Znano je, da je znamka Tesla po letih debelih krav, ko je bil model Y celo najbolj prodajan globalni model, v zadnjem letu beleži precej drugačne prodajne številke in krčenje tržnega deleža. Daleč največjo prodajo dosega z zgolj dvema modeloma, ki pa nista več najmlajša. Model Y je bil kot zadnji lansiran že 2020. Obenem so ju v tehnološkem smislu začeli dohitevati in prehitevati tudi konkurentje iz Evrope in vzhoda, konkurenca med srednje velikimi križanci in limuzinami je postala že zelo ostra.
Tesla se je že pred nekaj časa javno odpovedala ideji, da bi izdelovala še kakšen manjši in cenejši model z volanom za množice. Naslednje generacije modela 3 in Y pa še ni na vidiku, menda nastajajo zamude pri razvoju platforme nove generacije, ki bi omogočila uporabo številnih novih tehnologij.
V tem vmesnem obdobju je zato znamka ubrala pragmatični pristop, delno oskubila model Y in ga trgu ponudila po še bolj atraktivni ceni.
Kaj je drugačnega?
Model Y standard, kot zdaj najcenejšo izvedenko imenujejo pri znamki, ohranja enako prostornost za pet potnikov. V primerjavi z model Y premium, ki je novo ime za dosedanje različice, standard verzija nima kar nekaj lastnosti, ki so bile doslej samoumevne: oblazinjenje je tekstilno, avdio sistem ima manjše število zvočnikov, ... Ni več niti zadnjega zaslona na dotik.
Novost je prostor za shranjevanje med prednjimi sedeži za vsakdanje predmete. V serijski opremi pa ostajajo na primer oddaljen dostop prek mobilne aplikacije, načrtovalnik poti z razpoložljivostjo polnilnic Supercharger v realnem času, številne možnosti za igranje iger in zabavo ... Vključeni so tudi digitalni ključ, Sentry Mode in podobne funkcije.
Del serijske opreme ostaja tudi 'avtopilot', medtem ko je bo vsak izdelan avto imel potrebno strojno opremo za kasnejšo morebitno nadgradnjo za (pol)samodejno vožnjo. Avto se bo tudi normalno posodabljal z novimi rešitvami, kot je to standard pri vseh teslah.
Tudi od zunaj se model Y standard izvedba oblikovno loči od premium izvedenk: dobila je novo obliko prednjega in zadnjega odbijača, izgubila pa značilno LED povezovalno letev na nosu in zadku. Na voljo so le tri barve zunjanjosti in ena notranjosti ter en dizajn platišč.
Glede tipa in kapacitete baterije znamka ne navaja podatkov. Šlo naj bi za najbolj učinkovitega Y doslej z normno porabo 13,1 kWh/100 km. Z enim polnjenjem obljubljajo doseg do 534 kilometrov. Seveda je elektromotor le en, poganja zadnjo os. Pospešek do 100 km/h je 7,2 sekunde, kar je 1,5 sekunde počasneje od premium RWD.
Istočasno z model Y standar je Tesla v ZDA predstavil tudi model 3 standard, vendar ta v Evropi za zdaj ni na voljo.
Model Y standard je v Sloveniji na voljo za 39.990 evrov, kar ob vključeni subvenciji 6.500 evrov pomeni ceno za stranko od 33.490 evrov brez vključenih dodatnih stroškov. To hkrati pomeni, da po trenutnem ceniku model Y standard stane natančno toliko kot vstopna limuzina model 3 rear wheel drive.
Prve dostave model Y standard naj bi bile že novembra.
Premium različica RWD bo po novem ceniku dražja za 10 tisočakov, izvedenka z dvema motorjema, ki se zdaj imenuje all-wheel drive, pa bo stala od 52.990 evrov. Na vrhu Y razreda je izvedenka premium za 61.990 evrov. Tako kot ostale model Y izvedenke bodo tudi standard izdelovali v nemški tovarni pri Berlinu.