Ena glavnih nalog avtomobilskih proizvajalcev v prihodnosti bo prepričati mlade, da sploh še razmišljajo o nakupu avtomobila. Pred njimi je težka naloga, pa čeprav se ve, na čem mladi trošijo denar. 600 evrov za nov pametni telefon je zanje prvi na seznamu materialnih dobrin danes, ne ustavi jih niti več deset evrov "težka" mesečna naročnina. Na drugi strani avtomobili, sploh za mlade, ki živijo v večjih mestih, niso več tisto, kar bi jih zelo zanimalo.
Kako torej povrniti strast mladih za avtomobile? Citröen je v Parizu predstavil enega od receptov v novi generaciji modela C3. Funky dizajn, kar so poskušali že mnogi, drugo pa je integracija interneta v vozilo in možnost snemanja ter deljenja svojih fotografskih in video kreacij.
Ve se, kdo je njegov idol
Citroën C3 je eden ključnih avtomobilov za francosko avtomobilsko znamko, še posebej potem, ko so premium model DS3 ločili od znamke Citroën, hkrati pa pravšenji za nagovarjanje mladih.
Že prvi pogled na avtomobil, ki stoji v središču Citroënovega razstavnega prostora v Parizu, sem prepoznal, od kje Francozom navdih za vozilo. Domiselni detajli, kot so zračne blazine (Airbump) na vratih, ozki LED žarometi in velike okrogle dnevne luči ter nizek položaj meglenk pod odbijačem so povzeti iz model C4 cactusa. Zračne žepe so postavili nižje kot pri C4 cactusu, kar se mi zdi malo nelogično, saj naj bi ščitili karoserijo pred buškami vrat drugih avtomobilov. Očitno se Airbumpom ne bomo mogli pri Citroënu izogniti niti v prihodnje, saj se dodatek obeta tudi na nekaterih naslednjih modelih z dvojno puščico. Najprej na C3 picassoju, ni pa izključeno, da tudi na kakšnem večjem vozilu.
Kot omenjeno se je že na našem primerjalnem testu križancev izkazalo, da je x-faktor pomemben pri odločitvi za nakup avtomobila. C4 cactus je bil največji posebnež med križanci in tako bo verjetno tudi pri C3. Všeč mi je, da so ohranili ročaje, ki posnemajo prtljago, tudi druge obdelave so posebne, armaturno ploščo lahko obdajajo mehki in na otip prijetni materiali, barve so žive, s čimer nagovarjajo mlade voznike, zaradi vidnega dizajnerskega vložka je vtis zelo francoski. A je še vseeno bolj konvencionalen kot C4 cactus.
Še bolj všeč pa mi je dejstvo, da je avtomobil veliko bolj kompakten, medtem ko se za prijetno odebeljenim volanom sedež lahko nastavi v položaj za športno vožnjo. Sestavljen je bolje kot C4 cactus, vidno manj se je varčevalo. Na primer - zadnja stekla so električno pomična in ne na zaklop, zadnja klop je deljiva v razmerju 40/60, pri cactusu sploh ni deljiva …
Trk posname kamera na vetrobranskem steklu
Najpomembnejša nova tehnologija je connectedCam kamera z dvema megapiksloma ločljivosti, ki izpod vetrobrana omogoča fotografiranje ali snemanje dogajanja na cesti ter deljenje teh vsebin z znanci prek socialnih omrežij. V primeru trka kamera avtomatsko posname okoliščine in sicer 30 sekund pred trkom in minuto po njem. Iz zapisanega gre sklepati, da kamera pravzaprav ves čas snema dogajanje na cesti. Kako bodo kamero prilagodili zakonodaji v različnih državah, bomo še videli. V Sloveniji naj bi bili pogovori v teku, kamera pa naj bi bila del serijske opreme pri najbolje opremljeni različici, drugače pa jo bo mogoče izbrati iz seznama doplačljivih dodatkov.
In kako deluje? Preprosto. Potrebna je aplikacija na pametnem telefonu in wi-fi točka, ki jo omogoča avtomobil. Telefon je v trenutku povezan z vozilom, slike pa se prenašajo na telefon in obratno. Potniki si lahko slike pogledajo na zaslonu na dotik. Tudi ta je izboljšan, bolj intuitiven, na kar je pri C4 cactusu letelo največ zamer.
C3 prinaša še druge novosti, med drugim opozorilnik nenamerne menjave voznega pasu in nadzor mrtvega kota, vzvratno kamero in opozorilo na nezbranost.
V prihodnjem letu in pol naj bi družina C3 dobila še novega enoprostorca in malega suva.
gregor.prebil@zurnal24.si
A veš kaj pišeš
Lep avto, tko kt cactus.
mlade in stare (tudi mene) gane samo en avto in to je TESLA. Pa ne toliko ker je električen, amapak ker je iPhone med avtomobili!Tale citroen je samo za v kanto.