“Vsak bi moral pri sebi vedeti, ali je čas za nakup. A osnovno vodilo bi moralo biti isto kot pri vseh izdelkih: če ne potrebuješ, ne kupiš,” o nakupu novega avtomobila pravi Boštjan Okorn z Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS). Kljub številnim popustom, ki jih bodo trgovci ponujali na lanske letnike, se prodaji novih vozil letos še ne obetajo boljši časi, saj se na trgu zelo pozna nepredvidljivost z zaposlitvami, ki vplivajo na odločitev za kredite in lizinge.
Pri odločitvi za vse inovativnejše modele financiranja Okorn svetuje previdnost, saj je treba avtomobil v vsakem primeru odplačati, navidez ugodni obroki pa lahko na dolgi rok postanejo težko breme.
Popust za “dober dan”
“Trgovci so postali smešni. Še preden rečeš dober dan, že ponudijo 2.000 evrov popusta. Težko je ugotoviti, kolikšna je realna cena vozila,” pravi Okorn. Po njegovem prepričanju so trgovci spoznali, da bi se stranke rade pogajale, zato jim tudi ponudijo takojšen popust, na katerega nato ni mogoče več veliko barantanja, saj so tudi sicer cene novih avtomobilov pri nas med najnižjimi v Evropski uniji. “Absolutno pa se izplača obiskati različne prodajalce in se dogovoriti vsaj za cenejše servisiranje, saj je to dolgoročno bistveno pomembnejše kot malenkost nižja trenutna cena avta.” Popusti na nov avto tudi ne vplivajo na višino zavarovanja, ki se obračunava glede na realno oceno vrednosti.
Več opreme, več stroškov
Pogon izberite glede na svoje potrebe – za veliko kilometrov dizla, za krajše razdalje bencinarja. Predelava bencinskih motorjev za uporabo plina se poplača že po dveh letih. Najboljše so tovarniške predelave, ki pa so še redke.
Pogosta slabost kupcev je želja po velikih in zato dražjih pnevmatikah. “Šestnajstpalčne pnevmatike so za družinski avto več kot dovolj,” pravi Okorn, ki je prepričan, da se bo trend 18- ali celo 19-palčnih pnevmatik končal.