V središču velikopotezne obnove odseka avtoceste, ki povezuje Peking, Hong Kong in Macao, so bili avtonomni delovni stroji, ki so jih izdelali pri podjetju Sany, velikem kitajskem proizvajalcu težkih strojev, ki je med drugim tudi lastnik tovarne betonskih mešalnikov v Kočevju.

V floti avtonomnih vozil, ki so tlakovala avtocestni odsek, so bili 20 metrov širok polagalnik asfalta, šest 13-tonskih valjarjev z dvema valjema ter trije 30-tonski valjarji z gumijastimi kolesi, ki so delovali v formaciji 1+3+3+3.
Operaterji so delo strojev uskladili s pomočjo naprednih algoritmov, satelitskega sistema za pozicioniranje, ki jim je zagotavljal centimetrsko natančnost, ter nizkolatentne komunikacijske mreže, ki je zagotavljala aktualno načrtovanje poti in natančno upravljanje.
Med opremo je najbolj izstopal Sanyjev polagalnik asfalta SAP200C-10, s katerim so prvič na svetu lahko naenkrat polagali asfaltni pas v širini 19,25 metra. S tem se ni le zmanjšal čas polaganja asfalta, ampak je bilo zmanjšano tudi število spojev med asfaltnimi površinami, zaradi česar je takšna cesta bolj gladka, večja pa je tudi njena strukturna trdnost.

Projektanti so poskrbeli tudi za varnost delovnega procesa. Vsak avtonomni stroj v floti je bil opremljen z večplastnimi sistemi za varnost. Med njimi so bili elektronske ograde, funkcije za zasilno ustavljanje in sistemi za zaznavanje ovir. Valjarji so poleg tega delali s takšno natančnostjo, da ni bilo potrebe po uporabi manjših valjarjev za dokončanje robov cestišča.
Kitajci izpostavljajo, da uporaba robotov pri delu močno zmanjšuje potrebo po prisotnosti ljudi na delovišču, ki je potencialno nevarno okolje, kar pripomore k večji varnosti pri delu. Hkrati pa, dodajajo, se zmanjšajo tudi stroški dela. Demonstrirali so tudi potenciale, ki ih uporaba umetne inteligence in avtonomnih strojev prinaša v delovne procese prihodnosti.
Upam, da je DARS prebral novico, ker bodo odsek Lukovica-Zadobrova delali 2 leti!!!!