Octavia je najpomembnejši Škodin model, ki pri nas prevzame tretjino vseh kupcev češke znamke. In kar tri četrtine vseh kupcev octavije naj bi posegalo po karavanu, ki je največji doslej, a tudi najbolj učinkovit in napreden.
Octavia combi s tretjo generacijo bolj sodi v razred D kot C. V primerjavi s (kombi)limuzinsko sestro se po zunanjih merah razlikuje le v 4 milimetrih, kolikor v višino več pokaže meter, dolžina in širina sta identični. To pomeni, da je devet centimetrov daljša od dosedanjega karavana, medtem ko je medosna razdalja daljša kar za 11 centimetrov. To se na zunaj vidi v krajšem prednjem previsu, znotraj pa v zares radodarni prostornosti na zadnji klopi. Hvalevredno je kljub vsestranskemu prirastku v povprečju za 100 kilogramov lažja od predhodnice in tudi zato učinkovitejša.
Hvaliti ali grajati obliko je kot vedno nehvaležno. Ravne črte poudarjajo prečiščene poteze, v tako modernem trendu kupejevskega izgleda celo karavanov lahko celo pohvalimo, da octavia vztraja pri klasičnem izgledu družinske križarke. Zadek, ki je pri limuzini požel največ kritik, pri karavanu deluje bolje. Gotovo pa je octavia oblikovno vestni član Škodine družine, je pa potrebno za jasno razlikovanje prednjega konca od manjšega brata rapida na cesti poseči po LED dnevnih lučeh.
Tudi octavia combi je v novi generaciji pridobila možnost naprednih varnostnih sistemov kot so funkcija večnaletnega zaviranja, zaznavanje utrujenosti voznika, zaviranje v sili pri nizkih hitrostih, nadzor nad prehajanjem pasu, radarski tempomat ... Ni pa denimo zelo uporabnega sistema za nadzor mrtvih kotov. Serijskih je sedem varnostnih blazin, skupno do devet.
Osem motorjev, a favorita le dva
Skupno je na voljo osem motorjev, od tega naj bi se kar okoli 90 odstotkov kupcev odločilo za dizelsko četverico. Trije od teh so 1,6-litraši z močmi 66-, 77- in 81-kilovati, pri čemer je zadnji del varčne različice green line in bo na voljo nekoliko kasneje. 2,0-litrski dizel ima 110 kilovatov, poleg srednje močnega 1,6-litrskega naj bi bil tudi daleč najbolj prodajan.
Pomemben adut octavie je možnost 4x4 pogona (dobrih 2.200 evrov), za katerega skrbi sistem Haldex pete generacije. Pomembna novost je, da štirikolesni pogon ne krni več velikosti prtljažnika. Pri večini dvokolesnih različic je na voljo DSG menjalnik.
Tempomat in bluetooth le pri najdražji
Osnovne opreme so tri. Prva active ima večino pričakovanih elementov, kot so ročna klima, radio, strešne nosilce, 16-palčna jeklena platišča in celo USB. Audi?
Po pričakovanjih najbolj prodajana oprema ambition (+1.700 evrov) ima zmogljivo dvoobmočno avtomatsko klimatsko napravo, parkirne senzorje in alu platišča, še vedno pa ne pozna tempomata ali bluetootha. Oba pripomočka je tako potrebno doplačati ali se odločiti za najbogatejšo opremo elegance (+1.450 evrov), ki poleg nekaterih lepotnih in uporabnih dodatkov pozna tudi pomoč za speljevanje v klanec.