Ima vse, kar imajo veliki, je bil slogan morda ene najbolj znanih avtomobilskih reklam vseh časov, ki se je vrtela na slovenskih televizijskih zaslonih. Morda se še spomnite, kako se je bogat arabski šejk raje izbral malega clia, kot, da bi se usedel na zadnji sedež dolge in razkošno biserno bele limuzine. Vse ostalo je zgodovina.
Clio je že vrsto let eden ikona znamke Renault, pa tudi eden najbolje prodajanih avtomobilov v Evropi. Ta hip je številka 1, tudi v Sloveniji. Njegov uspeh ni naključje – za njim se skriva več ključnih dejavnikov oziroma "bistvenih skrivnosti", ki skupaj tvorijo recept za njegov dolgoročni uspeh.
Športen, izklesan, večji, a ostaja kompakten
Pri Renaultu verjamejo, da ima vse atribute tudi šesta generacija, ki je najprej šokirala z videzom. "Jaguar, fiesta, BMW X2, ferrari ... " vse te avtomobile so začeli naštevati novinarji, ki so se zbrali na razkritju novega clia. Najavili so ga najvidnejši šefi francoske znamke. Preden se je v soju žarometov zapeljal po krožni stezi prireditvenega prostora, da smo si ga ogledali z vseh strani, sta imela besedo šef oblikovanja Laurens van der Acker in novi generalni direktor znamke Renault Fabrice Cambolive, ki je letos zamenjal očeta Renaultove preobrazbe Luco de Mea.
"Ni časa za status quo. Avtomobilska industrija se spreminja neverjetno hitro. Treba je biti učinkoviti, hitrejši, nikoli še ni bilo tako veliko izzivov v sprejemanju strategiji. Imamo najbolj dinamično paleta v zgodovini znamke. Novi clio nadaljuje zmagovalno strategijo, kljub strožji zakonodaji na področju izpustov. Ključ je prilagodljivost. V času, ko se avtomobilska industrija deli na dve veji, električno in na motorje z notranjim zgorevanjem. Želimo, da bodo naša vozila dostopna vsem. Clio 6 kupcem ponuja najbolje od obeh tehnologij. Clio je naša identiteta. Je številka 1 v Evropi. Do danes smo jih prodali 17 milijonov. Novi clio hibrid se ponaša z najnižjimi emisijami in povprečno porabo 3,9 l/100 kilometrov. Novega clia smo pognali do roba, na vseh področjih. Verjamemo, da na trgu še vedno obstaja prostor za male modele. Clio bo obračal glave. Z njim močno računamo tako na fizične kot poslovne - flotne kupce. Prinaša umetno inteligenco v povezavi z Googlom, prvič v razredu. Tehnologijo iz večjih modelov. Opremo iz višjih razredov. Spet dvigujemo letvico. To je moderna interpretacija najbolje prodajanega vozila," je bil jasen Cambolive.
Oblika vsekakor šokira. Novinarji so se med seboj zbadali, da je moral glavni oblikovalec Laurens van der Acker poslušati veliko kritik na račun drznosti četrte generacije clia, zato je šel pri šesti tako daleč. Heroja, s tem je van der Acker mislil na aktualno, peto generacijo clia, smo spremenili v super heroja, je povedal novinarjem.
Generacijska menjava je jasno vidna že od zunaj. Sprednji del je bil preoblikovan, z izrazito geometrijskimi dnevnimi LED lučmi in masko hladilnika, ki je vizualno potegnjena naprej. Zadnji del ima deljene luči in spojler, kar je jasen oblikovalski preskok. Proporcije so bolj dinamične, oblika pa spominja na kupe. V primerjavi s predhodnikom je novi clio v dolžino zrasel za 6,7 centimetra na 4,12 metra, v širino za skoraj štiri centimetre (1,77 metra) in v višino za nekaj manj kot centimeter. Ostaja pod mejo 4,20 metra, kar ga uvršča v klasični segment B. Prtljažnik ima volumen do 391 litrov prostora.
Tudi v živo je novi clio videti naravnost atletski. Ima mišičasto obliko, značilno masko hladilnika z diamantnim vzorcem in LED luči, ki jih je navdihnil koncept embleme. Tudi grafika dnevnih luči je popolnoma nova, spet navdihnjena z logotipom znamke. Najbolj presenetljiva pa je silhueta strehe, ki ni daleč od kompaktnih kupejev. Ta vtis še okrepi skrita kljuka zadnjih vrat. Zanimive so tudi zadnje luči. Tukaj ne boste našli modnega LED traku. Prednost so dobile štiri ločene luči v obliki diamanta - dve v blatnikih in dve v pokrovu prtljažnika. Športni poudarek podpirata antena v obliki plavuti morskega psa in zadnji spojler. Izpuh je skrit pod odbijačem. Clio si je zaradi spremembe formata lahko privoščil tudi bolj čustven dizajn. Zrasel je praktično v vse smeri, kolesa pa lahko merijo do 18 palcev.
Ko se združita umetna inteligenca in Google
To se odraža tudi v notranjost, ki je zelo moderna in tehnična. Kabina je taka, kot smo je vajeni v električni petki, a še dodelana in tehnično izboljšana. Na armaturni plošči se lahko pojavijo tekstil, pa tudi alkantara. Sedeži so odlični, saj v primerjavi z zdajšnjimi nudijo še dodatno oporo. Na zadnji klopi bo dovolj prostora za kolena in glave najstnikov, ki rastejo hitro. Clio je torej kompakten, a prostoren, ponuja dovolj prostora za manjše družine ali pare. V kabini smo opazili nove odlagalne prostore, vključno z novim predalom med sedežema.
