1993 rešila življenje.
Francoz je svetovno slavo požel potem, ko se mu je, tako, da je predelal razbiti avtomobil v motocikel, uspelo rešiti iz neobljudene maroške puščave.
Leta 1993 se je takrat 43-letni Leray spustil v avanturo za volanom citroëna 2CV, pri nas bolj znanega pod imenom spaček. Avantura se je končala ob cesti, daleč stran od civilizacije, z razbitim in nedelujočim avtomobilom. Situacija je bila brez izhodna. Leray se je zavedal, da se peš ne bo prebil čez neusmiljen teren.
Zdaj upokojeni električar se je domislil smelega načrta - iz delov avtomobila je izdelal povsem funkcionalni motocikel. Hrane in vode je imel le za nekaj dni.
Dvanajst dni napornega dela
Potem, ko je čez noč dobro premislil, na kakšne mehanične prepreke bi lahko naletel pri predelavi avtomobila v motocikel, se je zjutraj lotil dela. Svoj citroën je trgal kos za kosom. Karoserijo je izkoristil za zaščito pred peščenim viharjem, pred izjemno vročim soncem pa je moral zaščititi tudi sebe. Iz nogavic je izdelal dolge rokave in tako zaščitil roke, ki so bile med delom izpostavljene žgočim žarkom sonca.
Iz zadnjega odbijača je naredil nekaj, kar je podobno sedežu, skrajšal je šasijo, motor in menjalnik pa je namestil na sredino. Kar je navdšilo najbolj je bil oprav delo na menjalniku, saj se je Leray boril z zakoni fizike. Najprej je menil, da bo delo dokončal v treh dneh, a je za to potreboval 12 dni. Ko se je vsedel v vozilo, je imel pred seboj še puščavo, ostalo pa mu je še vsega pol litra vode. Po dolgi vožnji so ga našli maroški policisti in ga prepeljali do najbližje vasi. Na koncu je moral celo plačati kazen, ker dokumenti niso več ustrezali vozilu, s katerim so ga našli policisit.
saj piše, da je zgodba neverjetna.
je pa potem še kje je debil kardan za prenos s koles do menjalnika, pa nenazadnje, kako je moter sploh poganjal kolo, ker ima menjalnik diferencial, ki drugo stran vrti v prazno, če je obremenjena samo ena stran. Izmišljotine.
E... tu je slika šasijehttps://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_2CV#/media/File:2CVchassis.jpg