Če bo obveljala regulativa Gospodarske komisije UN za Evropo (UN-ECE) R 117.04, bi se lahko v Evropi na leto izognili nabiranju 128 milijonov izrabljenih avtomobilskih pnevmatik in izpustom 6,6 milijona ton ogljikovega dioksida. Tako so izračunali pri proizvajalcu gum Michelinu.
Namen nove regulative, ki v Evropi velja od1. julija letos, je zagotovitev,da gume, ki so bile v uporabi daljše obdobje, še vedno ohranjajo določene varnostne lastnosti. Za regulativo stoji zamisel, da bi lahko gume uporabljali dalj časa, kar bi koristilo predvsem okolju. V gumarski panogi so novo regulativo sicer pozdravili, vendar so ob tem zelo previdni.
Je 1,6 mm še varna globina profila?
Za zdaj je edino Michelin priporočil uporabo svojih gum vse do zakonskega minimuma 1,6 milimetrov profila na tekalni površini. Svoje priporočilo so utemeljili na predpostavki, da je to edini način, da tudi gumarji naslovijo na trenutne izzive, kakršni so trajnostni pristop in varčevanje s surovinami, hkrati pa še vedno ohranijo varno globino utorov na tekalni površini gum.
Tudi pri nemškem avtomobilskem združenju ADAC novo regulativo pozdravljajo, vendar pa so kritični do Michelinove obljube, da so gume z 1,6 milimetra profila še varne. Šef za testiranje vozil pri združenju Dino Silvestro pravi, da čeprav se proizvajalec jasno zavzema za podaljšanje življenjske dobe gum, kar bi imelo določene rednosti na področju trajnosti in zmanjševanja stroškov, je to že na robu sprejemljivega.
Dodaja, da nova regulativa ne upošteva vseh relevantnih aspektov. Preskusili naj bi le vozne manevre z longitudinalno dinamiko, kakršno je zaviranje na mokri podlagi s preostalo globino profila dva milimetra, niso pa preskusili kritičnih voznih manevrov na področju lateralne dinamike, torej prečnih premikov.
Testi zelo omejeni
Podobne zadržke ima tudi Michael Schwämmlein, izvršni direktor za tehnologijo pri zvezi prodajalcev gum BRV. Pravi, da se testi oprijema na mokri podlagi nanašajo zgolj na vzdolžni oprijem v vodi z globino med 0,5 in 1,5 milimetra. Ne nanašajo pa se na obnašanje gum med splavanjem, kjer so izrabljene gume najšibkejše.
ADAC-ova študija je pokazala, da pri globini profila dva milimetra pride do resnega zmanjšanja zmogljivosti na področju prečne dinamike. To pomeni, da je voznik izpostavljen tveganju, da bo avtomobil med prehitro vožnjo skozi ovinek nenadoma izgubil stik s podlago, kar se bo končalo z nesrečo.
ADAC in BRV zato kljub odredbi UN-ECE priporočata, da vozniki za lastno varnost letne gume zamenjajo, ko so na njih ostali vsaj še trije milimetri profila, zimske pa, ko je na njih ostalo še štiri milimetre profila.
ko je goodyear dal na trg prvo ultragrip zimsko pnevmatiko je imela okoli 14 mm profila, današnja ima 8mm. to je napredek. kot drugo, fiat tipo iz leta 1990 je tetal 1000 kg, polno obremejen pa 1500kg, dons tehta avto… ...prikaži večo prazen blizu 2 ton. gume pa ?! raje pomečite iz avtov pol krame, omejite najvišjo hitrost na 160 km/h - kar je več kot je omejitev na cesti. pa bo guma spet živela lahko leta in leta