Renault je vidno posegel tudi na notranjost. Posebej presenetljiva je armaturna plošča, prevlečena s tkanino (odvisno od opremljenosti), ki jo dopolnjuje ambientalna osvetlitev z do 48 barvami. Glede na različico so uporabljeni reciklirani materiali. Digitalni zasloni so del serijske opreme: dva 10-palčna zaslona zagotavljata informacije o kokpitu in infotainmentu. Tehnično gledano so prvič uporabili tako imenovani infotainment sistem »OpenR link« z integriranimi Googlovimi storitvami, vključno z Google Zemljevidi, Asistentom in trgovino Google Play . Tisti, ki ne želijo povezati svojega pametnega telefona, lahko še vedno uporabljajo glasbo, navigacijo in pretakanje brez zrcaljenja aplikacij.
Sodobni duh predstavljata dva 10,1-palčna zaslona. Eden deluje kot instrumentna plošča, drugi pa kot infotainment sistem OpenR Link z vgrajenimi Googlovimi storitvami, podatkovnimi paketi in obsežno povezljivostjo. Pri Renaultu so nam dejali, da so vključili kar 100 aplikacij. Tudi sama grafika je močno izboljšana. Na voljo je tudi ambientalna osvetlitev z izbiro 48 barv, indukcijski polnilnik in dva vhoda USB-C. Za varnost skrbi do 29 funkcij asistenčnih sistemov, kar clia postavlja ob bok večjim in dražjim bratom in sestram in nadaljuje slogan »ima vsa, kar imajo veliki«. Na voljo so prilagodljiv tempomat s polnim zaviranjem, ohranjanje vozila na voznem pasu, zaznavanje vozil z zaviranjem v primeru nevarnosti trčenja, opozorilo za varno izstopanje iz vozila in 360-stopinjska kamera. Nadležno opozorilo o omejitvi hitrosti je mogoče izključiti z dvojnim klikom na ločenem gumbu strojne opreme My Safety, kar je izjemno praktično. Prtljažnik ima volumen spodobnih 391 litrov. Dostop olajšata prestavljeni gumb za odpiranje neposredno na petih vratih in 40 mm znižan nakladalni rob.
118 kilovatov moči za boljše pospeške in porabo manjšo od štirih litrov
Če je še kdo upal, da bo pod motornim pokrovom uzrl dizelski motor, to je v kompaktnih vozilih že davno pozabljeno. Hibrid so sedanjost, pravijo pri Renaultu, kjer stavijo na polni hibrid clio E-Tech 160. Tudi aktualna generacija je imela polni hibrid, vendar gre za novo različica, kjer osnovo namesto prejšnjega motorja 1.6 SCe tvori atmosferski 4-valjni 1.8 SCe, ki deluje v Atkinsonovem ciklu. Povezan je z elektromotorjem in 6-stopenjskim večmodalnim menjalnikom brez sklopke, ki ima dve prestavi za električni pogon in štiri za bencinski pogon. Petnajst možnih kombinacij skupnega delovanja obeh motorjev (električnega in bencinskega) glede na uporabo omogoča optimiziranje prijetnosti vožnje, porabe goriva in izpusta CO2. Sistem samodejno izbira med načini delovanja pogonskega sklopa. Energija se med rekuperacijo shranjuje v litij-ionski bateriji z zmogljivostjo 1,4 kWh.
Rezultat? Pospešek od 0 do 100 km/h v 8,3 s, sekundo manj kot pri predhodniku. Izpust CO2 je omejen na rekordnih 89 gramov na kilometer zahvaljujoč manjši porabi goriva v kombiniranem ciklu od pogonskega sklopa full hybrid E-Tech 145, ki je zdaj zgolj 3,9 litra na 100 kilometrov. To je za 40 odstotkov manj od porabe običajnega bencinskega motorja. Pri Renaultu so nam povedali, da novi clio full hybrid E-Tech 160 do 80 odstotkov mestnih in primestnih voženj opravi na električen pogon, njegov doseg pa je do 1.000 kilometrov.
Položaj v Renaultovem portfelju in cena
Clio je z vsemi posegi v obliko, tehniko, material in pogon prestopil v ligo višje. Kaj se bo zgodilo s ceno? Šef prodaje pri Renaultu Ivan Segal nam je dal tako vedeti, da cene še ne komunicirajo, a na naše pod vprašanje, ali so samozavestni, da bo ostal številka 1, kar pomeni, da bo dosegljiv kupcem različnih kupnih moči, je ostal jasen: "Zagotovo." Clio torej ostaja množični model, smo dobili zagotovili. Še več, zaradi učinkovitosti, majhnih emisij in majhne porabe goriva močno cilja na flotne kupce. Pravijo, da je dovolj majhen za mesto, a dovolj udoben za daljše poti.
Novi model naj bi do prvih kupcev prišel do konca letošnjega leta oziroma najkasneje do začetka prihodnjega leta. Šesta generacija se bo še naprej proizvajala v turški tovarni v Bursi, kjer dnevno s proizvodne linije zapelje več kot 1000 enot. Tovarna v Revozu naj bi do nadaljnjega še vedno proizvajala clia pete generacije.
Jaguar,ford,peđo…kaj so mel razprodajo ostankov al kaj??
Popoln avto za naše politike,da bodo kaj prišparali
Malo so si forda sposodili!