Avto
2555 ogledov

Dars na Ljubljanski obvoznici postavil nadzorne sisteme

Darsov nadzorni sistem za elektronsko cestninjenje
1/4
Gregor Prebil
Na Ljubljanski obvoznici je Dars postavil dva nova nadzorna portala, s katerimi bo v okviru sistema za elektronsko cestninjene v prostem prometnem toku nadzoroval težka vozila, to so tovornjaki, avtobusi, oziroma nevinjetna vozila z nad 3,5 tone največje dovoljene mase.

V zadnjem tednu smo v redakcijo dobili številna vprašanja bralcev, kaj so sistemi s kamerami in antenami postavljeni na Ljubljanski obvoznici. Na Darsu so za zurnal24.si pojasnili, da za t. i. cestninske portale opremljene z DSRC (Dedicated Short Range Communications) antenami za komunikacijo z elektronsko tablico v vozilih, na nadzornem portalu je poleg tega tudi oprema za nadzor (klasifikatorji, videonadzor), ki je namenjena zaznavanju morebitnih kršiteljev v primerih, ko elektronska tablica v vozilu ni zaznana ali je njen status nepravilen. 

Dars namreč na področju vzpostavitve elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku na avtocestah in hitrih cestah za vozila z največjo dovoljeno maso nad 3500 kg (težka vozila oz. vsa nevinjetna vozila) nadaljuje že začete aktivnosti.

Prihajalo bo do občasnih zastojev

Na avtocestnem omrežju bo po novem 126 fiksnih cestninskih portalov nad avtocestami in hitrimi cestami, ki bodo uporabljali t. i. DSRC (Dedicated Short Range Communication) tehnologijo. Omenjena tehnologija, ki uporablja frekvenco 5,8 GHz, bo omogočala brezžično komunikacijo med vozilom in obcestno napravo. Od 126 portalov, jih bo 15 dodatno opremljenih z napravami za stacionarni cestninski nadzor.

Darsov nadzorni sistem za elektronsko cestninjenje | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Dars je na svojem spletnem portau pojasnil, da trenutno na celotnem avtocestnem omrežju potekajo dela, ki med drugim zaobjemajo postavitev jeklenih varnostnih ograj na območju bodočih portalov, izkope za njihovo priključitev na električno in optično omrežje, kakor tudi za temelje portalov. Dela se opravljajo z zaporami odstavnih pasov, s katerimi lahko v najmanjši možni meri zmanjšujemo pretočnost prometa, izven prometnih konic, vendar pojasnjujejo, da se žal občasnim zastojem ne bo mogoče izogniti, saj določena dela terjajo tudi zaporo voznega pasu.

Sama postavitev prečke portalov čez avtocesto bo potekala postopno, predvidoma najmanj do poletja, v čim večjem obsegu bo izvedena v nočnem času, ko je najmanj prometa, saj bo zaradi zagotovitve varnosti terjala kratkotrajno popolno zaporo posameznega dela avtoceste.

Komentarjev 6
  • Skippy 14:01 07.maj 2017.

    To je isti sistem, kot ga imajo v Avstriji in so ga slovenski internetni strokovnjaki razglasili za radarje. HA HA HA.

  • Skippy 14:00 07.maj 2017.

    Omejitev je 110 km/h. Kdo ti je dal izpit?

  • d 19:13 06.maj 2017.

    in precej manj ... djmo kaznovat potem in ene in druge