Dars in prometno-informacijski center sta javnost pozivala k spoštovanju omejitev in varnostne razdalje na gorenjski avtocesti, kjer so se v preteklem obdobju izvajal dela. Na straneh prometno-informacijskega centra so opozarjali, da "zaradi posebne tehnologije preplastitve na gorenjski avtocesti med Naklim in Brezjami na vozišču ostajajo zrna. Ohranjajte varnostno razdaljo in spoštujte omejitev, saj vam sicer lahko ta zrna poškodujejo vozilo. Posebej previdni naj bodo motoristi."
Na cestišče so nanesli dvoslojno tankoplastno prevleko (polimerna emulzija in posip, v debelini 1,6 centimetra). "Smiselno jo je uporabiti na objektih, kjer ni možno višinsko nadvišanje zaradi omejitev (npr. dilatacija) in bi preplastitev zahtevala celovito obnovo objekta ter s tem bistveno večje stroške. Izvedba je hitrejša v primerjavi z asfaltiranjem," eno od prednosti takšne prevleke navedejo na Darsu. "Prevleka prepreči nadaljnje propadanje in s tem podaljša življenjsko dobo asfaltnih plasti."
Testno so prevleko izvedli tudi na delu trase, kjer je počasni pas v betonski izvedbi, kar se je potrdilo kot zelo dobro. O tem so se sicer prepričali že tudi v sosednji Avstriji.
Hitrost mora biti omejena deset dni
"Zelo pomembno pri doseganju učinka te prevleke je, da je deset dni po izvedbi omejena hitrost, da se zrna »uvaljajo«. Potrebno je upoštevati zadostno varnostno razdaljo. Končno pometanje zrn se izvede po poteku deset dni," proces opišejo na Darsu. Omejitev hitrosti so tako že odpravili na odseku med Naklim in Podtaborom, še vedno pa je med Podtaborom in Brezjami oz. Radovljico, kjer bodo omejitve predvidoma odstranili v začetku prihodnjega tedna.
Prometno-informacijski center je opozarjal voznike, naj prilagodijo vožnjo razmeram tudi v izogib poškodbam na vozilih. "Ob upoštevanju postavljene prometne signalizacije in omejitev ni nevarnosti za poškodbe," pravijo na Darsu.
Ni še konec
Odseki, kjer so nanašanje prevleke izvajali v minulih tednih, niso edini, kjer namerava Dars uporabiti to tehniko. "V poletnih mesecih je na smernem vozišču avtoceste proti Ljubljani načrtovana izvedba projekta Preplastitev voziščne konstrukcije na odseku gorenjske avtoceste Brezje–Podtabor–Kranj zahod ter priključku Naklo in manjše sanacije premostitvenih objektov ter tankoplastna prevleka na objektih oz. viaduktih Tržiška Bistrica, Lešnica, Ljubno, Peračica in Dobruša (na istoimenskih kot letos, vendar na drugi polovici avtoceste oz. na drugem smernem vozišču), za katerega trenutno poteka javno naročilo za izbor izvajalca. Predvideno je, da bi izvajalec z deli pričel najpozneje v avgustu, promet bo med deli urejen po dveh začasnih prometnih pasovih v vsako smer vožnje," napoveduje Dars.
Voznike tako v prihodnje še večkrat čaka podobna omejitev, kot smo ji bili priča nedavno. Na odsekih, kjer se nanaša omenjena prevleka, je hitrost omejena na 60 km/h, določena pa je tudi večja varnostna razdalja med vozili. Na žalost številni vozniki tega ne upoštevajo. Gorenjski policisti, ki so izvajali nadzor na omenjenem odseku, so namreč ugotovili, da je vsak osmi voznik na odseku z omejitvijo 60 km/h vozil s hitrostjo nad 107 km/h.
Voziti 60km/h po avtocesti celih 10 dni je za slovenske kekce tako kot če bi jim kdo za jajca obesil 5 kg utež in jih z njo poslal peš v trafiko po cigarete. Nezamisljivo.
Ta preplastitev je vse kar nekaj. Ko pelješ po tem "asfaltu" je GLASNO in pa zelo grobo, hitreje požre gume.
Te omejitve se noben qurac ne drži,samo jest idiot vozm tam 60 in vsi mim mene,pa še gledajo me,ko da sem vesoljček!