Avto
42177 ogledov

Obetajo se velike spremembe pri nakupu avtomobila

Nakup avtomobila Profimedia
Nakup novega avtomobila zna biti zelo zapleten. Poleg številnih različic opreme ima kupec na voljo še "neskončen" seznam možnih dodatkov za doplačila. To tovarnam povzroča precej preglavic pri proizvodnji vozil, dobavnih rokih, povzroča pa tudi dodatne stroške. V prihodnje naj bi bilo drugače.

Avtomobilska industrija se sooča z resnimi težavami in tokrat gre za več kot globoko krizo, ki znamke sili v nižanje stroškov, kjer koli je to mogoče. Eno ključnih vprašanj je doplačilna oprema. Zdi se, da je jama brez dna za tovarne in kupce.

Neskončen seznam možnosti, ki so jih kupcem servirali, da bi trgovci v prodajnih salonih iz njih iztržili več denarja na račun personaliziranih avtomobilov, se bliža koncu. Ta koncept je postal nevzdržen. Trend omejenih možnosti je začela Tesla, sledili pa so ji tudi kitajski tekmeci. Znamke bodo morale zmanjšati število kombinacij paketov opreme in seznam možnosti, saj tovrstna prodaja prinaša vse manj dobička.

Gretje volana | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Če smo še pred tremi leti Evropejci za doplačila v povprečju zapravili 3.000 evrov, je zdaj običajni znesek po oceni spletne strani, ki se ukvarja z avtomobilsko statistiko Jato Dynamics okoli 2.000 evrov. Kupci izbirajo bolj modro in bolj pazijo, za kaj zapravijo denar. Za nameček je vse večje število sistemov za pomoč vozniku obveznih in so del serijske opreme, zato jih je nemogoče prodajati kot dodatno opremo.

Veliko sistemov je postalo serijskih

Časi so se spremenili, kar dokazuje dejstvo, da so "polni LED" žarometi zdaj del serijske opreme tudi pri majhnih modelih, na trgu EU pa se po novem noben avtomobil ne prodaja brez avtomatskega zavornega sistema, sistema za ohranjanje voznega pasu, asistenčnega sistema za spremljanje hitrostnih omejitev in opozarjanja na prekoračitev hitrosti ...

Obdobje posebne opreme se bliža koncu, saj je osnovna oprema na avtomobilih vse obsežnejša in enostavnejša za uporabo. Delno so krivi tekmeci iz Kitajske, ki so »nakičeni« z najrazličnejšimi serijskimi pomagali, kar bo imelo vpliv tudi na evropske modele vozil.
Naraščajoči življenjski stroški kupcem v Evropi puščajo vse manj prostora za dodajanje avtomobilskih dodatkov. Kupci so vse bolj zadovoljni s serijsko opremo ali malo več kot to. Po podatkih specializiranega svetovalnega podjetja Jato Dynamics je bilo samo v prvem polletju na petih največjih evropskih trgih za opcije v novih avtomobilih fakturiranih okoli 12 milijard evrov.

Matrični LED žarometi | Avtor: Opel Opel

Pri manjših avtomobilih je znesek običajen paket doplačil 530 evrov, pri avtomobilih višjega razreda pa je bila povprečna cena dodatne opreme v povprečju 14.707 evrov.

Pri Mercedesu kupci za 11 najpogosteje izbranih doplačil odštejejo v povprečju 10.580 evrov, izjema je razred G, saj lahko posebno barvanje tega modela stane več deset tisoč evrov. Pri Audiju in BMW kupci za dodatke namenijo nekaj več kot 7.000 evrov.
Trenutno stanje je doseglo nevzdržno raven tudi za podjetje iz Wolfsburga. Cenik novega golfa namreč doplačilno opremo zgošča na manj straneh kot do zdaj. Tako je v ponudbi le en opcijski »volan« v primerjavi s petimi v letu 2021, število kombinacij različnih pnevmatik in platišč pa so zmanjšali z 31 na 17.

Pri vrhunskih modelih, kot je BMW, so možnosti prilagajanja v seriji 5 ogromne. V ponudbi je osem različnih izvedb vetrobranskega stekla - z ali brez zvočne izolacije, s toplotno zaščito ali brez, s funkcijo gretja, s head-up zaslonom itd. Skupno ima serija 5 samo v segmentu stekla več kot 39 konfiguracij. Vendar pa bo prišlo do znižanja.

Golf eTSI | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Vse to prinaša velike stroške, sploh, ker številni kupci v zadnjem času vse bolj ignorirajo doplačilne možnosti. Evropejci zdaj spreminjajo strategijo in kopirajo Teslo in kitajske proizvajalce. Nekatere znamke ponujajo dva paketa bogate serijske opreme, vključno z varnostnimi elementi, ki so v avtomobilu že serijski. Največ šest barv z najpogostejšimi barvami, dva tipa platišč in dva ambienta notranjosti. Ravno toliko, da bi zadovoljili potrebo po tem, da strankam ponudijo več kot eno možnost. Prišlo bo do tega, da je treba število opcij zmanjšati na tisto, kar kupci potrebujejo, namesto da avtomobilski proizvajalci ponujajo neskončen seznam večinoma predragih možnosti, ki jih kupci na splošno ne razumejo ali ne znajo uporabljati.

dezurni@styria-media.si
 

Komentarjev 11
  • AN27 14:47 07.januar 2025.

    Velika sprememba pri nakupu avtomobila bi bila, če bi moral ob nakupu vsak kupec prodajalcu predložiti dokazilo, da razpolaga z zagotovljenim parkirnim mestom (podobno kot na Japonskem)!

  • rd2dmk2 10:40 07.januar 2025.

    VW ponuja več opcij volana. še mal pa boš dobil novo kripo iod VW čist brez volana. bo ne opcijska ampak nadgradnja. sicer pa ne je jezit na trgovce in proizvajalce. vi potrošniki ste krivi, ker zahtevate take traparije. dam ...prikaži več primer kruha. dons je na polic sto vrst kruha, smo ga gor zrasli pri črnem in belem. zdej se pa preseravate. no in tako je povsod. želeli ste poslušajte, no plačujte- bedarije in traparije. samo žalostno je da to moramo plačat tudi tisti, ki nam ni do tega preseravanja.

  • Rim 10:21 07.januar 2025.

    Večina te dodatne opreme je elektronske in računalniške, itak je že vsa vgrajena, razlika je samo da jo aktivirajo, omogočijo dostop in uporabo. Je že v avtu, za uporabo pa zaračunajo. Hkrati pa nič res novega in uporabnega že dlje ...prikaži več časa ni izumljeno, novi so samo nekateri materiali, po možnosti za proizvajalca cenejši. Kot na primer plastični deli karoserije tudi pri "premijskih" proizvajalcih.