Renault rafale v vlogi novega predsedniškega avtomobila ilustrira velike spremembe, do katerih je v zadnjih leti prišlo v francoski avtomobilski industriji.
Nobena znamka ne proizvaja več klasičnih limuzin, ki so vedno bile najbolj prikladni avtomobili za predsedniški protokol. Renault safrane, peugeot 607 ali citroën C6 so že dolgo stvar preteklosti, nobena znamka pa tudi ne izdeluje več močnih 6- ali 8-valjnih motorjev.
Francoski predsednik Macron se je zato v zadnjih letih vozil v različnih SUV-jih. Zadnja pridobitev v predsedniški garaži je renault rafale, ki so ga za protokolarno uporabo predelali specialisti za predsedniške avtomobile in vrsta znanih rokodelcev.
Največja sprememba v primerjavi s serijskim rafalom je občutno podaljšanje zadnjega dela za sredinskima stebričkoma B, s čimer se je povečal predvsem prostor za zadnje sedeže. Spremembe se sicer na rafalovi zunanjosti niti ne opazi preveč. Vstop na zadnje sedeže olajšajo tudi električna vrata.
Za povečanje varnosti so karoserijo tudi "blindirali", pri čemer so pretežno uporabili kompozitne materiale, ki niso korenito povečali mase avtomobila. Tudi šasija je bila deležna predelav, da se lažje spopada z večjo maso, poveča pa tudi udobje in varnost same vožnje. Pri varnostni zasnovi rafala so Renaultovi inženirji sodelovali s specialisti za oklepna vozila ter pripadniki predsedniške varnostne službe.
Predsednikov rafale je v modri barvi "Bleu Presidence" s posebno površinsko obdelavo, ki odbija sončno svetlobo in pripomore k zmanjšanju temperature karoserije do 10 stopinj. V sončnem vremenu ustvari tudi poseben kovinski učinek. Vozilo je opremljeno tudi z 20-palčnimi platišči, na katerih so Michelinove celoletne gume.
Na sprednjih vratih so značke v barvah francoske zastave, trikolora pa sije tudi na prednji maski. Nosilca zastav na prednjih blatnikih sta med neuporabo skrita, da ne motita splošnega videza avtomobila.
Kabina je zasnovana kot mobilna pisarna s poudarkom a zvočnem udobju, zasebnosti in reprezentativnosti. V zadnjem delu kabine je urejen ergonomski delovni prostor z učinkovito klimatsko napravo in okrepljeno zvočno izolacijo.
Osrednja konzola in deli armaturne plošče so okrašeni s črnim pirenejskim marmorjem, ki ga je dobavilo francosko podjetje Mineral Expertise, elemente iz temnega lesa pa je zagotovil izdelovalec pohištva Ludovic Avenel.
Sedeži so oblečeni v Renaultovo premijsko usnje, zračeni in prešiti z modro dreto. V zglavnike je lasersko vgraviran emblem Republike Francije. Konzola med zadnjima sedežema je oblečena v alkantaro, v sodelovanju pa sta jo zasnovala Renaultovo oblikovno središče in podjetje Design & Solution.
Za pogon skrbi znani priključno hibridni sklop s sistemsko močjo 220 kilovatov E-tech 300 plug-in hybrid, ki ga sestavljajo 1,2-litrski trivaljnik in trije elektromotorji in z 22 kWh baterijo zagotavlja približno 100 kilometrov električne vožnje.
Spet jih bo dobil na gobec od svoje ;-)
Do elizejske palače bo dobro.