Zaradi posledic boja z rakom je pred dnevi v 82. letu umrl Max Mosley. V dolgi karieri, v kateri je bil vse od dirkača do gonilne sile pri ustanavljanju danes krovne mednarodne avtomobilistične zveze FIA, je pustil za seboj ogromno sled. Skupaj z Bernijem Ecclestonom je veljal za tvorca vseh sprememb in pravil, ki so v 90.-ih letih spremenile najhitrejše tekmovanje na svetu formulo 1 v za dirkače precej varnejši šport, kar je bila posledica smrtnih nesreč Ayrtona Senne in Rolanda Ratzenberga v istem dirkaškem vikendu leta 1994. Zaradi zahtev in regulacij je bojeval ostre bitke z lastniki ekip in tudi dirkači.
Revolucija v varnosti osebnih vozil
Vzporedno z razvojem v F1 pa je Mosley s svojim brezkompromisnim značajem stal tudi za projektom od avtomobilske industrije neodvisnega telesa, ki bi testiral varnost avtomobilov in tako potrošnikom dajal verodostojne informacije, kako varni bodo v nekem vozilu. Nastal je projekt Euro NCAP, ki se je sčasoma razširil tudi na druge kontinente. Danes si proizvajalec ne more več privoščiti razvoja avta, ne da bi upošteval stroge standarde Euro NCAP, varovanje potnikov in zunanjih udeležencev v prometu so postali splošna paradigma razvoja vozil, Evropa pa je na tem področju po zaslugi Mosleyja orala ledino.
Začetki so bili zelo klavrni, celo avti, ki so takrat veljali za varne, so dosegali le po dve ali tri zvezdice za varnost. Mnogi v avtomobilski industriji so menili, da petih zvezdic zaradi hudih kriterijev Euro NCAP ne bo mogoče nikoli doseči.
Živi dokaz, kako je ljudem varnost v avtu pomembna, pa je bil primer renault lagune, ki je leta 2001 kot sploh prvi avto dobil vseh pet zvezdic po takratnih z današnjega zornega kota zelo primitivnih standardih. Laguna druge generacije je prav po zaslugi petih zvezdic postala velika tržna uspešnica. Zaradi novih pravil je bilo pred smrtjo in hudimi poškodbami rešenih že na stotisoče ljudi. Mosley je bil od leta 1997 do 2004 tudi predsednik programa Euro NCAP.
Nasprotniki so izkoristili škandalozno orgijo
Njegova kariera pa se je zaključila manj bleščeče. Vse življenje ga je spremljala stigma, da je sin britanskega predvojnega fašista, plemiča Oswalda Mosleyja, zato tudi nikoli ni imel resnih možnosti delovanja v politiki, kar je bil razlog, da se je posvetil gospodarstvu in kasneje avtomobilizmu.
Njegova brezkompromisna narava mu je skozi leta nakopala veliko nasprotnikov, ki so na koncu izkoristili škandal, ko so ga novinarji medija News of the World pod krinko posneli v orgiji s prostitutkami. Pri objavi so poleg pripisali, da je šlo za zabavo z nacističnimi simboli, kar pa je Mosley ostro zavračal in na sodišču tudi dosegel preklic članka. A škode na integriteti ni več mogel popraviti, proti njemu so se združile še ekipe v F1 in leta 2009 je moral po treh mandatih dokončno sestopiti s prestola prvega človeka avtomobilizma na svetu.
Nasledil ga je Jean Todt, še en prekaljeni maček iz sveta formule 1.
dezurni@zurnal24.si
Ne omenjajte zdravja in formule 1 v istem stavku. Ti patroni so mnoga desetletja in še danes reklamirajo cigarete (8 mio. mrtvih), Blair je prodal zdravje Britancev za enega Bernie-ja (preverite), tam se kuri res veliko nafte, spodbuja moč avtov… ...prikaži več (=ONESNAŽENJE)- kot nekaj ''možatega'', adrenalinskega, ipd. Govorim o zlizanosti formule z naftnim lobijem, ki onesnažuje, zavira zelene avtomobile in tehnologije, smeti ves svet s plastiko. En sam g. Florjančič več naredil za varnost kot vsa F1!
Odkar sem začel delati na spletu od doma, zaslužim 95 USD na uro. Neverjetno, edino kar potrebuje je enostavno tipkanje in dostop do interneta. Začel sem tukaj .......... >>>>>>> 𝐖𝐰𝐰.𝑬𝒓𝒐𝑷𝒓𝒐𝒇𝒊𝒕.𝐜𝐨𝐦