Avto
200 ogledov

Nissanov bencinski motor po moči in porabi goriva primerljiv z dizlom

Infinitijev VC-T motor s prilagodljivim kompresijskim razmerjem Infiniti
Nissanova luksuzna znamka Infiniti bo jeseni na avtomobilskem salonu v Parizu predstavila nov bencinski motor za katerega pravijo, da se lahko po moči in učinkovitosti, tudi po porabi goriva, primerja z dizelskimi motorji.

Infiniti bo svetu premierno predstavil prvi motor, ki bo postregel s prilagodljivim kompresijskim razmerjem. Gre za štirivaljni VC-T motor, ki naj bi v izdelvo motorjev z notranjim izgorevanjem uvedel revolucionarne spremembe.

Po trditvah japonskih inženirjev bo bencinski motor postregel z ekonomičnostjo dizelskim motorjev in močjo šestvaljnika. Dvolitrski štirivaljni motor z močjo 199 kilovatov (270 KM) in 390 Nm navora bo v motorni paleti zamenjal 3,5-litrski V6 motor podobne moči in navora. Pri Infinitiju navajajo, da v primerjavi s šestvaljnim motorjem novi motor porabi za 27 odstotkov manj goriva. Še več, navor in poraba je primerjiva z njihovimi dizelskimi motorji.

Motor je hkrati cenejši od zdajšnjih prisilno polnjenih dizelkih agregatov, so na tiskovni konferenci povedali Nissanovi strokovnjaki za nove tehnologije.

Zamenjava za dizle

"Dizelski motorji so danes vroča tematika. Mi verjamemo, da bo naš novi motor brez težav pomenil zamenjavo za napredne dizelske motorje, kot jih poznamo danes," pravi glavni Nissnaov inženir Kinichi Tanuma, ki vodi razvoj Infinitija na Japonskem.

James Chao, strokovnjak pri analitskem podjetju IHS Automotive, pa je za Automotive News Europe povedal: "Povečanje učinkovitosti motorjev z notranjim izogrevanjem je za avtomobilske proizvajalce ključnega pomena. Vsi vozniki in voznice ne bodo sprejeli baterijskih avtomobilov na elektriko. Toda pred proizvajalci vozil so še veliki izzivi. Na primer cena razvoja in izdelave ter kompleksnost motorjev, kot tudi potencialne težave z nemirnostjo motorjev in vibracijami."

Infiniti bo konec septembra v Parizu predstavil zgolj motor, ki ga bodo v vozilu prvič predstavili prihodnje leto, so še povedali Nissanovi inženirji. Zelo verjetno bodo štirivaljni motor s prilagodljivim kompresijskim razmerjem vgrajevali tudi v vozila znamke Nissan, možno pa je tudi, da ga bomo videli pod motornimi pokrivi sorodnih koncernskih modelov znamke Renault.

Optimalno kompresijsko razmerje

Za motorje na notranje zgorevanje velja, večje je kompresijsko razmerje, bolj učinkoviti so, poraba je nižja, z dodajanjem turbin pa se izboljša tudi odzivnost v nižjih vrtljajih delovanja motorja. Kompresijsko razmerje pri bencinskih motorjih je 8:1, ali 10:1, pri ekostičnih športnih avtomobilih 12:1, le Mazdi je uspelo kompresijsko razmerje svojih vozil s tehnologijo Skyactiv izboljšati na rekordnih 14:1.

VC-T Infinitijev motor pa bo dovoljeval prilagoditve kompresijskega razmerja. Kar pomeni, da bo kompresijsko razmerje odvisno od trenutnega dogajanja na cesti. Pri Nissanu pravijo, da bo motor kompresijsko razmerje prilagajal med razponom 8:1 do 14:1.

Komentarjev 1
  • a04fcc1478065fdf1a95135fefb1e4e18500f9f6 19:10 17.avgust 2016.

    Bleh... dokler se uporablja nafta niso taki motorji noben napredek. To je isto kot če bi se vprašali ali hočete umreti s šusom v glavo ali s šusom v srce. Dejstvo je, da z nafto uničujemo planet in s tem ...prikaži več pospešujemo svoje lastno uničenje.