Direkcija za infrastrukturo je na podlagi preteklih izkušenj posodobila navodila za zaporo državnih cest, ki jih morajo upoštevati projektanti in izvajalci del. Spremembe se nanašajo na ustreznejši način obveščanja voznikov o vrsti in dolžini zapore.
Po novem je sedaj v elaboratu lahko predvidena tudi izdelava tabel z obvestili voznikom o zapori, so za Žurnal24.si pojasnili na Direkciji za infrastrukturo, ki jo še vedno vodi Damir Topolko, čeprav je premier Marjan Šarec od pristojne ministrice Alenke Bratušek že pred časom zahteval njegovo zamenjavo.
Table z ustreznimi obvestilnimi napisi bodo morale biti obvezne, če bo izpolnjen eden od štirih pogojev:
- kadar gre za popolno zaporo brez obvoza za čas 30 min ali več,
- kadar gre za popolno zaporo z obvozom, ki pomeni bistveno podaljšanje poti,
- kadar gre za popolno zaporo z obvozom na cesti s PLDP 7.500 vozil/dan ali več,
- kadar gre za delno zaporo, pri kateri se zapre vsaj en vozni pas, na cesti s PLDP 15.000 vozil/dan ali več.
Če bo investitor neke prenove direkcija za infrastrukturo, torej v primeru obnove glavnih državnih cest, potem bodo odslej uporabljali tudi tablo, na kateri je datum začetka in predviden konec zapore odseka. Primer takšne table je spodaj levo.
![Obvestilne table o zapori | Avtor: DRSI](/media/img/29/f4/7e632985db1284e73878.jpeg)
Posodobili so tudi pravila, kdaj je koncesionar zavezan k obveščanju lokalnega prebivalstva o zapori na "lokalno običajen način".
Kot eden najbolj svežih primerov novosti, ki je že v uporabi, je obveščanje voznikov o delni zapori na Delavskem mestu v Kranju, saj so obvestilne in ustrezne obvozne usmerjevalne table za tovorni promet postavljene že na avtocesti, prav tako so nanizane na vseh glavnih cestah v okolici gorenjskega središča.
dezurni@zurnal24.si